این کتاب گرچه کتاب رژیم درمانی نیست، ولی به شما کمک می کند تا وزن خود را کاهش دهید و شما را راهنمایی می کند تا چگونه گرسنگی نکشید و از غذا خوردن لذت ببرید زیرا واقعا می توانید شکم خود را کوچک کنید و در عین حال هرچه می خواهید بخورید!

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «خود را لاغر بپزید» نوشته هزی ایست وود، کندایس کومای و آلیسن فیشمن، با ترجمه ای از طوفان عزیزی توسط انتشارات اطلاع، منتشر شده است. به اعتقاد ناشر این کتاب، راهی سالم و خوشمزه برای کم کردن سایز بدون استفاده از هرگونه حیله و تدبیر است! برای بعضی از ما کم کردن وزن همیشه مانند یک جنگ و ستیز است! شانسی که این کتاب در اختیار شما می کذاردکشف آشپزی سالم و غذاهای کم کالری است که نمی گذارد شما گرسنه و بی حوصله شوید و به سمت یک گالن بستنی حمله کنید!

خود را لاغر بپزید، به شما نشان می دهد که چگونه بدون دل کندن از غذاهایی که دوست دارید، کالری کمتری مصرف کنید، رژیم ها را تغییر دهید و سالم بمانید. خود را لاغر بپزید یک رژیم زود گذر نیست! این کتاب به اشتها و اشتیاق شما غذاهای لاغر کننده هدیه می کند. آیا نمی توانید بدون کیک شکلاتی زندگی کنید؟ شما مجبور به انجام چنین کاری نیستید. وقت کافی برای آشپزی ندارید؟ خود را لاغر بپزید با دستورالعمل های ساده و خوشمزه این کار را برای شما ساده می کند.بطوریکه همواره مایل خواهید بوداین غذاها را بارها و بارها بپزید!این کتاب شامل چهار بخش اصلی است که در بخش اول با شناخت عادات غذایی خود، اهداف و راه و روش های مختلف آشنا می شوید، بخش دوم به دستورهای غذایی برای صبحانه های مفصل می پردازد، بخش سوم به تهیه غذاهای متنوع و مناسب و بخش چهارم درباره تهیه و پخت انواع شیرینی ها می باشد.
 

در ابتدای این کتاب می خوانیم: «این کتاب برای خانم های معمولی نوشته شده است؛ دقیقا مانند شما. ما می دانیم که شما عاشق غذا خوردنید، اما این را هم می دانید که نمی توانید هر چیزی که دلتان می خواهد را بخورید و انتظار داشته باشید در لباس خود با اندامی متناسب و جذاب دیده شوید. این کتاب برای افرادی که سرشان خیلی شلوغ است نوشته شده است. مثل شما! که نمی تواند همه فعالیت هایش را مختل کرده و خود را برده ی یک رژیم محض کند. این کتاب راه حل این ماجراست. پس مجبور نیستسد شرایط سخت را تحمل کنید.احتمالا شما بیشتر راه های رژیم را تجربه کرده و البته در نهایت موفق نشده اید. بدانید که شما تنها کسی نیستید که با این مشکل مواجه اید. مطالعه وسیعی در زمینه ی کاهش وزننشان می دهد که تا دوسوم افرادی با رژیم خود را لاغر می کنند نهایتا بعد از گذشت پنج سال تمام وزنی را که از دست داده بودند دوباره اضافه می کنند، و حتی خیلی ها سنگین تر هم می شوند.

این مطالعه نشان داده که فرقی نمی کند که چه رژیمی گرفته شود، هیچ کدام کاهش وزن دائمی را تضمین نمی کنند. البته اگر تمام جزئیات یک برنامه رژیم درمانی را رعایت کنید، وزن کم خواهید کرد. اما چند نفر از ما روی یک رژیم دوام می آورد؟ آیا به این شکل راهی برای لذت بردن از زندگی باقی می ماند؟احتمالا شما تا به حال برای لاغر شدن دست به هرکاری زده اید. هرکدام از ما خود را در معرض رژیم های گریپ فروت، باشگاه های تناسب اندام و سال ها رژیم غذایی سخت و آسان قرار داده ایم. افراط و تفریط های زیادی را تجربه کرده ایم، اما هیچ گاه به دنبال تعادل صحیح نبوده ایم. چرا همواره تا چشمتان به یک کیک شکلاتی خوشمزه افتاده فورا از خوردن آن امتناع کرده اید؟ راه حل های سریع و فوری هرگز کاربردی نیستند و تنها یک راه آسان وجود دارد تا وزن کم کنید و لاغرتر بمانید بدون آنکه عقلتان را از دست بدهید... خود را لاغر بپزید!»
 

در بخش هایی از این کتاب با عنوان می خوانیم:

لذت های پرخطر

اگرچه با خوردن غذاهای لذت بخش وزنمان هم بالا می رود، اما چه کنیم که گاهی در مقابل این غذاها تاب مقاومت نداریم! در این کتاب ما موادی را که در لیست کالری سهم عمده ای دارند برایتان حذف می کنیم، خبر خوش اینست که شما با روش «خود را لاغر بپزید» مجبور نیستید از لذت خوردن غذاهای خوشمزه محروم شوید.

مواد مضر حیرت آور

معمولا وقتی ما در خوردن مواد غذایی زیاده روی می کنیم، خودمان خیلی زود متوجه و پشیمان می شویم. زمانی که شما چشمتان را می بندید و اولین گاز از یک کیک خوشمزه شکلاتی را نوش جان می کنید، می دانید که با این گاز کس دیگری غیر از خودتان را فریب نداده اید. اما تکلیف غذاهای روزمره ای که بی گناه هستند و تاثیری بر چاقی ما ندارند چه؟ مشکل این غذاهای به اصطلاح رژیمی این است که طعم و مزه دلنشینی ندارند و باعث نمی شوند که ما ولع حمله به غذاهای بی خاصیثت اما خوشمزه را نداشته باشیم. گاهی اوقات برخلاف نظر ما کالری ها محفوظ می مانند. مثلا شما فکر می کنید که یک میان وعده بسیار مغذی مصرف می کنید، اما غافل از اینکه این میان وعده درست به اندازه یک کیکی بزرگ کره ای کالری دارد. حتی برخی از غذاهای شور هم مقدار زیادی قند دارند. همینطور غذاهایی که با برچسب کم چرب فروخته می شوند، مقادیر تعجب آوری قند دارند. ناید اجازه دهید این قبیل غذاها با ظاهر فریب دهنده خود، شما را چاق کنند. البته توجه داشته باشید که این بدان معنی ینیست که همه غذاها برای شما مضر هستند و باید از آنها دوری کنید. یک کیک کوچک میوه ای راه فوق العاده ای برای تامین ویتامین های مورد نیاز شماست. همینطور روغن زیتون حاوی خواص بیشمار برای سلامتی و زیبایی شماست. به این غذاها بیشتر توجه کنید، چراکه اگر حتی در روز 2 یا 3 وعده از اینها مصرف کنید، کالری زیادی وارد بدنتان نمی شود.

مواد مضر اصلی

غلات: غلات شیرین شده میزان کالری بیشتری نسبت به غلات پرفیبر دارد.

آجیل: سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند، اما بیش از حد از آنها استفاده نکنید. آجیل خام بهتر از بو داده است.

روغن های مفید: آنها برای مصرف روزانه تان لازم هستند. اما مراقب باشید غذاها را پرچرب نکنید.

ساندویچ ها: مراقب مایونز و سایر افزودنی ها باشید.

کیک های میوه ای: مراقب میزان شکر اضافی آنها باشید

سوپ ها: مراقب میزان خامه و شکر پنهان در آنها باشید و اصلا بهتر است خودتان سوپ درست کنید...

 

همچنین در بخش های دیگری از این کتاب که به تهیه و طبخ انواع غذاهای مناسب می پردازد، می خوانیم:

سوپ پیاز فرانسوی

هر وعده 302 کالری

4/1 فنجان روغن زیتون، 2 عدد پیاز بزرگ را نصف کنید و سپس به قطعات کوچک خرد کنید، 4 پر اویشن تازه، 2 عدد برگ بو، 4/1 قاشق چای خوری نمک، 4/1 قاشق چای خوری فلفل سیاه، 4فنجان آب مرغ، 4 برش نان گندم تست، 50 گرم پنیر سوئیسی، برش خورده

1. فر را با درجه 400 درجه گرم کنید

2. روغن را داخل یک تابه ی بزرگ داغ کنید. سپس پیازها، آویشن، برگ بو و نمک و فلفل را اضافه کنید و مدتی آنها را به هم بزنید تا پیازها طلایی شوند. سپس آب مرغ را اضافه کنید تا 15 دقیق با دمای کم بجوشد.

3. در آخر سوپ را داخل کاسه های نسوز ریخته و تکه ای نان کنارش قرار دهید و روی سوپ ها را با یک لایه پنیر بپوشانید.

4. ظرف ها را به داخل برگردانید و اجازه دهیدپنیر ذوب و طلایی شده و سوپ بجوشد که حدود 10 دقیقه زمان می برد. غذا حاضر است، بلافاصله سرو کنید.

این کتاب را با قیمت 12500 تومان منتشر شده است.
 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و سفارش هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و سفارش خود را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =