حبیب الله عسگراولادی در سرمقاله روزنامه رسالت با عنوان «انحراف چیست؟» نوشت:

* گاهی از خدمات دولت  فعلی به‌گونه‌ای سخن گفته می‌شود که گویی درگذشته هیچ کاری صورت نگرفته است. تاریخ انقلاب اسلامی مشحون از فداکاری شمار زیادی از مسئولان در دولت‌های پیشین است. دولت‌ 8 سال دفاع مقدس، دولت سازندگی  و دولت اصلاحات هر کدام به سهم خود به مردم خدمت کرده‌اند و فصلی از تاریخ پر افتخار جمهوری اسلامی را رقم زده‌اند. نقد برخی عملکردهای ناصواب همراهان آنها نباید باعث شود خدمات آنها را نادیده بگیریم و آنها را تخطئه کنیم وخدای  ناکرده تصویری سیاه از آنها نشان دهیم. " لا یجرمنکم شنان قوم علی الا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوی... ( مائده 8).

* یکی از توفیقات دولت نهم ودهم به فضل الهی این بوده  که از سال‌های 84 تاکنون رقم درآمد نفتی ایران یک رقم فوق العاده بوده است به‌طوری که از آغاز انقلاب تا پایان دولت اصلاحات رقم درآمد نفتی ایران 383 میلیارد و 796 میلیون دلار بوده است. در حالی که تنها در طول برنامه پنجساله چهارم در آمد نفتی ایران رقمی بالغ بر 465 میلیارد و 400 میلیون دلار بوده است. یعنی ما در این دوره بیش از همه دولت‌های گذشته به لطف الهی درآمد نفت داشتیم و زیرساخت‌های اقتصادی کشور مهیای یک جهش اقتصادی بوده است. لذا حجم خدمات به مردم نباید برخی را مغرور کند ومدام آمار و ارقام را به رخ دولت‌های پیشین بکشند.

*ضمن اینکه نهادهای نظارتی باید تصویر درستی- غیر از تصویری رسمی که دولتی‌ها در مورد کارنامه اقتصادی می‌دهند - از وضعیت اقتصادی کشور بدهند تا معلوم بشود ما با این نعمت عظیم الهی چه کردیم؟

* جعل تئوری مکتب ایرانی و حذف " اسلام" در ادبیات گفتاری اطرافیان رئیس جمهور و تاکید بیش از حد روی "اومانیسم" و اصالت انسان وبه بهانه‌های گوناگون، ستایش از ایران باستان و تجلیل از کوروش و به رخ کشیدن منشور حقوق بشر او نوعی بازگشت به گذشته است بی‌آنکه به مردم بگوییم این رویکرد چه جایگاهی در گفتمان امام(ره) و رهبری دارد. ما این رویکرد را نوعی انحراف می‌دانیم. اذ جعل الذین کفروا فی قلوبهم الحمیه حمیه الجاهلیه فانزل الله سکینته علی رسوله و علی المومنین...( فتح 26) "حمیت جاهلیت" مانع می‌شود ، ایمان به خدا و رسول آورد و تسلیم در برابر حق و عدالت شد.

* مواضع انحرافی اطرافیان دکتر احمدی‌نژاد، حتی نزدیک‌ترین دوستان رئیس جمهور را رنجاند و نقد صریح آیت الله مصباح یزدی به حلقه انحراف و موارد انحراف را اطرافیان رئیس جمهور باید جدی بگیرند.

/29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    65 3
    چه عجب !!! يكي از دولتهاي قبلي تعريف كرد
  • بدون نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    34 3
    چه عجب !!! يكي از دولتهاي قبلي تعريف كرد
  • بدون نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    31 2
    هيچ كس خدمت نكرد جز من !
  • آرش IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    11 5
    احسنت به روشنگری شما
  • محمدرضا IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    19 2
    تو را بخدا یکی بهم بگه چه خبر شده نکنه خواب داریبم میبینیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بنده خدا US ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    62 2
    با تشکر از مواضع اصولی و منطقی آقای عسگراولادی. با اچازه حضرتعالی چند نکته رو میخوام یادآوری و گوشزد کنم. 1. چرا الان به فکر خدمتگذار بودن تمامی دولتهای گذشته افتادید؟ چرا روزی که مسئول دولت اعلان کرد ، به جز 2 سال اول انقلاب ( دوره بنی صدر و بازرگان ) بقیه دوره ها در این مملکت حرکتی نشده و عملی انجام نشده ؛ این حرف را نزده و سکوت کردید؟ 2. چرا زمانی که مردم دغدغه درآمدهای نفتی را داشتند و عقلای ملت ، داد می زدند و بیداد می جستند از بی برنامگی دولت و ظلمی که بر ایشان می رود ، نهادهای نظارتی را به خواب دعوت می فرمودید؟ جناب آقای عسگراولادی! مردم عاقل هستند. حافظه دارند و چیزی را فراموش نمی کنند. و مطمئن باشید از یک چیز بسیار نفرت دارند. و آن این که موقع انتخابات کسی به فکر ایشان بیافتد.
  • بدون نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    47 1
    شما اینو می گید جناب عسکراولادی شما!!؟ شمایی که همین ادبیات دولت در تخطئه همه خدمات دولت های پیشین را در گذشته به مدت دو دوره شنیدید و دم نزدید؟ حالا چه شده یک دفعه یادتان آمده که دولت های گذشته هم خدماتی داشته اند؟ ملت آن هم ملتی که به خود جناب احمدی نژاد رای دادند همان وقت معترض این نوع نگاه تخریبی بودند اما مثل شمایی هرگز دم نزد حالا چه شده که این همه منصف شده اید؟ موقع انتخابات است و چهره دیگری را می خواهید رو کنید ولی افسوس که دیگر مثل شمایان در میان ملت جایگاهی ندارند
  • بدون نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    55 2
    نه بابا! دولتهای قبلی هم خدمت کردند؟ چطور همه تازه این موضوع را به یاد آورده اند. باز انتخابات نزدیک شده؟
  • بدون نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    23 1
    جریان موتلفه (حتی در نزد مخالفان این جریان) حداقل به یک دلیل اعتبار داشت و آن اصول گرایی مطلق بود به شکلی که گاهی از این ثبات ایدئولوژیکی مطلق بعنوان جمود اعتقادی و تحول ناپذیری یاد می شد. حاج حبیب عزیز ظاهرا موتلفه دیگر این تنها ویژگی قابل اعتنای خود را نیز با این چرخشهای 180 درجه ای از دست داده و نظر و رای و کلام خود را با بادسنج ها لرزه نگارها تنظیم میکند. البته لازم است ورود دیرهنگام شما به وادی انصاف و اندیشه و مردم را به فال نیک گرفت. چه این ورود از روی صداقت باشد و چه به واسطه تهدید منافعتان در بازار، به هر صورت به نوعی جبران مافات است.
  • بدون نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    21 1
    جريان چيه ؟ اين بابا كه تا ديروز همش صحبت از خيانت اصلاح طلبان مي كرد.
  • بدون نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    2 29
    به نظر من آقای احمدی نژاد منافع ملت را بر منافع عده قلیمی ارجح دانستند به همین دلیل اینقدر مورد هجوم می باشند
  • ناصر US ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    8 1
    درود برشما ولی هنوز خیلی حرفهای دیگر مانده که نزده اید تورا به خدا شفاف حق را به مردم نشان دهید که به بی راهه نروند.
  • سامان IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    1 3
    هر دولتی ضعف ها و قوت هایی داشته. همه دولت ها هم قصدشون خدمت بوده. چه هاشمی، چه خاتمی و چه احمدی نژاد، به نظر ما با نقطه ضعف هر دولت، تمام کارهاش رو زیر سوال می بریم. و این بی اخلاقیه سیاسیه.
  • بسیجی1 IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    2 0
    سلام علیکم آقای عسکر اولادی در فیلم ولایت عشق موردی اشاره شد (مردم فراموش میکنند ) ولی بنده این را قبول ندارم در دوره دولت اصلاحات نفت بشکه ای 9دلار شد وزارت نفت اعلام کرد حتی کفاف حقوق کارکنان را نمی کند وقتی که بودجه کشور بر مبنای بشکه نفت 17 دلار بسته شده بود تمام ارزاق مردم تهیه می شد ...ولی دولت اصولگرا بودجه بر مبنای نفت بشکهای 45 دلار بسته شد .ولی چند فروش رفت 100دلار تا 130دلار ..............
  • بدون نام IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    4 2
    جناب اقای عسگر اولادی اگر شما و همفکرانتان این سخنان را فردای ان منا ظره معروف میزدید خیلی از مسایل وتبعات بغرنجی که نظام گرفتار ان شد بوجود نمی امد