ایسنا نوشت:

مسئول امور روحانیت ریاست جمهوری، از برخی شخصیت‌هایی که تا کنون یک‌بار هم کلمه "فتنه" را به زبان نیاورده‌اند انتقاد کرد و بصیرت را از ملزومات رسیدن جامعه به حیات طیبه دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرتاج‌الدینی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به هفت ویژگی لازم جامعه برای رسیدن به حیات طیبه، بصیرت،‌ روشنایی و نورانیت را از جمله این ویژگی‌ها دانست و گفت: رهبری در حوادث فتنه سال 88 جامعه را به بصیرت دعوت کرد و بارها در این باره سخن گفت و بحمدالله جامعه ما بصیرت را به خوبی نشان داد.
وی، 9 دی را روز تبلور و تجلی بصیرت مردم ایران در امتحانی سخت و فتنه‌ای پیچیده عنوان کرد و گفت:‌ آنها آمده بودند نظام اسلامی را زمین بزنند اما مردم انقلابی و بیدار ایران با بصیرت همه را کنار زدند. این بصیرت نیز در سایه ایمان و پیروی از ولایت حق به دست می‌آید. خوشبختانه همین بصیرت و نورانیت در جامعه موجب شد مردم‌ اینها را خوب بشناسند و در 9 دی این را به خوبی نشان دادند.
معاون رییس‌جمهور در اجرای قانون اساسی با بیان اینکه "برخی از فتنه‌گران اکنون قصد بازگشت به صحنه سیاسی کشور را دارند"، تصریح کرد: برخی از افراد بی‌بصیرت و شخصیت‌های سیاسی هستند که یکبار هم کلمه "فتنه" را به زبان نیاورده‌اند و با وجود روشنگری‌های بسیار این وقایع را صرفا یک حادثه انتخاباتی یا بحران نامیده‌اند. این در حالی است که مقام معظم رهبری بارها این موضوع را تبیین کرده و گفته‌اند وقتی نویسندگان غربی خاطراتشان را بنویسند مشخص می‌شود در فتنه 88 چه توطئه‌های عظیمی علیه نظام اسلامی شده که از 15 سال پیش برای آن برنامه‌ریزی کرده بودند.
میرتاج‌الدینی حرکت جامعه زیرنظر ولایت الهی را از دیگر ملزومات رسیدن به حیات طیبه عنوان و خاطرنشان کرد:‌ اگر جامعه‌ای در همه ابعاد پیشرفت داشته باشد ولی ولایت در آن، ولایت طاغوت باشد، به حیات طیبه نمی‌رسد زیرا این ولایت الهی است که انسان را از تاریکی به نور می‌رساند. جامعه‌ای که ولی و سرپرست در آن طاغوت، شیطان و فردی باشد که از نگاه دینی حق حکومت و ولایت بر جامعه را ندارد به سمت تاریکی خواهد رفت نه نورانیت.
مسئول امور روحانیت ریاست جمهوری، حاکمیت اخلاق‌مداری و ارزش‌های اخلاقی در جامعه را از ملزومات حیات طیبه دانست و گفت:‌ جامعه اخلاقی جامعه‌ای است که کارمند آن پاسخگوی خوب مردم باشد و مراجعه‌کنندگان از وی راضی باشند. در چنین جامعه‌ای مسئولان، سیاسیون، گروهها و احزاب و رسانه‌ها و روزنامه‌ها باید اخلاقی برخورد کنند و اخلاق در سیاست را به عنوان یک اصل مورد توجه قرار دهند.
میرتاج‌الدینی همچنین تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای وقتی وارد سیاست می‌شوند از اخلاق خداحافظی می‌کنند یا در سایت‌ها و روزنامه‌ها گاهی حرف‌هایی گفته می‌شود که حقیقت ندارد. تهمت، دروغ و افترا با حیات طیبه سازگار نیست.
وی اضافه کرد: اگر انتخابات در کشور ما با انتخاباتی که در غرب برگزار می‌شود یکی باشد، این جامعه اسلامی نمی‌شود. در آنجا برای رسیدن به قدرت هر کاری می‌کنند و مخالف و رقیب خود را له می‌کنند. اگر در انتخابات‌های ما هم رقبا بخواهند یکدیگر را تخریب کنند این با اسلامیت و حیات طیبه سازگار نیست.
معاون رییس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: ما در جامعه اسلامی باید اخلاق‌مداری و مهربانی با یکدیگر را اصل قرار دهیم در برابر دشمن و استکبار محکم باشیم. جواب دادن بدی با خوبی در جامعه، نشانه حیات طیبه است.
میرتاج‌الدینی، جامعه پیشرفته و توسعه‌یافته را از دیگر نشانه‌های حیات طیبه عنوان کرد و گفت: اگر جامعه در همه ابعاد پیشرفته باشد می‌توان آن را به عنوان یک جامعه اسلامی به دنیا معرفی کرد. در یک جامعه اسلامی باید فقر ریشه‌کن، عدالت حکمفرما و استقلال جامعه حفظ شود این از نشانه‌های حیات طیبه در جامعه است.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ماهان IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    48 1
    آقای میر تاج الدینی نظر شما در مورد جریان انحرافی چیست؟
  • بدون نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    44 2
    شما چند بار گفتید؟!
  • بدون نام IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    58 3
    به جای رسیدن به وضع مملکت نشستن بشمارن کی چند بار چی گفت چی نگفت!!
  • مسعود IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    52 2
    حالا با چند تا فتنه گفتن مي شه وارد صحنه انتخابات شد؟
  • بدون نام IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    40 6
    فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه الان مشکلات اقتصادی و تورم حل شد؟ اقساط وام پرداخت شد و ... کاش به جای استفاده ابزاری از کلمات به روح فرمایشات مقام معظم رهبری عمل می کردیم
  • بدون نام ES ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    17 1
    شما چقدر از انتخابات غرب اطلاع دارید که اینقدر صریح اظهار نظر میکنید.