وزیر خارجه آلمان پس از دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از تلاش غرب برای یافتن راه حلی مسالمت آمیز در موضوع هسته ای ایران خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، گیدو وستروله وزیر خارجه آلمان که برای دیدار با مقامهای آژانس بین المللی انرژی هسته ای به وین رفته بود، در کنفرانس خبری مشترک با "محمد البرادعی" به پرسشهای خبرنگاران پاسخ داد.

وی در این کنفرانس که در پایتخت اتریش برگزار شد، خاطرنشان کرد: ما گفتگوهایی را با ایران آغاز کرده و خواهان حل موضوع هسته ای این کشور از راه مسالمت آمیز هستیم. وستروله درعین حال مدعی شد که بردباری غرب در برابر ایران در این مورد همیشگی نخواهد بود.

وزیر خارجه آلمان در بخش دیگری از سخنان خود به تکرار اظهاراتش در سرزمین های اشغالی پرداخته و اظهار داشت که غرب وجود یک ایران هسته ای را نمی پذیرد. وی همچنین از تحریمهای بیشتر علیه ایران بعنوان گزینه های احتمالی جهت متوقف کردن برنامه هسته ای این کشور نام برد.

درهمین حال "محمد البرادعی" مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت بازرسان آژانس هیچ مدرکی مبنی بر وجود تاسیسات مخفی هسته ای در ایران بدست نیاورده اند.

به گفته البرادعی امکان دارد خواست ایران برای غنی سازی اورانیوم در داخل این کشور از سوی غرب مورد پذیرش قرار نگیرد زیرا این کار به نگرانیهای این کشورها در مورد برنامه هسته ای این کشور پایان نمی دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 26772

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =