نماینده سمنان می​گوید دولت با تنظیم زیارتنامه انتخابات، تعاریف خارج از عرف، خارج شدن از اوضاع اقتصادی و معیشتی، تغییرات زودهنگام و جابه جایی پی درپی، تا حدود زیادی از شعار امسال دور مانده است.

به گزارش خبرآنلاین، علیرضا خسروی نماینده سمنان در نطق میان دستور خود تصریح کرد: مقام معظم رهبری شعار امسال را حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی قرار داده‌اند، حال باید گفت که نقش مجلس به عنوان قانون‌گذار و جایگاهی که نظارت می‌کند، چه بوده است؟ از تعجیل بر رفع اختلافات، کنار گذاشتن مسائل جزئی و پرهیز از تلافی‌جویی تا چه میزان بهره برده و آیا ورود زودهنگام به عرصه تبلیغاتی با توجه به طرح اصلاح قانون انتخابات همخوانی دارد؟
وی اضافه کرد: در تاریخ 11 خرداد ماه سال 90، مجلس قانون ادغام وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی و فناوری اطلاعات را در دستور کار خود قرار داد و به تصویب رسانده است ولی حالا که دولت این ادغام را انجام می دهد، مجلس ضمن رد آن هرگونه تغییر در زیرمجموعه نظام اداری را نیز غیرمجاز می‌داند.
خسروی در ادامه سخنان خود انتقادی را هم متوجه دولت دانست و با طرح این سوال که «دولت نیز تا چه حدی به اصول پایبند بوده است؟»، ادامه داد: تنظیم زیارتنامه انتخاباتی، تعاریف خارج از عرف، غافل شدن از اوضاع اقتصادی و معیشتی، تغییرات زودهنگام و جابه‌جایی‌های پی‌درپی، دستورالعمل‌های شبانه‌روزی و تأکید بر تفکیک قوا تا حدی که طرف مقابل کمک ما را به مداخله تلقی کرده است، تا چه میزان با شعار امسال مطابقت دارد؟
نماینده سمنان ادامه داد: بهتر نبود افراط در دشمنی و دشنام‌گویی به رقیبان و مخالفان را پایان دهیم؟ از سویی با افراط در دشمنی کاه را کوه می‌سازیم، صغیره آنها را کبیره و به گناه نکرده‌شان محکوم می‌کنیم و از سوی دیگر با پاک‌کن اغراق‌گویی در حق دوستان تمام تقصیرات آنها را پاک می‌‌کنیم!
عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: همه باید نسبت به بدسلیقگی‌ها برخیزند و جامعه را به اعتدال و میانه‌روی رهنمون کنند.
فرج‌الله عارفی نماینده جیرفت نیز دیگر ناطق امروز مجلس بود. وی خطاب به روسای قوا و مسئولان کشور گفت: این ملت با هیچ کس عهد اخوت نبسته و تنها مطیع ولایت است و از امر و دستور ایشان تبعیت می‌کند و تنها مرجع حجت شرعی بر آنها ولایت است. اگر مسئولان می‌خواهند مورد محبت و حمایت این مردم باشند، با هم وحدت داشته و به دستور مقام معظم رهبری به‌عنوان فصل‌الخطاب نظام، متعهد و مقید باشند.
نایب‌رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس با یادآوری سرنوشت افرادی که دچار وهن شدند، اظهار داشت: این ملت قدردان کسانی هستند که آهنگ حرکتشان براساس ولایت باشد.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =