مدال آور المپیک هنوز هم از برخی رفتارها ناراحت است.

مرتضی رضایی: آنقدر گلایه کرده که واقعا دیگر حرفی برای گفتن ندارد.کلمات همه تمام شده اند و حتی واژه ای به ذهنش نمی رسد تا به خاطر بی مهری هایی که نسبت به او شده انتقاد کند.«دیگر خجالت می کشم،دیگر هیچ گلایه ای ندارم.اصلا گوش شنوایی هست که به حرف های من گوش کند؟»این گوشه ای از حرف های امید نوروزی نخستین قهرمان المپیک استان فارس است. به قول خودش دهانش خشک شده و اصلا نمی خواهد حرفی در مورد کشتی،مدال المپیک و جوایزی که قرار بود به آنها بدهند و ندادند بزند:«حرف بزنم اتفاقی می افتد؟چند ماه است که دارم همه این حرف ها را می زنم.رسانه ای نبوده که با آنها صحبت نکرده باشم.دیگر بالاتر از آقای رییس جمهور؟من شخصا با ایشان هم حرف زدم و قرار بر این بود تا اتفاقات تازه ای بیفتد.اما الان یک هفته ای است که با دفتر ایشان تماس می گیرم و تماس هایم به نتیجه ای نمی رسد.»
از امید نوروزی می پرسیم که مگر جایزه مدال آوران المپیک را پرداخت نکرده اند که او این واکنش را نشان می دهد:«همیشه فرق گذاشته اند.همان 200 تا سکه را دادند و تمام.فکر می کنند پول زیادی است اما من در این 4 سال که داشتم خودم را برای المپیک آماده می کردم سه برابر این پول را هزینه کرده ام.متاسفم که 4 سال فقط به ما دروغ می گفتند.با این کارهایشان آبروی من را برده اند.دیگر دوست ندارم در مورد کشتی حرف بزنم،جایزه هایشان را هم نخواستم.»
نوروزی در حالی این حرف ها را می زند که قرار بر این بوده تا مسئولان استان فارس هم به خاطر این افتخار آفرینی از او تقدیر و تشکر کنند.اتفاقی که قهرمان المپیک را به شدت عصبانی می کند و می گوید:«اصلا اسم آنها را نیاورید.در موردشان حرف نزنیم بهتر است.حالا من شانس آوردم که نخستین مدال آور المپیکی استان فارس بودم.دلم برای بقیه می سوزد.آنهایی که قرار است بعد از من برای این استان افتخار آفرینی کنند.شک ندارم که به آنها هیچ چیز نمی دهند.»
قرار بر این بوده تا به نوروزی یک خانه سه خوابه در شیراز اهدا کنند تا به نوعی از او قدردانی کرده باشند.اما وقتی موقع عمل به وعده ها شد خانه های مسکن مهر را به او نشان داده اند و گفته اند باید 10 درصد را اول پرداخت کنی و بقیه هم اقساط! «یک خانه سه خوابه در بهترین جای شیراز نشانم دادند که 140 متر زمین آن بود و در حدود 900 میلیون تومان هم قیمت داشت.اما آقایان زیر قولشان زدند و موقع تحویل گفتند که می توانیم مسکن مهر را به تو بدهیم.آن هم به شرایط ویژه!10 درصد اولش را خودم پرداخت کنم و مابقی را هم در اقساط 15 ساله.مگر دیوانه ام که همچین کاری را بکنم؟الان هم تقریبا یک هفته است که با دفتر آقای رییس جمهور تماس می گیرم اما مدام امروز و فردا می کنند.می خواستم حرف آخر را به آقای احمدی نژاد بزنم و از ایشان بپرسم که آیا واقعا جایگاه ما ورزشکاران اینجا است؟آیا واقعا باید این رفتارها با ما شود؟»
امید نوروزی که به نظر دیگر بی خیال ورزش و کشتی گرفتن شده است 4 ماه است که تمرین نمی کند:«دقیقا 4 ماه است که فقط می خورم و می خوابم!مگر دیوانه ام که ورزش کنم.اصلا ورزش کنم که چه اتفاقی بیفتد.از اول هم اشتباه کردم که کشتی گیر شدم و زندگی ام را گذاشتم پای ورزش.من توقعات مردم و آقایان مسئول را برآورده کردم،آنها آمدند و عکس های یادگاری شان را گرفتند و رفتند؛حالا من مانده ام و خودم.»
این یک درد مشترک بین فرنگی کاران است.تیمی که اگر در المپیک نبود معلوم نبود باید ورزش ایران به مدال های کدام رشته افتخار می کرد.از نوروزی در مورد بنا می پرسیم که او آه بلندی می کشد و می گوید:«واقعا شرم آور است.آقای بنا حرف دل تمام بچه های فرنگی کار رامی زند.شرم آور است که ایشان به دلیل اینکه تیم ملی صبحانه و ناهار ندارد اردو را تعطیل می کنند.من نمی دانم این همه پول بیت المال کجا می رود؟توی هر اداره ای هم که می رویم می گویند پول نداریم.همه پول ها را ریخته اند توی فوتبال.فوتبالیست درجه پنجمی که بازی هم بلد نیست چند برابر من پول می گیرد.خودم هم خسته شده ام آنقدر که از این حرف ها زده ام.»
مهاجرت کشتی گیران فرنگی و کادر فنی آنها به کشور آذربایجان چند وقتی است که باب شده است.این در حالی است که محمد رضا آذر شکیب،آزادکار ایران هم با شرکت در مسابقات این کشور توانست قهرمانی را از آن خودش کند.به گفته امید نوروزی آنها حق دارند که این کارها را انجام می دهند:«من آدم رکی هستم.به همه آنها حق می دهم.چه کار باید بکنند؟ وقتی به ورزش اول کشور بها نمی دهند آنها هم به کشورهای دیگر می روند.با این حال من هیچ وقت آرزو نکردم که فوتبالیست شوم.چون به نظر من شان کشتی گرفتن بالاتر از هر ورزشی است.این رشته ورزش اول ایران است من هرگز دلم نخواسته که رشته دیگری را انتخاب کنم.»
اما حرف های پایانی قهرمان المپیک.آنجا که او پیش بینی می کند با این شرایط هیچ مدالی در المپیک بعدی بر گردن فرنگی کاران آویخته نخواهد شد:«دلم برای جوان های بعد از خودم می سوزد.به آنها نصیحت می کنم سمت کشتی نیایند.مگر ما بالاتر از المپیک هم داریم؟شک ندارم که با این شرایط در المپیک بعدی هیچ مدالی در رشته فرنگی نخواهیم گرفت.یک چیز دیگر را هم به شما بگویم.من در حال حاضر عضو هیچ باشگاهی نیستم،چون باشگاه ها برای دلالان و بقیه کشتی گیرها است.مدال آور المپیکی برای کشتی گرفتن در باشگاه ها به درد نمی خورد.»
 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 266800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    متاسفم متاسف برای همه کسانی این حرکت را با قهرمان المپیکی انجام دادند
  • شوزب IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    شما ورزشکارا چرا فکر میکنید خونتون از بقیه مردم رنگین تره دانشجوی دکترای برقم ای کاش نصف سکه هایی که به تو دادن به من و امثال منم میدادن
  • بدون نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    این بچه چرا انقدر داغونه؟ یادم میاد تو المپیک مثل شیر همه رو میزد زمین و ما همگی باهم براش دعا میکردیم و به این پسر ایران افتخار میکردیم . خوب مدال المپیک یک شبه به دست نمیاد که . این بدبخت چهار سال زحمت کشیده . به خدا من یکی راضی ام از پول این مملکت هر چقدر که بهش بدهند باز هم کمه . این پسر افتخار ماست . دل هفتاد میلیون رو شاد کرده . . .
  • بدون نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    95 34
    میامدی فوتبالیست میشدی امیدجان !!! بعد هم میرفتی توی پرسپولیس ! سردار بهت BMW میداد ، خونه میداد ، پاداش و ... !
  • رضا US ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    عجب خوش اشتهایی. 200 سکه طلا گرفته ای هنوز طلبکاری؟
  • رضا IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    نمی ترسی اینجوری حرف می زنی مگر وزیر بهداشت ندیدی چطوری شد وای وای وای ی ی ی ......
  • بدون نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    42 99
    اگر برای پول کار میکنی و مدال میاری منتی سر مردم ایران نداری . تو این دوره ورزش هم شده کاسبی
  • س.ا IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    عکس های یادگاریشان را گرفتند و رفتند.............. حق داره بخدا.کاش یه کم واسه قهرمانای واقعی ارزش قائل بودن
  • امیر IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    88 10
    قهرمان! متأسفیم...
  • جواد IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    76 3
    خیلی ساده برو واسه آذربایجان و روسیه کشتی بگیر رو چشمشونم میذارنت تا بوده ایران همین شکلی بوده
  • امین EU ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    60 5
    حالا برید میلیارد میلیارد پول بریزید تو فوتبال که ازبکها بیان تو آزادی ببرنمون و لبنان تو بیروت میلیارد میلیارد پول بدن به بازیکنهای رشته ای که سالهاست حتی قهرمان آسیا هم نشده و ....... خدائیش مسئولهای ورزش چقدر حاضر بودن خرج کنن تا یه مربی خارجی در حد شمس و بنا و مهماندوست رو استخدام کنن و پزشو بدن که با انتخاب خوب ما برای اولین بار تو تاریخ تکواندوی کره رو تو کره بردیم و قهرمان دنیا شدیم؟ قهرمان المپیک کشتی فرنگی شدیم و فوتسالمون جزء 4 تا تیم خوب دنیا؟ اقای امید خان دل مردم رو شاد کردی بزرگترین افتخارت زندگیتو به نام کشورت بدست آوردی اینجا کسی زرشناس نیس ............... یه سر به باکو بزنی بد نیس واله اگه بری آذربایجان کشتی بگیری من یکی که به شخصه دعات می کنم فکر آینده ت باش جوون
  • امین EU ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    85 19
    اقای دکترای برق کوه نکندی که دانشجوی دکترای برق شدی چیزی که فراوونه دکترای برق اما مگه ایران تو تاریخش چنتا قهرمان المپیک تو کشتی فرنگیش داره؟ معلومه که امید نوروزی خونش از شما رنگینتره
    • روشن IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
      15 48
      حرفی نزن که بهت بخندن قهرمان کشتی شدن اصلا ایران قهرمان المپیک بشه دردی از درد مردم حل میشه؟ مملکت آدم با سواد میخواد که چهارتا اجنبی فردا نیان مثل زمان قاجار نصف مملکتتو بردارن ببرن
    • جعفر IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
      32 6
      بهتر است به جای بی احترامی به یکدیگر قدر همه را بدانیم. همانطور که دکترای برق برای مملکت لازم است، باید به طرز شایسته از قهرمانان ملی که افتخار آفریده و نام و پرچم کشورمان را در المپیک مطرح نمودند قدردانی شود. همه محترم و به جای خود.
    • mohsen IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
      5 26
      یه بار به حرفی که زدی فکر کردی؟؟؟؟ اگه قدر علم رو میدونستی این حرفو نمیزدی!
  • زهرا IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    9 74
    خطاب به این پسر می گویم اگر دنبال پولی برو برای آذربایجان کشتی بگیر این قدر هم منت سر همه نذار.چرا دروغ می گویی که سه برابر دویست سکه را خرج کرده ای؟ششصد تا سکه می دانی چقدر می شود؟نکند خوش گذرانی هایت را با آن دویست سکه کرده ای و حالا که تمام شده است باز هم می خواهی؟
    • بدون نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
      22 0
      اگه منت میذاره حق داره خداییش حق داره
  • بدون نام IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    11 63
    200 سکه گرفته و صحبت از خانه 900 میلیونی میکنه آقا ساعی هم دوبار قهرمان المپیک شد ولی نصف این مبلغ رو هم نگرفت همینطور رضازاده .
    • تحصیلکرده بیکار A1 ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      7 1
      اونایی که میگی شما به جای پول که اتفاقاً کم هم نگرفتن وارد سیاست و پست و مقام شدن
  • بدون نام AE ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    11 81
    برید از تختی یاد بگیرید، ورزشکاران پفک نمکی، ورزشکار یعنی حمید سوریان، شیر مادرش حلالش، خیلی کار زشتی کردی مربیت رو کوبیدی زمین جلو میلیونها نفر، بهتر که بهت ندادن، آخیش جونم ، دلم شاد شد، دیگه دوبندت هم نیار بیرون وقتی فیلمبرداری مستقیم ،
    • بدون نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
      20 15
      تختی کجا حمید سوریان کجا؟
  • مریم EU ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۳
    18 1
    به همه اوناییم که نظر دادننند و گفتن منت نذار و قهرمان المپیک شدن به درد نمیخوره و علم به درد این مملکت میخوره ......واقعا واستون متاسفم .شما اصلا می دونید آدم چقد باید جون بکنه زحمت بکشه از زندگیش بزنه از درسش تا بتونه به یه جایی برسه..بعد اونوقت چی هیچی نصیبش نمی شه در صورتی که اگه چسبیده بود به کار کلی درآمد داشت.....با ورزش کلی آسیب می بینی کسیم بهت رسیدگی منی کنه از بدنتم داری می زنی بعد اونوقت 200 سکه زیاده ........بدون هیچ امکاتی تو شرایط کشوری که باید از جیبت مایه بذاری واسه اینکه تو ورزش به یه جایی برسی........من خودم ورزشکار م در ضمن درسم می خونم رشته تربیت بدنی .........هر روزمو دارم تمرین می کنم بدون هیچ درآمدی حتی توی لیگ هم به ما لباس بازی ندادن چه برسه پول .....
  • طرفدار IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
    18 2
    شماهایی که راحت به قهرمان المپیکیتون تهمت می زنین از کجا معلوم حرفایی که راجب امید نوروزی گفتن راست باشه!کسی که تا2تا المپیک دیگه برنامه ریزی کرده بعد حالا به خاطر پول رشته ی مورد علاقشو می ذاره کنار؟آقای دکترای برق هر وقت واسه کشورت افتخار آوردی بعد ارزش کار دیگرانو پایین بیار بااین حرفات ارزش کار خودتم پایین می آری.برای کسی که 16 سال از جون وبدنش واسه افتخار کشور مایه گذاشته 200تا سکه زیاده؟؟!تقصیر شما نیستا ماایرانیا کلا حس قدر شناسیمون صفره!وقتی طرف می بازه فحش ناموسه که پشت سرش ردیف می کنیم وقتیم که می بره اینجوری جوابشو می دیم.آقای رضازاده هر وقت از مسابقات برمی گشت تو ی اردبیل سرتاپاشو طلامی گرفتن.اون وقت می گین نصف این مبلغم نگرفته؟!هیچکدوم از این تهمتا از ارزشای امیدنوروزی کم نمیکنه
  • رضا خدری A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    13 0
    بقران ارزش نداره اینجا کشتی بگیری امید جان .ب امام رضا امید تو ای چهار سال دو برابر ای پولی دادنش خرج کرده چون خودم کاپیتان تیم ملی نوجوانان کشتی فرنگی هستم همش خرج فوتبالی میکنن که ارزوش هسته بره جام جهانی اونم دور اول حذف هسته انگیزه ای دیگه برا ماها هم نمونده بقران امید داداش جات تو قلب خودم هسته
    • رضا داد فرما کشتی گیر 50فارس جوانان A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      1 1
      آقو رضو تو قهرمانی کشور وانتخابی تیم ملی میخوریم بهم 0-7 کنم خیلی آماده هستم بترس نامه تمام یا حق
  • داودرزن IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    7 1
    باباشما فکرمیکنید مدال گرفتن توالمبیک الکیه..... بیچاره... من بهش حق میدم یعنی این بدبخت قدر یه فوتبالیست دست بایینم ارزش نداره واقعا بی عدالتیه....ایران به ورزش انفرادی بها نمیده درضمن ان چنان میگن 200 سکه انگار چه خبره این بدبخت یه عمر المبیکی زندگی کرده....میفهمی یعنی چی
  • ايراني A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    4 1
    برادر به خاطر خدا برگرد به ياد اونهايي كه با همه بي مهريها تا آخر آخر آخر موندن وخون...
  • سلمان خان IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    3 0
    همه ی کشتی گیر های ایران عالی هستند و با انسان های عادی فرق دارن چون باعث سرافرازی ایران در جهان میشوند.خسته نباشی دلاور خدا قوت پهلوان