معاون بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه به تبیین نتایج احتمالی تحقق فتنه 88 پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین، محمدجوادلاریجانی که پنجشنبه شب در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما حضور یافته بود در پاسخ به اینکه چرا غرب بیشتر در موضوع انتخابات روی کشور ما زوم می کنند؟ اظهارداشت:
به دو جهت، اول اینکه غرب مدعی دموکراسی است اما منافع غیر مشروع غرب با دیکتاتورهای سکولار تامین می شود. تا جایی که اگر کودتا[فتنه 88] محقق می شد نه تنها اسلام ذبح می شد بلکه حکومت به دست دیکتاتور سکولار می افتاد.
وی با اشاره به اینکه آنها می خواهند بگویند دموکراسی غیر از مبنای سکولار مبنایی ندارد ضمن یادآوری اینکه در قانون اساسی حق رای مردم یکی از پایه های تغییر ناپذیر است گفت: غرب در مورد ما دچار سرگیجه است. ما می گوئیم اسلام جنبه خصوصی و عمومی مردم را پوشش می دهد و در فرمت اداره حکومت مبنای دموکراتیک داریم تا جایی که حتی ما سیاسییون ظرفیت اش را نداریم. برخی بگومگوها خوب است اما باید به یاد داشته باشیم که باید در جهت بهترین گزینه باشد.
لاریجانی با اشاره به اینکه جامعه ایرانی به مراتب از جوامع اطراف خودش یک سر و گردن بالاتر است اظهارداشت: البته سیاست مداران عقب تر از مردم هستند.
وی با بیان اینکه در 9 دی بصیرت مردم به اوج رسید افزود: مردم فهمیدند، تشخیص وظیفه دادند و در مرحله سوم قیام به انجام وظیفه کردند؛ این سه تا با هم قیامت به پا می کند. انشاالله این مسائل در کتاب های درسی بیاید تا فرزندان کشورمان بدانند چه رخ داده است.
محمدجواد بصیرت را کلیدواژه رهبر انقلاب در دهه هشتاد دانست و گفت: برخی اوقات رهبر انقلاب کلید واژه هایی را مطرح کردند که باطل السحر است. در دهه 70 تهاجم فرهنگی را مطرح کردند و در دهه80 بصیرت و در دهه 90 اقتصاد مقاومتی را طرح کردند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 266679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
    27 78
    خبر آنلاین عزیز لطفا برای اطلاع عموم دیکتاتور سکولار را توضیح دهید یعنی چی؟ - با تشکر