مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران ایر تور در رابطه با افزایش قیمت بلیت هواپیما توضیح می دهد.

گروه اقتصادی: در ماه گذشته سرانجام پس از کشمکش ها و حرف وحدیث های فراوان شورای عالی هواپیمایی با افزایش نرخ بلیت هواپیما موافقت کرد. علی رغم اینکه به شرکت های هواپیمایی وعده داده شده بود 30 درصد بلیت هواپیما گران می شود اما این شورا به 15 درصد افزایش رضایت داد. این در حالی است که شرکت های هواپیمایی از این میزان افزایش قیمت رضایت ندارند. مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور نیز معتقد است: " این افزایش  قطره ای نرخ بلیت هواپیما دوای درد شرکتهای هواپیمایی نمی شود. "

سید مهدی صادقی در گفت وگو با خبرآنلاین با بیان اینکه هزینه های شرکتهای هواپیمایی هر روز در حال افزایش است، افزود: " در شرایط فعلی نرخ سوخت 30 درصد افزایش یافته و اگر قرار باشد در سال آینده قیمت سوخت آزاد شود به هیچ وجه نمی توان هزینه‌های شرکت های هواپیمایی را تامین کرد. "

وی ادامه داد: " از سوی دیگر نرخ قطعات و لوازم یدکی و دستمزد تعمیرات رو به افزایش است و اگر گرانی سوخت را نیز بر ان بیفزاییم آنوقت 15 درصد افزایش چگونه می تواند مشکلات و مسائل ایرلاینها را رفع کند. "

 مدیرعامل ایرتور، با اشاره به اینکه تنها 3 درصد حمل ونقل کشور از طریق بخش هوایی انجام می شود، تصریح کرد: " این رقم نشان می دهد عده محدودی از مسافرتهای هوایی استفاده می کنند و اغلب آنها توانایی پرداخت بیشتر از این قیمتهای معمول را دارند. اما مسوولان امر عنوان می کنند گرانی بلیت هواپیما بر سایر کالاها تاثیر می گذارد. "

وی با تاکید براینکه، در حال حاضرقیمت بلیت در ایران در مقایسه با تمام کشورهای دنیا بسیار ارزان است، تصریح کرد: " آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما راهکاری در جهت افزایش کیفیت  وایمنی پروازهاست. چراکه هر اندازه از هزینه های شرکتهای هواپیمایی کاسته شود به همان میزان بر کیفیت خدمات آنها افزوده خواهد شد. "

صادقی تاکید کرد: " شرکتهای هواپیمایی برای جبران زیانهای خود به امید افزایش قیمت بودن اما افزایش 15 درصدی که حتی در برخی از مسیرها  13 درصد است حتی جبران هزینه سوخت شرکتها نخواهد بود چه برسد زیاندهی آنها را جبران کند. "

 وی گفت: "  اگر در سال آینده برخی از شرکتهای هواپیمایی پروازهای خود را تعدیل کنند. تعجبی نخواهد داشت چراکه ادامه این روند تنها ایمنی پروازها را به خطر می اندازد. "

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 2662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =