به نظر می‌رسد ماجراهای دنیای مدرن امروزی و مایاهای دیروزی تمام شد.

اینترنت بار دیگر رخی نشان داد و ثابت کرد اگر قرار باشد شایعه‌ای را دامن بزند چگونه می‌تواند نگاه مردم جهان را به سمت خود بکشد و میزان گسترش و اعتبارش را بیش از پیش محک زد.

در میان ایرانی‌ها هم بی‌کار نبودند و حسابی شبکه‌های اجتماعی را به روز می‌کردند و باید متاسف بود از هم‌میهنانی که همه چیز را به سخره و شوخی برگزار می‌کنند.

اخلاق و فرهنگ شبکه‌ای همان چیزی است که در این کشور مهجور مانده است. مطمئن باشید چگونگی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، ‌می‌تواند نشانه‌ای از شخصیت فرد در دنیای فیزیکی باشد.

این شبکه‌ها، فضایی هستند که شما می‌توانید آزادانه صحبت کنید و نظرتان را اعلام کنید. ولی حق ندارید به افراد و صفحات مختلف هجوم بیاورید.

صفحه رسمی ناسا در فیس‌بوک، در چند روز گذشته صحنه‌ای از بی‌اخلاقی شمار زیادی از کاربران بود که بی‌پروا در صفحه‌ای با بیش از یک میلیون نفر عضو، نظراتشان را به اشتراک می‌گذاشتند!

اینکه کاربران شبکه های اجتماعی چه مسؤلیت‌های اخلاقی دارند سوالی است که هنوز پاسخ روشنی به آن داده نشده است. اما اگر کاربری خطا کند چه کسی را باید سرزنش کرد؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید ابوالحسن مختاباد IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    4 0
    یادداشت خوب و نکته داری بود به گمانم یکی از مشکلات بزرگ فضای مجازی همین نوشتن بدون تعهدو احساس مسئولیت است که گریبانگیر فضای مجازی شده است راه علاج هم نگاه خود کنترلی است و سانسور و نگاه و فشار از بیرون دردی را دوا نمی کند اما اگر فضای مجازی به سمتی برود که هر کسی که چیزی می نویسد را به نوعی شناسایی کند و فرد هم بداند که حداقل نام و اعتبارش بر روزن رسانه است و زیر رصد شاید اوضاع تعدیل شود.