قرار است طرحی با عنوان سحاب اجرا شود ،این طرح قرار است در روزهای بارانی قرار است با استقرار در 70 نقطه شلوغ شهر تهران برعملکرد خودروهای تاکسی بصورت روزانه نظارت داشته باشد.

مهدی قنبر: همایش طرح زمستانی سحاب ویژه سامان دهی و نظارت بر تاکسی های شهر تهران با حضور میثم مظفر، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرتهران، هاشمی تشکری معاونت ترافیکی شهرداری تهران، اشتری مدیرعامل خانه شهریاران جوان و سرداررحیمی رئیس پلیس راهنمایی و رهنمایی تهران، در روز شنبه دوم دی ماه و در سالن فرهنگ سرای بهمن برگزار شد.
در 70 نقطه پرتردد بر تاکسی ها نظارت می شود
در این همایش که مهندس میثم مظفر درباره جزئیات طرح جهادی زمستانی سحاب عنوان داشت:« امروزدرتهران 80 هزار تاکسی فعالیت می کند که 5/4 میلیون سفر را شهری و مسافر را جابجا می کنند. یکی ازدغدغه های مردم اعمال نظارت بیشتردرفصل سرما و برف و باران است زیرا دراین زمان بارترافیکی سطح شهر سنگین تر می شود. به این ترتیت مسیر 10 دقیقه ای گاهی به یک ساعت می رسد. البته دراین میان هم برخی از تاکسی های نیز از قانون تخطی می کنند که باید با آنها برخورد شود.
سحاب همانطورکه از اسم آن نیز مشخص است طرحی برای فصل سرما وروزهای ابری است. تا به این وسیله بر عملکرد خودرو های تاکسی در شهر رسیدگی دقیق تری شود.این طرح که کاری مشترک میان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرتهران ، خانه شهریاران جوان و پلیس راهنمایی و رانندگی است، می کوشد با استقرار در 70 نقطه شلوغ شهر تهران برعملکرد خودروهای تاکسی بصورت روزانه نظارت داشته باشد. دراین طرح با خودروهای تاکسی که بطور در بستی تردد می کنند. و یا ازبیش از نرخ مصوب از مسافرین کرایه دریافت می کنند برخورد می کنند. همچنین با کمک شهریاران جوان که در این 70 نقطه مستقر شده اند برای تاکسیدارانی که حقوق مسافرین را رعایت می کنند. در پایان فصل و طرح جهادی سحاب تشویق خواهند شد.در حقیقت از 147 نفر نیز تقدیر خواهد شد.

برخی از بازاریان تهران در شمار تاکسی داران هستند و باید با آنها برخورد شود
سردار رحیمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران نیزدر این همایش با اشاره به اینکه مردم همواره ازاینکه باید ساعت ها در خیابان های منتظر تاکسی بمانند گله مند هستند گفت :« انشاالله با اجرای این طرح حداقل 50 درصدر این مشکل برطرف خواهد شد.همواره یکی از مشکلات ما در سطح شهر ازدحام مسافر در خیابان و مشکل جابجایی آن است.متاسفانه برخی از رانندگان تاکسی از امکانات تاکسی ازجمله امکان ورود به طرح ترافیک ، سهمیه بنزین و موارد دیگر استفاده می کنند اما کمترین خدماتی به مردم نمی دهند. این افراد اندک زحمات 80 هزارتاکسی که به مردم خدمات رسانی می کنند را به هدر می دهند. برخی از بازاریان تهران نیز در شمار این نوع از دارندکان تاکسی هستند که باید با آنها برخورد شود. من شخصاً با چیزی به نام تاکسی راهی اعتقاد ندارم و می گویم باید همه تاکسی های درقالب تاکسی های خطی مشخص فعالیت کنند تا نظارت کامل برکارشان وجود داشته باشد. با توجه به سرمای شدید وبارندگی و برف در زمستان امسال، اجرای این طرح بیش از پیش احساس می شد. از این رو راهنمایی و رانندگی با قدرت پشت اجرا این طرح ایستاده است.»
برخورد جدی با مسافربرانی که دربستی تردد می کنند
وی درادامه به بند هایی که در این طرح به شکل جدی اجرا خواهد شد اشاره کرد و گفت:« پاکسازی ایستگاه های تاکسی و اتوبوس ، برخورد با مسافر بران شخصی که خارج از چارچوب اقدام به جابجایی مسافر می کنند، برخورد با تاکسی هایی که از قبول مسافر استنکاف می کنند و اقدام به جابجایی مسافر به صورت دربستی می کنند. و تاکسی هایی که بیمه شخص ثالث، پروانه ، معاینه فنی ندارند و نیز به حریم گذرگاه عابر پیاده ، حمل بار تجاری و اخذ کرایه بیش از نرخ مصوب می کنند برخورد جدی خواهد شد.
وی درادامه نیز گفت:« شهریاران جوان نیز بجز صدور قبض ها تشویقی در صورتی که راننده تاکسی تخلفی انجام داد شماره پلاک آن خود رو را به پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام می کنند و پلیس نسبت به صدور قبض جریمه برای آنها اقدامی می کند.»
23545
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میرتوحید US ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    باید با این راننده‌ها برخورد بشه. وگرنه وضع هر روز بدتر و بدتر خواهد شد و مردم هم چاره‌ای ندارن. من خودم همیشه از ساعت 8شب به بعد مسیر ونک-نوبنیاد رو 2برابر کرایه می‌دم. روزهای بارانی و دربست دربست کردن تاکسی‌های خطی که بماند... . امیدوارم هرسال شاهد اجرای این طرح باشیم و باز هم امیدوارم که به خوبی اجرا بشود.
  • مازیار IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    ببینیمو تعریف کنیم بنده خدا خودت تا حالا تو روز بارونی تو خیابون گیر کردی و منتظر تاکسی بودی؟ از میدان ونک نفری 20 تومن دربستی می گفتن تا شهرک غرب یعنی 4 تا 20 تومن 80 تومن
  • بدون نام IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    چرا روی تاکسی ها GPS ( موقعیت یاب جغرافیایی) نمی گذارید؟
  • مجید IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    چند روز پیش که هوا بارونی بود همه دنبال ماشین بودند و جالب اینکه بیشتر از 10 تاکسی فقط دربستی مسافر میزدند . مانده بودم آن مسافران چقدر صبر دارند شاید اگر من بودم از کوره در میرفتم و .... وقتی نظارت نباشه خبرهای بد بیشتر میشه ، هنوز یاد نگرفتیم که در محضر خدا هستیم و نباید به بنده های خدا ظلم کنیم
  • بدون نام EU ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    لطفا نمایندگان ناظر رو به میدان صنعت هم گسیل کنن تا ببینن در روزهای بارانی و برفی رانندگان تاکسی چه بلایی به سر مردم می آورن ، مخصوصا راننده های خطی انقلاب و آریاشهر
  • بدون نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    2 2
    تاكسي داران نيز از افزايش خودروهاي تك سرنشين ( بخصوص در روزهاي باراني ) شديدا گله مندند آنها علاوه بر آلودكردن هوا /بجهت عدم تخصص در رانندگي در زمين هاي لغزنده موجبات تصادف و ترافيك را بوجود مي آورند آيا كسي هست كه از حركت خودروهاي تك سرنشين يا دو سرنشين جلوگيري كند يا فقط به علت اين كه قدرت برخورد با رانندگان تاكسي را داريد به آنها فشار مياوريد . البته جلوي هر اشتباهي را بايد گرفت ولي مشكلات را همه جانبه برسي كنيد ترافيك نباشد رانندگان تاكسي مخلص مردم هم هستند فشارهاي عصبي در ترافيك براي يك راننده تاكسي مستمر و دائمي هست در صورتي كه مردم عادي پس از تحمل ترافيك به مقصد رسيده و دغدغه ترافيكي را ندارند
  • بدون نام EU ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    0 0
    کاش یک شماره هم برای ارتباط مردمی با فعالان طرح سحاب اعلام میکردن که ما هم در صورت مواجهه با چنین وضعی گزارش بدیم ....