اینکه 20سال پیش 40 سال بعد کشور پیش‌بینی‌شده باشد جز از جناب گل آقا از کسی بر نمی‌آید منتها اینکه نیمی از راه گذشته و چقدر به آن پیش‌بینی‌ها نزدیک شدیم با خوانندگان!

بیست و سوم آذرماه 1410 هجری شمسی:
قطعنامه 98002 سازمان ملل صادر شد. در این قطعنامه به دولت عراق اخطار شده است که می‌بایست اجرای قطعنامه 598 را جدی بگیرد. «عدنان حسین» رئیس جمهوری فدراتیو عراق اعلام کرد: چشم، قول می‌دهیم این دفعه دیگر جدی بگیریم!
بیست و چهارم آذرماه 1410 هجری شمسی:
«جیمی جونیور پهلوی» فرزند کوچک رضا پهلوی اعلام کرد که ما به‌زودی برمی‌گردیم. او که بزرگترین پمپ بنزین کوچکترین شهر ایالت تگزاس را اداره می‌کند مبارزه مسالمت جویانه را بهترین راه مبارزه می‌داند. او زمان بازگشت به ایران را سه روز بعد از این که کسی را برای جانشینی مدیریت پمپ بنزین انتخاب کند دانست!
بیست و هفتم آذرماه 1410 هجری شمسی:
وزارت بازرگانی اعلام کرد که برای تعیین تکلیف تاجران ایرانی، از این تاریخ به صورت منظم هر سه ماه یکبار ورود اتومبیلهای خارجی آزاد و ممنوع خواهد شد(!) وزیر بازرگانی، اتخاذ این تصمیم را پس از پنجاه و سه سال (!) گامی در جهت ایجاد تعادل اقتصادی خواند!

سی‌ام آذرماه 1410 هجری شمسی:
با رأی مجلس شورای اسلامی استعمال دخانیات بعد از 20 سال مجدداً آزاد اعلام شد. سخنگوی مجلس علت این تصمیم را هزینه بسیار بالای مبارزه با دخانیات از یکسو و عدم تأثیر اقدامات انجام شده دولت از سوی دیگر دانست.
 اول دیماه 1410 هجری شمسی:
دبیرکل سازمان اداری و استخدامی کشور طرح مدیریت نوین کشور را ادامه داد. وی در توضیح این طرح ابراز داشت: ما نیازمند مدیرانی لایق، کارآمد و متخصص هستیم. ولی گفت: مشکل تخصص باید تا ده سال آینده حل شود.
دوم دیماه 1410 هجری شمسی:
با کشف 56 عدد پسته خام در خانه یکی از تجار تهرانی شبکه قاچاق پسته کشف شد. محموله کشف شده با ارزشی معادل 320 میلیون تومان(!) به نفع دولت مصادره و جهت نگهداری به بانک مرکزی ارسال شد.
چهارم دیماه 1410 هجری شمسی:
«تونی آموزگار» مدیرعامل مجتمع صنعتی «فی فی ران» اعلام کرد که ایران به‌زودی ماشین فیات پیشرفته 656.f را تولید خواهد کرد. وی اظهار داشت که تولید این ماشینها مدیون کمک بنیاد سرمایه‌گذاران و بانکداران (بنیاد مستضعفان و جانبازان سابق) است.
پنجم دیماه 1410 هجری شمسی:
دو سال پیش کتاب «سفرنامه حاج سیاح ثانی» که شرح سفرهای دکتر حاج علی اکبر ولایتی است منتشر شد. وی دو سال پیش که در آستانه صد سالگی پس از 35 سال سفر به دور جهان سرانجام به ایران مراجعه کرده شرح 45 سال جهانگردی خود را در این کتاب آورده است. او در سالهای آخر فعالیتش در وزارت امور خارجه به عنوان «سفیر سیاح دائمی» ملقب گردید. بسیاری از منتقدین ادبی ارزش این کتاب را با کتاب «سفرهای گالیور» نوشته دانیل دوفو برابر دانسته‌اند.
ششم دیماه 1410 هجری شمسی:
پیشرفته ترین ویدئوی خانگی تمام الکترونیک که توان نگهداری 1000 فیلم سینمایی را در حافظه خود دارد توسط کارخانه «پارس الکتریک» تولید شد. مدیرعامل کارخانه پارس الکتریک این پروژه را پیشرفته‌ترین پروژه صوتی- تصویری تولید شده در ایران دانست. وی تلاش کشورهای صنعتی را برای جلوگیری از ورود تولیدات ویدئویی ایران به آن کشورها اقدامی ضد فرهنگی دانست!

***
***
دو بیتی‌ها

ز دست چرخ گردون چون ننالم!
که من پیوسته در ضیق ریالم
مکیده زالوان خون تنم را
کنون در معرض مرگ و زوالم
*
الهی دردمندم، دردمندم
من از نسل ضعیف کارمندم
نه صبری تا که با حسرت بسازم
نه نایی تا فلنگم را ببندم!
***
سیاست!

یکی گفتا که معنای سیاست
چه باشد اندر این دنیای فانی
به او گفتم که: معنایش چنین است
که «می‌دانی» ولی باید «ندانی»!
***
اطلاعیه اداره راهنمایی و رانندگی!
با عرض سلام و صبح بخیر، خدمت رانندگان عزیز، به اطلاع می‌رسانم، به‌طوری که از مرکز پیام اداره راهنمایی و رانندگی اطلاع می‌دهند، خیابان 17 شهریور به علت جدول‌بندی، برای خطوط ویژه اتوبوس رانی مسدود می‌باشد، رانندگانی که قصد عبور از این محور را دارند می‌توانند، با بهره‌گیری از خیابان انقلاب...، عذر می‌خواهم، هم‌اکنون به من اطلاع دادند: خیابان انقلاب نیز به همین منظور مسدود می‌باشد، بله... از خیابان نظام‌آباد ببخشید! همکارم که کنار من حضور دارند می‌فرمایند، خیابان نظام‌آباد هم به علت احداث مترو مسدود می‌باشد! لذا، خیابان پیروزی را به رانندگان پیشنهاد... با معذرت، اشتباه کردم این خیابان نیز برای لوله‌کشی گاز مسدود می‌باشد شما می‌توانید از خیابان دماوند... ای وای آنجا هم ک کارگران مشغول حفاری برای عملیات راه‌اندازی اتوبوس برقی هستند! رانندگان عزیز! فعلاً تا اطلاع ثانوی، هر جایی که هستید همان‌جا بمانید! زیرا با کمال شرمندگی نمی‌دانم خیابانی که حفاری نشده باشد و شما بتوانید از آن عبور فرمایید کجاست!

 

 

گل آقا. شماره 35. پاییز 1370
6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    36 1
    تو اين اوضاع قمر در عقرب...کمي لبخند زديم. مرسي ...خدا رحمت کند مرحوم صابري جسور و شجاع رو.
  • کریمی IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    3 0
    ای ابرمرد عرصه ی خنده شاد باد روح تو و این بنده خدا رحمتت کنه اون روزها که بودی کمتر کسی قدرت رو میدونست امروز که دوباره از پس سالها به همت خبرانلاین جان عزیز دوباره دفتر اشعارت رو ورق میزنیم تازه معنی جاودانگی رو میفهمیم شادروان شیخ اجل چه بجا و نیکو گفته سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز مرده انست که نامش به نکویی نبرند