رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت 9 دی این روز را قیام عاشوراییان علیه عاشورا ستیزان خواند و گفت: برخی که با اهدافی به مصادره این روز می پردازند و به خودشان در خلق این حماسه بزرگ جایزه می دهند باید بدانند که این روز متعلق به هیچکس نیست.

به گزارش خبرآنلاين، محمدعلی نائینی روز سه شنبه در کنفرانس خبری که به مناسبت بزرگداشت حماسه 9 دی برگزار شد، انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری را انتخاباتی بی نظیر و شگفت انگیز در تاریخ ایران و جهان خواند و گفت: این انتخابات بسیار پرشور و با مشارکت قریب به 40 میلیون و 85 درصد از مردم ایران برگزار شد. آن هم در شرایطی که دشمن با عملیات روانی و تبلیغات نادرست خود انتخابات را انتخاباتی مهندسی شده و بازی کنترل شده حکومت معرفی می کرد.

وی با اشاره به حوادث بعد از اعلام نتایج انتخابات افزود: بلافاصله پس از نتایج انتخابات متاسفانه برخی از کاندیداها و اهداف سیاسی شکست خورده در انتخابات که بازیگران اقدام طراحی شده دشمن در داخل بودند در یک جبهه واحد با قدرت های غربی و ضد انقلاب و اعتراض به نتیجه انتخابات از طریق انتخابات غیرقانونی و ضد امنیتی برخی از شهرهای تهران را دست خوش ناآرامی و اعتراض کردند.

نائینی با بیان اینکه جریان فتنه با دروغ بزرگ تقلب که بعدها به عنوان رمز آشوب به آن اعتراف شد، قصد داشتند موقعیت سیاسی ایران را متزلزل کنند جریان فتنه با اردوکشی های خیابانی نادیده گرفتن سازوکارهای قانونی و صدور بیانیه های تند پی در پی و گزارش های نادرست موقعیت سیاسی جمهوری اسلامی را در دنیا متزلزل کرد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت 9 دی با اشاره به وجود شواهد و قرائن فراوان در ارتباط جریان فتنه با کانون های تفکر غربی افزود: کانون‌های تفکر غربی، دفاتر ویژه آمریکا، رسانه های غربی و سفارتخانه‌های آنها چهار کانونی بودند که طی حداقل دو دهه فعالیت گسترده ای را با هدف تغییر در ایران دنبال می کردند و اقدام به طراحی و عملیاتی نمودن پروژه دیگری از سلسله پروژه های انقلاب رنگی در ایران بودند پروژه ای که برخی آن را گرجستانیزه نمودن ایران نامگذاری کردند.

وی تصریح کرد: جریان فتنه و ضد انقلاب با شعارهای خود در روز قدس و حرمت شکنی های روز 13 آبان و 16 آذر ماهیت ضد دینی و ضد انقلابی خود را نشان دادند و حرمت شکنی روز عاشورا و حمایت سران فتنه از اراذل و اوباش صبر مردم خداجو را به سر آورد و مردم عاشورایی با حضور پرشور خود در راهپیمایی بی نظیر 9 دی 1388 انزجار خود را از توطئه مشترک آمریکا و جریان فتنه نشان دادند.

نائینی در ادامه این نشست خبری با اشاره به 4 عامل زمینه ساز حماسه 9 دی گفت: ایمان و باورهای اعتقادی مردم، مدیریت مقام معظم رهبری در مهار فتنه، بصیرت ملت ایران و عاشورای حسینی چهار عامل زمینه ساز حماسه 9 دی بود که فتنه 88 را مهار کرد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت 9 دی با اشاره به دیدار سال گذشته اعضای ستاد بزرگداشت 9 دی با مقام معظم رهبری گفت: ایشان در این دیدار فرمودند در 9 دی قدرت و ظرفیت عظیم اجتماعی یکبار دیگر به نمایش گذاشته شد.

وی 9 دی را روز حماسه و پیروزی ملت بصیر ایران نامید و گفت: 9 دی قیام عاشوراییان علیه عاشورا ستیزان بود، 9 دی یک قیام ملی و مردمی بود، 9 دی حرکت ولایت مدارانه مردم ایران برای دفاع از نظام و رهبری بود، 9 دی ختم قائله فتنه توسط حرکت خودجوش مردم بود. در 9 دی دشمن از جریان فتنه مایوس شد و پروژه انقلاب رنگی، رنگ باخت.

نائینی با بیان اینکه باید از فتنه 88 عبرت گرفت، گفت: آنچه باید از فتنه 88 عبرت گرفت این است که به برکت ولایت و رهبری می توان از پیچیده ترین فتنه ها عبور کرد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت 9 دی با تاکید بر اینکه هیچ اقدام نباید کار بزرگ مردم را تحت الشعاع قرار دهد، گفت: 9 دی یک قله است و خاطره بسیار خوبی را در ملت ایران برجای گذاشته است. بزرگداشت قیام مردمی 9 دی را نباید در اقدامات تبلیغی کم تاثیری و شعاری و انتشار تیترهای نامناسب نشریات تنزل داد.

وی با اشاره به اینکه 9 دی متعلق به هیچ گروهی نیست، بیان کرد: کسانیکه به فتنه اعتقاد نداشتند و کسانیکه با اهدافی به مصادره آن می پردازند و به خودشان در خلق این حماسه بزرگ جایزه می دهند.

نائینی به فلسفه ستاد بزرگداشت 9 دی اشاره کرد و ادامه داد: بزرگداشت یک خاطره ملی که به گفته رهبر انقلاب "9 دی حادثه کوچکی نبود، بلکه یک حرکت عظیم ماندگار شبیه به حرکت بزرگ ملت ایران در روزهای اول انقلاب بود" فلسفه تشکیل ستاد بزرگداشت 9 دی است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت 9 دی با تاکید بر اینکه مردم در 9 دی حجت را بر مردم تمام کردند، گفت: در 9 دی وحدت و یکپارچگی ملت ایران آشکار شد و نشان داد که نظام جمهوری اسلامی از اعتماد مردمی فوق العاده برخوردار است.

وی با بیان اینکه حضور بارز نسل سوم انقلاب در خلق حماسه 9 دی آن حماسه را ماندگار کرد، افزود: 9 دی نشان داد در دهه چهارم در مقابل چالش‌های پیچیده دشمن نظام جمهوری اسلامی از سرمایه عظیم اجتماعی برخوردار است و مهمترین پیام این روز این بود که جوانان مهمترین نیروی آینده ساز در تمام مناسبات اجتماعی و سیاسی هستند.

نائینی در ادامه این نشست خبری با اشاره به مهمترین اقداماتی که برای سومین سال بزرگداشت حماسه 9 دی در نظر گرفته شده است، گفت: 600 نشست تحلیلی، علمی و بصیرتی در سراسر کشور، 6 سیر نمایشگاهی تولید شده با اهداف تبیینی، 4 مورد جشنواره ادبی- هنری، تعداد 120 مقاله ارائه شده به همایش‌های علمی، 120 عنوان پایان نامه ارشد و رساله دکتری، انتشار 95 عنوان کتاب در موضوع بصیرت 9 دی و فتنه 88 در سراسر کشور، 5 قطعه موسیقی و نماهنگ و کلیپ، نامگذاری اماکن جدید از جمله این برنامه ها است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت 9 دی با اشاره به نشست ها و همایش هایی که برای این روز در نظر گرفته شده است، گفت: برگزاری دومین همایش 9 دی "رمز ماندگاری انقلاب اسلامی" توسط سازمان بسیج اساتید کشور با مشارکت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و تعدادی از دانشگاه های تهران پنجشنبه 7/10/91 در سالن همایش های صدا و سیما، برگزاری سلسله نشست های تبیینی در مرکز تحقیقات وزارت کشور و برگزاری نشست های 9 دی حماسه ماندگار از جمله مراسم های در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برپایی همایش دانشجویی ملی بصیرت روز چهارشنبه 6/10/91 توسط بسیج دانشجویی، برپایی همایش مجمع عالی پیشکسوتان در روز شنبه 9/10/91، برپایی همایش راهی برای فردا در روز یکشنبه 10/10/91 توسط سازمان بسیج جامعه زنان، تجمع باشکوه بسیجیان در نماز جمعه 8/10/91 در سراسر کشور، تجمع هیات های مذهبی با محوریت اربعین و بصیرت در میدان امام حسین از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای این روز است.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 266277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
    18 0
    راستی با پول این همایشها چند تا بخاری میشه خرید؟