مهر نوشت:

اکسپوی عکس تهران 91 با نمایش عکس‌هایی از کامران عدل، رضا کیانیان، ناصر تقوایی، سیف‌الله صمدیان، غوغا بیات و ... آغاز به کار کرد.
 شب گذشته (شنبه 16 دیماه) اکسپوی عکس تهران 91 که قرار بود برای حمایت هنرمندان داخلی آغاز به کار کند با قیمت‌های عجیب خود تمام خریداران آثار هنری به خصوص خریداران عکس را شوکه کرد.
اصولا عکس در ایران و بین مجموعه‌داران ایرانی فروش آنچنانی ندارد ولی گاهی برخی هنرمندان و سوپراستارهای سینمایی با استفاده از نام و رسم خود به دنیای هنرهای تجسمی و ساده‌ترین شکل آن یعنی عکس رو می‌آوردند و عکس‌های خود را با قیمت‌های آنچنانی به فروش می‌رسانند.
مدیر گالری شمس که برگزارکننده اکسپوی عکس تهران 91 است در نشست خبری این اتفاق تاکید کرده بود که برای حمایت از هنرمندان جوان و جویای‌نام، دست به چنین کاری زده است ولی با نمایش عکس‌هایی با قیمت‌های بالا از چهره‌های شناخته‌شده و نه هنرمندان جوان از جمله عکسی از رضا کیانیان با قیمت 9 میلیون تومان، متناقض با این ادعا عمل کرد و گویا کسب درآمد بیشتر در اولویت قرار گرفت.
نکته دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد این است، عکس رضا کیانیان که در کاتالوگ این اکسپو چاپ شده است با آنچه که به نمایش درآمد تفاوت دارد.
در این اکسپو آثار هنرمندانی چون صیف‌الله صمدیان، ابراهیم حقیقی و یا ناصر تقوایی به قیمت‌های به مراتب پایین‌تر و قابل قبول‌تر به روی دیوار رفته است.
یکی دیگر از ویژگی‌های آثار به نمایش درآمده در این اکسپو که همه آثار آن در کتاب ویژه‌ای با نام «عکس تهران» نیز چاپ شده، این است که سبک‌های مختلفی را پوشش داده است. ایده‌پردازی در برخی از آثار به نمایش درآمده بکر و قابل توجه است ولی برخی از آثار ایده‌های تکراری دارند.
هنرمندان حاضر در این اکسپو عبارتند از: مهدی آشنا، حمید آقایی، هادی آموزگار، علی اسداللهی، سمیرا اسکندرفر، میثم اشعری، همایون امیریگانه، نیما بالازاده، مرضیه بدرقه، غوغا بیات، مجید پناهی‌جو، ناصر تقوایی، شهریار توکلی، البرز تیمورزاده، زینب ثقفی، حمید جبلی، بهمن جلالی، علی جمشیدی، مهدیار جمشیدی، گلناز حسن‌زاده، محمد حسینی‌ناظر، ایلیا حسینی، امیرحسین حشمتی، بهارک حقوقی، ابراهیم حقیقی، حکیم حمادی، امیر خیری، علی‌اصغر دانش‌پور، شب‌بو دژپور، علی دقیق، سارا دولت‌آبادی، فرزانه رادمهر، محمدمهدی رحیمیان، ساسان رسولی، سعید رضوانیان، افروز رضوی، حمیده رضوی، مهدی رضوی،‌ فرهاد رفیعی، جاوید رمضانی، میثاق زارع، اشین زاکاریان، سیامک زمردی‌مطلق، نادر سماواتی، هاشم شاکری، بهرادی شریفی، امین شفیعی، امید شلمانی، دلبر شهباز، سیف‌اله صمدیان، امین طلاچیان، هادی عارفی، پگاه عبداللهیان، کامران عدل، سمیرا علیخانزاده، ئاریز قادری، شادی قدیریان، صمد قربانزاده، حسین قازانچایی، حامد قصری، فرزانه کلانتری، رضا کیانیان، مهرداد متقی، مریم مجد، یاس محمدی، سعید محمودی ازناوه، مهدی منعم، رضا موسوی، حنا میرجانیان، میشا میر، صادق میری، رخشاد نورده، هادی نوید، مهدی وثوق‌نیا، روزبه یعقوبی و نگار یغماییان

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 268776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هنرمند نزد ما هست و بس IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    3 1
    جالبه ،همونطور که سرمایه های مالی مملکت به قول رئیس جمهور نزد تعداد محدودی جمع شده ، ظاهراً سرمایه های ذوق و هنر و سلیقه و درافشانی هم کلاً نزد گروهی ازهنرمندان همه فن حریف مملکت جمع شده