رئیس مجلس گفت: با توجه به کمبود بودجه درسال آینده، استفاده از بخش خصوصی‌ در ساخت پروژه‌های عمرانی و صنعتی می‌تواند به رشد اقتصادی کشور کمک قابل توجهی نماید.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اداره اخبار مجلس، علی لاریجانی امروز( سه شنبه) در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان قزوین، گفت: استان قزوین ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه حمل و نقل مسافر و کالا دارد و یکی از این ظرفت‌ها، محقق شدن پروژه راه آهن قزوین – قم است که با استفاده از فاینانس چین می‌تواند محقق شود.

وی افزود: کارخانه‌های زیادی در این استان قرار دارد و می‌توان با استفاده از بخش خصوصی به توسعه صنعت استان کمک شایان توجهی کرد و نمی‌توان با توجه به کمبود بودجه توقع زیادی از دولت داشت.

رئیس قوه مقننه خطاب به اعضای مجمع نمایندگان استان، تاکید کرد که جلسه‌ای با یک نماینده از وزارت صنعت و بانک مرکزی به منظور رفع حل موانع دریافت تسهیلات برای کارخانه‌های موجود داشته باشید.

لاریجانی در ادامه تصریح کرد:‌استان قزوین از نظر گردشگری ظرفیت بالایی دارد که می‌تواند با تقویت این بخش و بازسازی بناهای قدیمی مانند مدرسه صالحیه و کاروانسراهای دوره صفویه، به رونق گردشگری و درآمد زایی استان کمک کرد.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار اعضای نمایندگان مجمع استان قزوین به بیان مسایل و مشکلات استان پرداختند و خواستار توجه مجلس و دولت به توسعه بخش فرهنگی، تامین بودجه مناسب، رفع معضل کم آبی و کشاورزی استان شدند.

همچنین ساخت سد بر روی الموت رود و شاهرود را راه حلی جهت برطرف کردن مشکل کم آبی استان مطرح کرده و خواستار حمایت مالی در ساخت این سدها شدند.

/27295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 266239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =