مثلث نوشت:

علی رضا یکی از 4 زورگیری که فیلم آنان در جامعه تاثیر زیادی داشت اصلا نمی دانسته که جرم زورگیری چیست

آیا قبلاً هم دستگیر شده بودی؟
بله، چهار پنج مرتبه به خاطر مزاحمت و چند مرتبه هم به خاطر درگیری دستگیر شدم. اولین کار خلافم مربوط به سال 86 است که به اتهام مزاحمت برای نوامیس دستگیر شدم. اما مدت زیادی زندانی نبودم. در بقیه دستگیرها هم چون بیشترشان درگیری بود در همان کلانتری رضایت می‌گرفتم و سعی می‌کردم کار به دادسرا نکشد. به همین دلیل تا به حال فقط حدود سه ماه زندان بودم.
می‌دانی که این بار جرمت خیلی سنگین‌تر است؟
تا قبل از اینکه دستگیر شوم هیچ چیز نمی‌دانستم. بعد وقتی فهمیدم فیلم‌مان پخش شده و کار بالا گرفته فهمیدم این بار موضوع جدی است.
چطور شد زورگیری؟
یک روز در یک قهوه‌خانه نشسته بودم و اعصاب درست و حسابی نداشتم آن روزها مادرم بیمار بود و به همین دلیل مشکل داشتم. وقتی او را به بیمارستان برده بودیم گفته بودند تا پول ندهیم او را جراحی نمی‌کنند. به خاطر همین عصبانی بودم که مهرداد حالم را پرسید. وقتی از مشکلم گفتم او هم شروع به درددل کرد و گفت گرفتار است. مهرداد هم به خاطر پرونده‌ای که داشت باید رضایت شاکی‌اش را می‌گرفت و برای این کار به پول نیاز داشت. همانجا بود که تصمیم گرفتیم دست به زورگیری بزنیم تا پول مورد نیازمان را به دست بیاوریم. با این کار هم پول جراحی مادر من و هم پول برای گرفتن رضایت برای مهرداد تأمین می‌شد در ادامه نقشه‌مان را برای میلاد که برادر مهرداد است و علی که در قهوه‌خانه بود تعریف کردیم و آنها هم  موافقت کردند.
چاقو‌هایی که در زورگیری از آن استفاده کردید را از کجا آوردید؟
بعد از اینکه تصمیم‌ قطعی شد از همان حوالی یک چاقو خریدیم و شروع به پرسه در خیابان‌ها کردیم. نمی‌دانستیم قرار است کجا برویم و از چه کسی که زورگیری کنیم. فقط دنبال یک نفر بودیم که پولدار باشد. در حالی که در نزدیکی خیابان خردمند بودیم چشممان به مرد جوانی افتاد که داشت زنگ ساختمان چند طبقه‌ای را می‌زد. با هماهنگی یکدیگر از موتور سیلکلت پیاده شدیم و او را دوره کردیم و برایش چاقو کشیدیم. هرچه پول و کارت عابربانک داشت از او گرفتیم.
بعد از سرقت چه کار کردید؟
دوباره به قهوه‌خانه برگشتیم و در همانجا پول را قسمت کردیم. فکر می‌کردیم با زورگیری پول زیادی نصیب‌مان شود اما چیز زیادی گیرمان نیامده بود.
همان‌روز چند مرتبه دیگر زورگیری کردید؟
بعد از آن زورگیری در راه برگشتن، به قهوه‌خانه بودیم که یک مأمور پلیس به ما شک کرد و شروع به تعقیب‌مان کرد ولی ما توانستیم فرار کنیم. بعد از آن ترسیدیم و دیگر سرقت نکردیم.
چه شد که دستگیر شدید؟
داخل خانه بودم اما چطور شناسایی شدم را هنوز هم نمی‌دانم. هیچ رد و سرنخی از ما در محل حادثه نبود. نمی‌دانم چطوری رد ما را زدند. قیافه‌های همه ما پوشیده بود و به قدری این سرقت را تمیز انجام داده بودیم که حتی فکرش را هم نمی‌کردیم گیر بیفتیم. اما چند روز بعد گرفتار شدیم.
خبر داشتید فیلم زورگیری شما همه جا منتشر شده و پلیس به دنبال‌تان است؟
نه از این موضوع خب نداشتم تا زمانی که علی دستگیر نشده بود هیچی نمی‌دانستیم حتی فکرش را نمی‌کردیم که از ما فیلمبرداری شده باشد.
می‌دانی اتهامت محاربه است و ممکن است اعدام شوی؟
تازه متوجه شده‌ام. اگر می‌دانستم که زورگیری و داشتن چاقو مجازاتش اعدام است هیچ وقت این کار را نمی‌کردم.
17301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 266933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 53
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام GB ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    اتفاقا باید سریع اعدام بشه تا این شوک به بقیه همکاران زورگیرش وارد بشه و هم مطلع بشن که آخر کارشون چوبه داره
    • بدون نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
      به کدامین گناه؟ خیلی ها جواب خون دماغ شدن رو با سر بریدن میدن بعد از عدالت حرف می زنن برای انسان نما های خود خواه متاسفم
    • علی IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
      19 12
      آره حرفت کاملا درسته باید سریع اعدام بشن و این خبر رو هم حتما در تمام کشور اعلام کنن تا به گوش همه زورگیران برسه . این خودش یک عمل بازدارنده حساب میشه
    • بدون نام IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
      18 12
      "به کدامین گناه" تو بیا برو وکیل اینا بشو ...پیش قاضی همین حرفا رو بزنی جلو خودت اعدامشون می کنه
    • کیومرث امیری A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
      5 2
      اگه حضرت عالی یا برادر محترمتان زورگیری کرده بودید وبه این جرم گرفتار بودید خداوکیل بازم فتوای اعدام رومیدادید که مثلا بقول شما برای دیگران درس عبرت بشه ؟
  • پرهام US ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    74 34
    باشه فعلا آزادش کنید تا دفعه ی بعد!!!
    • بدون نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
      5 3
      اصلا نظر بالا منفی داشت خداییش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    98 2
    ندانستن مجازات خلافي که قراره انجام بدي عذر موجهي نيست! يه وقت هست ميگي من نمي دونستم فلان کار اصلاً خلاف هست، خوب ميگيم باشه، نمي دونسته ولي هر بچه اي هم مي دونه که با قمه تو خيابون به مردم حمله کردن کار خلاف قانون هست! حالا اينکه بگي من نمي دونستم که مجازات اين کار چيه ميشه عذر بدتر از گناه! شما که ميخواي خلاف کني اول برو ببين اگر بگيرنت بايد چه مجازاتي رو تحمل کني و اصلاً ارزش اون کار رو داره يا نه!
  • !!!!!!!! IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    101 2
    چرا وقتی این جور افراد رضایت شاکیشونو میگیرند ازشون تعهد ترک این عمل و نمیگیرند؟؟؟؟!!!!!!! که اگر مجدداً انجام شد حکمشون سنگین تر بشه یا با رضایت هم آزاد نشن!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    بخاطر مشکلاتی که جامعه برایش ایجاد کرده مجبور به زورگیری شده ( بیماری مادرش ) ریشه را باید درمان کنید .
    • بدون نام IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
      46 5
      مشکلاتی که جامعه برایش ایجاد کرده؟؟؟؟کی ایجاد کرده؟؟؟؟ اشتباهات خودمون رو گردن دیگران نندازیم! کی مادرش مریض نیست؟؟؟ ما خودمونم دردمندیم،، میریم می شینیم تو قهوه خونه و چای خونه تا یکی از دوستامون زنگ بزنه بگه بریم زورگیری ما هم بگی اوکی بزن بریم؟؟؟؟ گردن کلفت های ..............
    • بدون نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
      22 3
      آقای ریشه یاب من یک کارگرم،من با قرض وقوله و فروش کلیه ام مخارج درمان پدرم را تامین کردم،الان هم دارم قرض هامو شرافتمندانه میدم،از این چند تا بچه هم خیلی ورزشکارترم،آیا من هم باید اون موقع قمه دستم میگرفتم و به جون مردم میافتادم؟
  • بدون نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    دروغ میگه، اعدامش کنید.
  • وطن IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    99 1
    لطفا به فکر ارازل و اباش شهرستانهای دیگر مثل آمل باشید
    • بدون نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
      7 0
      چشم
  • بدون نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    همه خلاف کارها بعد از دستگیری همین حرف ها را می زنند.(مادر مریض ، بدهکاری و...) پس دیگران مادر مریض و بدهکاری ندارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه به جای راحت طلبی و یل للی و طل للی و عشق حال ، چاقو بازی و قمه بازی می رفتی یه کار یاد می گرفتی الآن مادر مریضتم حالش .........
    • بدون نام IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
      32 5
      کی منفی داده من نمی دونم مگه حرف بدی زدم
    • بدون نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
      23 3
      باور كنيد مادرش هم از دست همين بچه مريض شده
  • محمد 555 IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    53 4
    به نظرم باید کلاس های توجیهی برای خلافکاران محترم گذاشت . تا وقتی از زندان بیرون می آیند با احیاط بیشتری خلاف کنند.
  • amir IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    46 10
    سر هیچ جونشون و باختن
  • بدون نام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    68 12
    حالا این چتد نفر اعدام میشوند تا بقیه بدونند مجازات زور گیری اعدامه،این طوری خیلی ها دیگه دست به این کار نمی زنند!
    • بدون نام IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
      16 23
      میدونی اون موقع چی میشه؟ ... اون کسی که زورگیری می کنه ترجیح میده قربانیش رو بکشه چون واسش فرقی نمی کنه دوتاش حکمش اعدامه (شناساییش هم سختتر میشه). مجازات هر گناهی باید متناسب با اون گناه باشه.
    • دستهای آلوده IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
      5 3
      اون موقع اون کسی که زورگیری میکنه حداقل واسه 15 هزار تومان دیگه جون خودش رو به خطر نمی اندازه. البته اینقدر که جون اینا واسه یه عده شعارگو مخالف اعدام مهمه واسه خودشون مهم نیست <<< مطمئنم!!!
  • بدون نام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    11 9
    الان آپدیت شده؟
  • حامد IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    82 9
    رحم برپلنگ تیز دندان ستم کاری بود بر گوسفندان...
    • اکابر IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
      7 3
      مروت ، نه رحم
    • ادیب IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
      3 0
      ترحم , نه مروت
  • بدون نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    70 11
    من میگم همشون باید اعدام بشن! شما بگو 1% شک نداری؟ میگم 100% مطمئنم اینا مثل غده های سرطانی هستن که باید درشون اورد و نابودشون کرد و برای کنترل بدتر نشدن وضعیت بدن(جامعه) از وجود باقی مانده اثرشون پیشگیری کرد! حیف از اکسیژن و حیف از زندانبانی که بخوایم واسه این جانور ها بزایم! همین
  • هین IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    74 3
    عجب..... نظرت چیه؟ منم مشکل مالی دارم...... قبلا هم ورزش میکردم ... جودو ... کشتی ...و یکم بوکس بلدم.... ادم درشتی هستم.....قد 180 وزن 90 ...به نظرت با زور گیری ماهی چقدر در میارم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نیتم هم خیره.... اسفند ما عروسی دارم بابت عروسی حدودا20 تومن و خرید خونه هم35 تومن به داداشم بدهکارم....جمعا55 تومان ناقابل.... به نظرت تا اسفند میتونم درش بیارم.....؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مهدی IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    68 8
    بی وجدان بی معرفت .حیف زمین که امثال شماها روی اون راه برید.یه نگاه به دور و ور خودتون بندازید ببینید مردم چه جوری برای یه لقمه نون زحمت می کشن . از اون پیر مرد رفتگر شهرداری ،کارگران ساختمانی ،حتی اونایی که تو زباله ها دنبال پلاستیک یا کاغذ میگردن. فکر میکنید با این همه زحمت چقدر درآمد دارند .اونا مگه بدشون می آد پول راحت الحقوم گیرشون بیاد ؟ نه بدشون نمیاد ولی از خودشون میپرسن به چه قیمتی؟ اما شما چی؟ البته شما که میگم حالم بد میشه .با همه جور رذالت و ارعاب زن و بچه مردم محیط شهر رو واسه همه نا امن میکنید آخرش هم میگید نمیدونستم حکمش چیه.از تمام مسئولین تقاضا دارم با اشد مجازات این ها رو به سزای اعمالشون برسانند تا درس عبرت برای رفقاشون باشه.
  • بی نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    63 17
    اعدام
  • بدون نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    تا اعدام نشوند درس عبرتي براي ديگرا ن نمشود
    • اکرم IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
      20 48
      نه اعدام نه زندان فقط قطع ید چاره ساز است.
    • بدون نام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
      35 47
      دوست عزیز تا بیکاری و تورم باشه این چیزا هست حتی اگه صد هزار نفرشونم اعدام کنن
    • اعدام کمشونه IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
      17 2
      قطع ید؟؟ا ین که باز سربار جامعه می شه....فردا یکی میاد زورگیری میگه فلانی دستشو قطع کردن من بجاش اومدم پول دربیارم! جناب بیکاری و تورم همه مون توی همین جامعه داریم جون میکنیم این حق میشه واسه یه سابقه دار که بیاد رو یه بدبخت دیگه قمه بکشه؟
  • بدون نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    45 9
    نه بابا نمیدونستی.حکمش تشویقه!یکی از اینا درملا عام اعدام بشن بقیه حساب کار دستشون میاد.
  • بدون نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    64 11
    اعدامشون کنید دروغ میگه برا مادرش میخواسته پول جمع کنه این جانی قبلا هم سابقه داشته از این قبیل وحشی گریا در بیاره. اعدامشون کنید هر 4 نفرو .این خواسته همه است .این شهر امن نیست . اعدامشون کنید تا درس عبرت بشه برای بقیه خلافکارا.
    • بدون نام IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
      7 0
      مزاحمت نوامیس هم واسه مامانش بوده
  • توبه گرگ مرگه IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    66 10
    اونایی که مخالف اعدامن دلشون میخواد بازم این سابقه دارها دوباره برن تو زندان و وحشی تر از قبل بیان بیرون؟؟ توبه ی گرگ مرگــه!!! والسلام
  • محسن IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    73 13
    بی صبرانه منتظر اعدامشان هستیم.با تشکر از قوه قضاییه
  • رضا IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    5 4
    فقط اعدام وبس .ضمنا ازپرسنل زحمتكش اطلاعات متشكريم
  • شمه IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    38 7
    فقط..... اعدام....وسلام
  • بدون نام IN ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    25 3
    دوستانی که میگن بیکاری و این حرفا باعث شده اینا سمت زورگیری برن....هرکی بیکار باشه قمه کش میشه؟؟؟یعنی الان 30% جوونای مملکت قمه کش اند؟؟؟...این مساله اونقدر که به شرف فرد و لقمه ای که خورده بستگی داره به اوضاع اقتصادیش نداره... اونهایی هم که با اعدام مخالفند...میخواهید اینها رو بذاریم تو گلدون رشد کنن شکوفا بشن؟؟؟ اعدام اینها یکسو...پیشگیری از بوجود آمدن چنین جانورانی در جامعه سوی دیگر...همه چیز را باهم قاطی نکنیم...
  • بدون نام IN ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    10 2
    دوست عزیز!کار این اراذل ربطی به بیکاری و فقر نداره.طرف میگه 9 میلیون قیمت زنجیری بود که از من به زور دزدیدند اما بعد از چند روز دوباره رفتن سراغ یکی دیگه و زورگیری مجدد!اینها همون لات ها و آشغالهای قدیمند که در ورژن جدید،چاقو و قمه بدست میگیرند و با له و لورده کردن مردم،اموالشان را به سرقت میبرند...
  • عدالت IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    7 4
    عدم اطلاع از قانون کوچکترین توجیهی نداره و فقط اعدام.اعداممممممممممممممممممشون کنید.
  • علی IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    8 5
    اعدام هیچی نداریم حداقل امنیتی داشته باشیم!
  • بدون نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    10 8
    جالبه مردم ایران فقط دم از مرگ و اعدام میزنن، این یه یعنی مرگ آرام آرام انسانیت توی یک جامعه و بعد شروع هنجارشکنی ها، اعدام دردی از این جرم ها دوا نمیکنه که اگه میکرد ایران بیشترین آمار اعدام رو تو جهان بعد از چین داره
    • بدون نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
      9 6
      حالا که این زور گیر ها رو اعدام نکردیم آیا زور گیری ریشه کن شده؟
  • شهرام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    18 3
    سه ماه در زندان بوده . 1- چرا در این مدت بهش کار یاد ندادند ؟ 2- چرا در این مدت آموزش درست زندگی کردن بدست یه روانشناس و روانپزشک انجام نشده ؟
  • محمدحسن IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    5 4
    عفو لازم نیست اعدامش کنید
  • بدون نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    7 5
    حقشون این که اعدام بشن تا به گوش بقیه این قشر ارازل برسه
  • امید IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    3 4
    بابا اخه مگه جرم زورگیری اعدامه؟??????به همین سادگیم میگیداعدام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.جون یه جوونو بگیریم یه خانواده رو یه عمر عزادار کنیم به خاطر یه زورگیری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ایرانی IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
    0 1
    درود بر قوه قضائیه تامین امنیت از نان شب هم واجب تر است بایستی مقابله بااشرار در تمامی پرونده ها با همین شدت ادامه یابد در مقابل جانیان گذشت عین حماقت است