به دلیل دسترسی بیش‌تر مردم جهان به داروهای ویروس ایدز ، تعداد مرگ و میر بر اثر این ویروس کشنده نزدیک به یک دهم کاهش پیدا کرده

 

آخرین آمارها نشان می‌دهد تعداد به دلیل دسترسی بیش‌تر مردم جهان به داروهای ویروس ایدز ، تعداد مرگ و میر بر اثر این ویروس کشنده نزدیک به یک دهم کاهش پیدا کرده و امروزه تعداد بیش‌تری از مردم جهان از این ویروس جان سالم به در می‌برند.

سازمان بهداشت جهانی در آخرین گزارش خود اعلام کرد هم‌اکنون نزدیک به 33.4 میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس ایدز مبتلا شده اند.در سال 2007 نزدیک به 33 میلیون نفر در جهان به ویروس ایدز دچار شده بودند و این آمار نشان می‌دهد در حال حاضر تعداد کم‌تری از مبتلایان به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زند تعداد مرگ و میرها بر اثر ابتلا به ویروس ایدز در طول 5 سال گذشته نزدیک به 10 درصد کاهش داشته است که یکی از مهم‌ترین دلایل آن دسترسی بیش‌تر مبتلایان به داروهای درمان این بیماری است.

این گزارش نشان می‌دهد از سال 1996 که اقدامات درمانی بهتر شده است نزدیک به 2.9 میلیون نفر از مبتلایان از این بیماری جان سالم به در برده اند و تا کنون به حیات خود ادامه داده اند.

هم‌چنین این آمارها نشان می‌دهد برنامه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز تا کنون نتایج مثبتی در بسیاری از کشورهای جهان داشته است ، به طوری که تعداد مبتلایان به این بیماری به دلیل افزایش سطح آگاهی‌های عمومی در طول 8 سال گذشته نزدیک به 17 درصد کاهش داشته است.

برای مثال تعداد مبتلایان به این ویروس کشنده در کشورهای آفریقایی از سال 2001 نزدیک به 15 درصد کاهش داشته است که این موضوع به معنای آن است که در سال 2008 نزدیک به 400 هزار نفر به این بیماری دچار نشده اند که این موضوع بسیار امیدوار کننده است.

یکی دیگر از دلایل کاهش تعداد مبتلایان دسترسی مادران به داروهای پیشگیری از انتقال این بیماری به فرزندانشان است که به این ترتیب تعداد کودکان مبتلا به بیماری ایدز که از راه مادر خود بیمار شده اند کاهش چشم‌گیری داشته است.

به این ترتیب از سال 2001 تا کنون نزدیک به 200 هزار کودک از ابتلا به بیماری ایدز در امان مانده اند.

بی‌بی‌سی ، 24 نوامبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 26646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۶
    0 0
    مطالب بسیار جذاب و جالبی دارید . اگر ممکنه در مورد ازدواج افراد hiv مثبت هم مطلب بگذارید