از چند روز پیش سازمان هواشناسی نسبت به افرایش آلودگی هوای تهران هشدار داد و در روز گذشته هم هوا در شرایط اضطرار بود.

به گزارش خبرآنلاین؛ امروز کمیته کاهش آلودگی هوای شهر تهران تشکیل جلسه داد که تا برای کاهش آلودگی هوا تصمیمات جدیدی اتخاذ شود.

در این باره محمدرضا محمودی معاون عمرانی استاندار تهران به خبرآنلاین گفت: جلسه تا ساعت یک و نیم ادامه داد و تصمیمات جدیدی گرفته می شود تا از آلودگی هوا کاسته شود.

وی گفت: با توجه به افزایش آلودگی هوا احتمال افزایش محدوده طرح زوج و فرد و اجرای آن از در منزل از فردا در تهران وجود دارد. احتمال تعطیلی وجود ندارد اما محدوده طرح ترافیک افزایش می یابد.

 

برخی مناطق تهران در اضطرار

یوسف رشیدی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: شاخص آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در ایستگاه دروس با قرار گرفتن روی عدد 198 هم اکنون در شرایط اضطرار قرار دارد. در حال حاضر شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در تمام مناطق بین 160 تا 198 قرار گرفته است و بدین ترتیب تمامی مناطق در شرایط هشدار قرار دارند. شاخص ذرات معلق در شهر ری نیز هم اکنون 175 و نزدیک به اضطرار است. 

 

وزارت نفت به تعهد خود برای جایگزینی سوخت مازوت عمل نکرد

همچنین دراین باره علی محمد شاعری، قائم مقام سازمان محیط زیست به مهر گفت: در حال حاضر هوای تهران در شرایط هشدار قرار دارد اما با ایجاد ناپایداری از عصر امروز در شرایط جوی پایتخت و وزش باد مقداری از آلایندگی کاسته می شود بنابراین احتمال تعطیلی تهران برای فردا وجود ندارد.

به گفته وی اما از روز سه شنبه مجددا بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، هوای تهران با پایداری جوی همراه است که این موضوع منجر به تجمع آلاینده ها می شود و شرایط پایداری جوی تا یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به دستور العمل کار گروه کاهش آلودگی هوا در شرایط هشدار و اضطرار افزود: چه جلسه اضطرار تشکیل شود چه نشود این دستور العمل که پیش از این تصویب شده همواره در شرایط هشدار و اضطرار اجرا می شود. در این دستور العمل تاکید شده محدوده طرح ترافیک در این شرایط شامل کل محدوده زوج و فرد می شود. صنایع آلاینده اطراف کلان شهرها تعطیل می شوند، فعالیت های معدنی و عمرانی شهر متوقف و یا به حداقل می رسند، از تررد خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا به شدت جلوگیری می شود و خدمات امدادی درمانی به ویژه آمبولانس های اورژانس در میادین اصلی و مناطق با آلودگی بالا مستقر می شود.

قائم مقام سازمان محیط زیست از مردم در خواست کرد که در شرایط هشدار از استفاده از خودروهای شخصی خودداری کنند و اگر کار ضروری ندارند از تردد در خیابانها بپرهیزند و در صورت ضرورت از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

او گفت: با توجه به قرار گرفتن شرایط هوای تهران امروز در شرایط هشدار تمام کارخانجات آسفالت، ذوب فلزات، پالایشگاهها و نیروگاهها فعالیت خود راباید متوقف کرده و یا به حداقل برسانند. مصرف سوخت مازوت در این شرایط در انتشار ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون تاثیر بسزایی دارد لذا کارخانجات به شدت باید از مصرف این سوخت جلوگیری کنند.

قائم مقام سازمان محیط زیست با اشاره به تعهدات وزارت نفت مبنی بر جایگزینی گاز طبیعی(CNG) به جای سوخت مازوت گفت: هنوز این تعهدات اجرایی نشده این درحالی است که استفاده از مازوت سلامت شهروندان را به شدت به خطرمی اندازد. در حال حاضر کارخانجاتی که از مازوت استفاده می کنند در زخیره گاه های خود گاز طبیعی دارند اما از آن استفاده نمی کنند که این برخلاف تعهدات وزارت نفت است و چنانچه این رویه ادامه داشته باشد سازمان محیط زیست از طریق مراکز قضایی پیگیر پلمپ این واحدها خواهد شد.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 267531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    راهکارش فقط گران شدن بنزینه ، حداقل دو برابر
    • بدون نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
      64 3
      این تنها راهش نیست . تا وقتی وضع حمل و نقل عمومی به اسفناکی وضع فعلی باشه چیزی تغییر نمی کنه. ولی وقتی حمل و نقل عمومی درست بشه وضع هم بهتر می شه . مثل کشورهای خارجی . اما الان اتوبوس اول خط اینقدر لفتش میده تا خرخره پر بشه. دیگه ایستگاه های بعدی جا برای نفس کشیدن هم نیست! واردات ماشین های با کیفیت و با قیمت جهانی (نه چندین برابر! که به ماشینی مثل هیوندا i20 بگیم لوکس!!)
    • بدون نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
      70 6
      اونوقت شما هم كه ماشين نداري بايد دو برابر كرايه بدهي.
    • سعید IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
      36 6
      چرا دو برابر حالا که ماشینو چندیدن برابر ارزش واقعی میخریم بنزینم 10 برابر بشه که به هم بیان!
    • بدون نام IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
      71 6
      حرف نزنی می گن لالی ؟
    • بدون نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
      21 3
      بنزین سالم و غیر پتروشیمی البته
    • بی نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
      21 1
      مگر وقتی قیمت بنزین 4 برابر شد مشکل حل شد؟ بنزین از 100 تومان رسید به 400 تومان اما تاثیر مقطعی داشت...
    • مجتبی IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
      14 3
      راهکارش کاهش قیمت بنزین.ساخت اتوبانهای یک طبقه وچند طبقه در شهر برای کاهش ترافیک که به کاهش مصرف سوخت منجر میشه.تولید یا واردات سوختهای با کیفیت جهانی وواردات ماشینهای با کیفیت بالاکه بازهم به کاهش مصرف سوخت منجرمیشه، نه خودروهای بی کیفیت داخلی که مصرف سوختشون حداقل دوبرابر خارجیه.اگر اینکارها انجام بشه چون مصرف سوخت در کشور حداقل چهل درصد میاد پایین.آلودگی هوا هم به شکل محسوسی کم میشه مردم هم ماشین با استاندارد جهانی سوار میشن وکیف میکنن.وگرنه بنزین سه برابر هم بشه مشکلی از آلودگی هوا حل نمیشه.آره عزیز
  • کاوه IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    103 4
    خوش به حال مایه دارها که یه ماشین دیگه با پلاک متفاوت می خرن.
  • پاي ثابت CN ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    88 3
    صورت مسئله پاك شد باز ؟!
    • بدون نام IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
      12 2
      آقا این وی پی ان چینی خوبه؟ وی پی ان چینی هم اومد ...!!!
    • علی IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
      2 0
      وی پی ان هم چینی هم اومد به بازار ؟؟!!!!!!!! ای واااااااااااااااااااای!
  • بدون نام EU ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    30 2
    معلوم نیست که این قوانین رو چه کسی میزاره که از حال و روز مردم با خبر نیست و خودش بدون مشکله؟!!!آخه اگه یه کم فکر کنین میبینین که با این کار خیلیها به مشکل میخورن و براشون غیر قابل اجراست .کسی که بچه 6 ماهه داره تو این سرما و بدون دسترسی به حمل و نقل عمومی چی کار کنه ؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    37 2
    مطمئنا اين قضيه از بنزين وگازوئيل ميباشد بلاخره سالهاي پيش چرا به اين شدت نبود تا دير نشده فكري بحال اين بنزين بكنيد
  • بدون نام IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    39 2
    پس داستان بنزین چی میشه .بنزین ما استاندارد نیست در این زمینه صحبت کنید
  • بدون نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    4 37
    \پیشنهاد می کنم در این روزها همه مردم کولرای آبیشونو از کانال باز کرده به یک سمت شرق یا غرب یا جنوب با استفاده از آب کولر روشن کنند مجموع این حرکت دو نتیجه دارد 1 هوایی که از کولر می گزرد مقداری توسط آب کولر تصویه می شود 2 با این کار مقداری باد مصنوعی در کل شهر ایجاد شده و هوا یک تکانی می خورد البته باید مردم همکاری کنند کولرهاشونو باز کنند و در یک جهت روشن کنند می دونید چقدر کولر تو تهران هست
    • بدون نام IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
      3 1
      فکر عالیه اما اولا باید کانال رو به خونه رو وا کنند دوما پول برقشو کی میخواد بده اونوقت با این وضع برق گرون؟ سوما شبیه همین فکر سه ساله قراره که برابر مصوبه شورای شهر تهران ....صدها اتاقک در ارتفاع 10 طبقه مجهز به توربو جت و فیلتر صافی هوا راه بندازن که هنوزم خبری نیست که نیست ..!!!1 سونامی انواع سرطان تو راهه
    • بدون نام EU ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
      3 0
      نبوغ شما ستودنی است، خوب می گفتین همه تهرانیها در یک جهت، مثلاً رو به قبله بایستن و فوت کنن تا طوفان بشه! روح پروفسور حسابی شاد، نیست که ببینه چه نوابغی جاش رو گرفتن.
    • بدون نام IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
      1 0
      دوست عزیز شما احیانا با پرفسور بالتازار نسبت ندارید ؟؟؟ کولر و باز کنیم ببندیم یه ور دیگه که باد بیاد ؟؟؟؟؟ شما حتما برا جایزه نوبل کاندید میشید. احتمالا هم مسولین با شما همفکرن که هیچ پیشرفتی حاصل نمیشه . آخه مگه آلودگی هوا با تعطیل کردنو و کولر و زوج و فرد کردنو آب باشی هواییو موتور جت درست میشه ؟؟؟ نه واقا ایا ما با خودمون فکر میکنیم که این ایده ها رو میدیم .من بعید میدونم .راه حلش خیلی آسونتر و پایدارتر و مقرون به صرفه تر ه 1-بنزین با کیفیت و استاندارد 2-خودروی با کیفیت واستاندارد جهانی البته به قیمت واقعی جهانی 3-ساختن مسیر های گوناگون برای کاهش ترافیک 4-افزایش سیستم حمل و نقل عمومی با کیفیت ایمن سریع و ارزان(و تمیز) 5-فرهنگ سازی (عدم رانندگی به صورت تک سر نشین و دور دور های بیخود
  • بدون نام IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    35 2
    این همه مردم از ماشین شخصی استفاده میکنن، تو اتوبوس و مترو جا نیست.یه عالمه مسافرم که لب هر خیابون وایساده.وای به حال اینکه طرح از در خونه بشه.وقتی حمل و نقل عمومی ضعف داشته باشه آدم ماشین خودشو میاره تو خیابون دیگه.وگرنه کسی خود آزاری نداره که تو این ترافیک های سنگین همش ترمز و کلاچ بگیره
  • بدون نام IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    21 2
    فردا تهران ديدنيه.اوج ترافيك.البته ترافيكه انساني راي حمل ونقل عمومي.اشتباهه دولت اينكه بايد سرويس حمل ونقل عمومي و جمع كنه .يه نگاه به خيابانه بندازي مي بيني اوني كه از همه بيشتر دود ميكنه اتوبوس و ميني بوس و تاكسيه.نه وسيله شخصي ادما كه براي سره كار رفتن و اومدن به خونه حداكثر 2 ساعت روشنه.با اين انديشمندان محيط زيست اينه روشني در انتظار مونه
  • بدون نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    7 1
    با سلام من هم موافقم وقتی که وسیله حمل و نقل عمومی در اطراف خانه ما نیست چاره ای جز ماشین شخصی نیست خود من چند بار تصمیم گرفتم ماشین نیارم ولی نهایتا مجبور شدم با آژانس به سرکار رفتم بعد دیدم که چه فرقی کرد ماشین خودم را خوابوندم دم در و پول آژانس میدم ..به قول دوستمون شما اگه دقت کنید بیشترین وسایلی که دود میکنند اتوبوس شرکت واحد و سرویسهای ادارات هستند پس توروخدا مردم رو تو منگنه نکنید و مشکل را اساسی حل کنید
  • رامین IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    2 15
    اول باید بنزین گرون بشه تا هر کسی یه پراید لیزینگی نگیره بیاد مسافر کشی.الان میمبینیم که تعداد مسافربرای شخصی تعدادشون بیشتر از تاکسی هاست.دوم اینکه بنزین ارزان و تسهیلات ویژه به تاکسیها بدن که کرایه ها کمتر بشه یا بالاتر نره.سوم اینکه بجای استفاذه از خودروهای فرسوده در سرویس ادارات و ارگانها از تاکسی استفاده بشه.در اخر سر اینکه ما الان در تهران فقط 17هزار تاکسی فرسوده داریم.که باید نوسازی بشه. این چند تا مورد به ذهنم رسید.
    • کارمند IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
      0 0
      دانشمند الان همین شخصی ها هستند وضعیت حمل و نقل اینه وای به حال اینکه اینا هم نباشن فکر کنید بعد صحبت کنید
  • ایرانی IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    2 0
    باید تبریک گفت به این مدیریت .تاوان اتومبیل های گران و غیر قابل رقابت داخلی که با اجناس بنجل و از رده خارج چینی و هندی و از ابتدا با آلایندگی بسیار بالا تولید میشن و همچنین بنزین سمی غیر استانداردی که به جای تولید در پالایشگاه در پتروشیمی تولید میشه رو مردم باید بپردازند و هیچ فریاد رسی هم نیست
  • اميرحسين IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    0 3
    الودگي خيلي بداست انشا الله هواببببببببببببتر بشود
  • بدون نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    2 2
    یه بمب بزنین تو این ایران خودرو و سایپا خیال همه راحت بشه مردیم بخدا ....... آخه تا کی ماشین غیراستاندارد میکنن تو حلق خیابونای شهرامون؟؟؟
  • مهران IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    بهترین راهکارش اینه که با کشورهای صاحب تکنولوژی رابطه بر قرار کنیم.و بتونیم بنزین در حد استاندارد و ماشین با تکنولوژی روز تولید کنیم.در این صورت هست که خیر دو دونیا رو می بینیم و به محیط زیست آیندگان هم خدمت می کنیم!