بخش خبری 20.30 یک بخش جالب توجه دارد به اسم پرونده روز؛ اینکه چطور می‌شود ساعت 8 شب پرونده «روز» را بررسی کرد، بماند اما مدل اجرا و گفتگو با مسئولان در این بخش واقعا آموزنده و حرفه‌ای است.

1. چند شب قبل، شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی، مهمان تلفنی برنامه بود، تا با صراحت درباره دغدغه های اصلی مردم از او سوال شود و گرانی افسارگسیخته و بی برنامه گی و ضعف نظارت را در چشم آقای مسئول فرو کنند و دل مردم خنک شود. مجری پرونده روز در ابتدای برنامه گفت: آقای حسینی طبق نظرسنجی معاونت سیاسی رسانه ملی، دغدغه اصلی مردم در حال حاضر، گرانی و اشتغال است. شما هم این دغدغه را قبول دارید؟

حسینی در پاسخ: معلوم است که ما هم این دغدغه را قبول داریم و تلاش‌های زیادی برای رفع این دغدغه انجام می‌دهیم...شما اگر اقدامات مثبت دولت را منعکس کنید...شما گویا خوب به من گوش نمی کنید...
مجری: بله دقیقا همین طور است!
حسینی: شما اگر همه کارهای دولت را در اخبار انعکاس دهید، خیلی از این سوء تفاهم‌ها و سوء برداشت‌ها اتفاق نمی دهد. مصاحبه مرا ناقص پخش میکنید، بازار را به هم می ریزید. در همین بحث دلار، ببینید دولت چه کار بزرگی انجام داد و نگذاشت دلار به طور فزاینده افزایش قیمت بدهد و...
مجری: حتما همین طور است و ممنونیم که با صراحت به ما پاسخ دادید...

***
اول: آنچه خواندید، طنز نبود، بخشی از گفتگوی فنی، انتقادی و صریح وزیر و خبرنگار تلویزیون بود، طنز در ادامه شروع می شود!
دوم: اینکه معاونت سیاسی رسانه ملی زحمت کشیده و نظرسنجی انجام داده، کلی خرج کرده و ایضا اشتغال آفرینی کرده و بعد تازه با این رسیده که دغدغه امروز مردم چیست، جای تشکر دارد! حتما هم نظرسنجی می خواست وگرنه ممکن بود رسانه ملی «کاهش جرم و جنایت در آمریکا، افزایش مالیات در نروژ، حمایت بیشتر از حقوق معلمان در انگلستان، حفظ محیط زیست در پاریس، توجه بیشتر خودروسازان به ایمنی خودرو در ژاپن و کاهش افزایش بی رویه صادرات در چین بعلاوه برخورد جدی با مفاسد اخلاقی و اقتصادی در مسئولان ایتالیا» را به عنوان دغدغه اصلی مردم در این شرایط اعلام و بر اساس آن پرونده روز و شب تولید کند. بچه ها متشکریم!

سوم: اینکه مجری به سوالات خود و فن پاسخگویی طرف مقابل مسلط نیست، یک بحث است، اینکه در برابر چشم ملت از مسئولی که قرار است پاسخگو باشد به این راحتی گل می‌خورد، یک مطلب. نوع سوال کردن هم که در حد المپیک است: آیا این شما هم این دغدغه را قبول دارید؟ پاسخ: پ نه پ!

چهارم: از مجری محترم به خاطر گوش نکردن و تایید متواضعانه(!) گوش نکردن و عذرخواهی از آقای وزیر ممنونیم!
پنجم: از اینکه بیست‌وسی در پرونده روز تلاش می‌کند مانند برخی رسانه‌های حرفه‌ای در جهان، ادای مصاحبه‌های داغ و انتقادی را دربیاورد و نمی‌تواند و دست آخر به عذرخواهی و (...) می‌افتد، هم متشکریم. شعر: بیست‌وسی خسته نباشی، خدا عزتت بده... البته این عزت به معنای آن عزت نیست، چون آن عزت را دارد!
ششم: به خاطر اینکه هر شب فرصتی به مسئولان دولتی داده می‌شود تا طعنه‌هایی به ضعف اصلاع‌رسانی در رسانه ملی بزنند و با متلک و خنده از پاسخ درست فرار کنند و تلویزیون را مقصر اصلی جلوه بدهند هم ممنونیم. واقعا چطور می شود یک رسانه خودش، اینطوری خودش را پیش چشم ملت هوا کند؟!

***

2. یک مجری سابق و منتقد فعلی که از اجرای یک برنامه سیاسی کنار گذاشته شد و رفت که رفت، در یکی از پست‌های خود در یک شبکه اجتماعی با اشاره به تاریخچه بمب‌های ناپالم و بمباران روستایی در کره جنوبی و ویتنام، و نیم نگاهی به حادثه شین آباد نوشته است: «باور کنید بمب ناپالم بیشتر از بخاری برقی می سوزاند، بنابراین کینه امریکایی ها هم به اندازه بخاری نفتی و وزیر آموزش و پرورش (حداقل) ضروری
است.»

با توجه به این استدلال فوق بشری، پیش‌بینی می‌شود ایشان و برخی دوستان و همراهان از وقایع زیر به وقایع بغل زیر اشاره کنند:

حادثه معدنی در طبس و کشته شدن 7 کارگر

در سال 1913 یک معدن طلا در جنوب امریکا به طور کامل فروریخت و 117 کارگرد بدبخت جان باختند، آن روز هیچ یک از مسئولان امریکایی استعفا ندادند اما بعدها مشخص شد چراغ‌های زنبوری تولید واشنگتن عامل اصلی مرگ و میر در معدن است که سالیانه به همه نقاط جهان صادر می‌شود مثل همین طبس. این چراغ‌ها بعد از مدتی روشنایی انگیزه بالایی برای انفجار و کشتار کارگران بی دفاع دارند...کاش یادمان باشد بر سر قاتل اصلی فریاد بزنیم.

چپ کردن اتوبوس حامل دختران در جنوب کشور

سابقه خونریزی در غرب به دو قرن پیش باز می‌گردد زمانی که یک دختر بچه 9 ساله با در دست داشتن یک یوزی وارد کلاس درس شد و همه را به گلوله بست و گفت: این معلم به من صدآفرین نداده! بعدها مشخص شد، امریکا برای کشتن نسل آینده کشورهایی چون ایران، دستور ساخت اتوبوس های بی کیفیتی که برای مسافرت به جنوب انتخاب می شوند و در میانه راه چپ می‌کنند را صادر کرده و ...ضمنا کشتن شدن دسته جمعی 25 خانواده در شب عروسی یک زوج جوان بر اثر بمباران امریکایی ها در یکی از روستاهای افغانستان هم، دردناک است.

2.5 برابر شدن قیمت سکه در کمتر از یکماه

این شلوغ بازی های رسانه ای، یک بازی کودکانه است، وقتی وال استریت در حال مبارزه با غول استکبار و سرمایه داری است، قیمت سکه اصلا مهم نیست. بد نیست بدانید گرانی از مهمترین دلایل سقوط امپراطوری غرب در قرن اخیر است، همبرگر مک‌دونالد در عرض یکسال سه بار تغییر قیمت داد و داد مردم را در آورد اما هیچ رسانه ای جرات نداشت آن را منعکس کند و برایش فریاد بزند. ما باید به 99 درصدی ها بپوندیم، سکه بهانه یک مشت بورژوای بی درد بالاشهرنشین است.

سقوط هواپیما در ارومیه و کشته شدن 80 هموطن

امریکای مدعی پیشرفت بیشترین تاخیر در پرواز، سقوط هواپیما و نقص فنی در پروازهای هوایی را دارد و آمار کشته شدگان هوایی‌اش بالغ بر 51 هزار نفر می‌شود و به جای در اختیار قرار دادن هواپیما و قطعات آن، قصد سیاه نمایی در کشور ما را دارد. کاش کمی سر امریکای نامرد داد بزنیم به جای توقع استعفا و استیضاح...در ضمن سالیانه بیش از 17 هزار امریکایی از بی خانمانی در گوشه خیابان تلف می شوند، آنها پول نان ندارند چه برسد به پول بلیت هواپیما...

زورگیری در روز روشن و در خیابان خردمند جنوبی، ضرب و شتم شدید پیش چشم مردم و...

نا امنی در خیابان‌های نیویورک به شکلی است که اگر شما به عنوان یک مرد در ساعت 7 شب تنهایی به خیابان بیایی، شانس بیاوری با زیرپوش به خانه برمی‌گردی. نخستین بار زورگیری در لس‌آنجلس انجام شد و طی آن ضمن سرقت از یک خانم جوان، او مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت و پلیس تنها نظاره گر ماجرا بود و هرگز ضاربان و سارقان دستگیر نشدند. کاش یادمان باشد باید مقصر اصلی را شناسایی کنیم که زورگیری را در جهان آموزش داد، وقتی با زور وارد عراق شد و افغانستان را گرفت و نام خود را به عنوان بزرگترین زورگیر دنیا مطرح کرد...کاش دوربین ها، او را می گرفتند و ویدئوی آن را یوتیوب اگر جرات داشت، پخش می کرد.

قتل قوی‌ترین مرد ایران در کرج

سال 1948 نیروهای امنیتی امریکا با حضور در دهکده می‌لولوپو در جنوب افریقا قهرمانان این دهکده را با چاقو قتل عام می‌کردند تا جنوب افریقا کم‌کم از قهرمان و قهرمانی، تهی شود. کاش یادمان باشد، چاقو، اختراع غرب وحشی است که نمی‌تواند به کشورهای پاکی چون ما، اسلحه صادر کند. آنها با تولید روزانه بیش از 11 فیلم خشن و 142 ساعت برنامه خشونت محور، که طی آن جوان‌ها، با قتل و غارت، به قهرمان‌های محبوب تبدیل می‌شوند، و ارسال چاقوی تیز و کشنده به کشورهایی چون ما، قصد انحراف جوانان ما را دارند. قهرمان کشی در ذات امریکا قرار دارد و این باید ناراحتی و خشم اصلی ما باشد...

 

3. راستی تا یادم نرفته است این را هم بنویسم که رییس رسانه ملی گفته اند: باید اخبار امیدوارکننده در صداوسیما تولید و پخش شود. تغییر اخبار جدول بالا به اخبار پر امید باشد برای کاربران محترم خبرآنلاین!

 

 

 

 

 

 

محسن حدادی

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    20 0
    حالشو بردم... اولش انتظار داشتم که از خنده بپکم... ولی همینجوری با لبخند نصفه و نیمه ای که رو لبم موند تا آخر مطلبو خوندم... خیلی بیشتر از اون خنده هه لذت یردم دستت درست 6060
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    15 0
    من هم با رسانه ی ملی موافقم، مثلا قتل قوی‌ترین مرد ایران در کرج، به علت استاندار نبودن چاقوی مورد نظر اتفاق افتاده... چونکه، می دونید که این چاقوها با هدف نبریدن و نکشتن تولید یا وارد و در ملا عام فروخته می شه به هر حال از مسئولین خواهشمندیم نظارت روی این چاقو های بی تربیت رو بیشتر کنن
  • بدون نام IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    13 0
    خدا عوضت بده خبر آنلاین فکر کنم این گفتگو چند هفته پیش وزیر اقتصاد با قالیباف خبرنگار بود که من خیلی عصبانی شدم از طرز گفتگوشون وزیر هرچی میگفت خبرنگار تایید میکرد!!
  • مریم IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    13 2
    مرسی بابت مطلب زیباتون.با وجود اینکه یاد اور یک حقیقت تلخ ولی باعث شد حداقل چند لحظه لبخند بزنینم.بازم مرسی.
  • بانوی ایرانی... IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
    4 0
    سپاس از خوش ذوقیتون بابت درج و تحلیل این خبر به ویژه قسمت "عزت"ش...:)
  • بدون نام IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
    0 0
    گفتگوي شبكه 2 اخبار 22:30در مورد قيمت خودرو خيلي باهال بود فك كنم مجريه خودش نماينده خودرو ساز بود.يا اگه نبود بقول خودشون از اين دلالهاي خودرو ديگه 100درصد بود.