انجمن منتقدان فیلم تورنتو «مرشد» ساخته پل تامس اندرسن را به عنوان بهترین فیلم سال 2012 برگزید.

به گزارش خبرآنلاین، TFCA روز سه‌شنبه برندگان امسال خود را معرفی کرد و «مرشد» با دریافت جوایز بهترین فیلم، کارگردان (پل تامس اندرسن)، فیلمنامه (تامس اندرسن) و بازیگر مرد مکمل (فیلیپ سیمور هافمن) پیروز اصلی لقب گرفت.
 

تازه‌ترین ساخته تامس اندرسن اولین بار در دنیا سپتامبر پیش در بخش مسابقه جشنواره ونیز روی پرده رفت و جوایز بهترین کارگردان و بهترین بازیگر مرد (سیمور هافمن و واکین فینیکس) را دریافت کرد.
 

«مرشد» اخیرا برنده چند جایزه انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس شد و از سوی منتقدان فیلم سان فرانسیسکو و کانزاس سیتی هم به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب شد.
 

داستان «مرشد» در دهه 1950 روی می‌دهد و درباره رهبر یک فرقه (سیمور هافمن) است که یک کهنه‌سرباز جنگ جهانی دوم (فینیکس) را که جوانی بی‌هدف و عذاب‌کشیده است، مجذوب خود می‌کند. تامس اندرسن که پنج بار نامزد اسکار بوده، سازنده فیلم‌هایی چون «شب‌های بوگی»، «ماگنولیا» و «خون به پا می‌شود» است.
 

انجمن منتقدان فیلم تورنتو که 45 عضو دارد، «عشق» ساخته میشائل هانکه را به عنوان بهترین فیلم خارجی‌زبان انتخاب کرد. دنی لاوان برای «ماشین‌های مقدس» جایزه بهترین بازیگر مرد را گرفت و  ریچل وایس برای «دریای عمیق آبی» بهترین بازیگر زن شناخته شد.
 

جینا گرشون هم برای «جو قاتل» جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را برد. منتقدان تورنتویی در همین حال جایزه بهترین فیلم بلند انیمیشن را به کمدی ترسناک و استاپ-موشن «پارانورمن» اعطاء کردند.
 

«آن طرف رنگین‌کمان سیاه» ساخته پانوس کوسماتوس و «جانوران محیط وحش جنوب» به کارگردانی بن زیتلین به طور مشترک جایزه بهترین فیلم بلند اول را از آن خود کردند و «داستان‌هایی که می‌گوییم» سارا پولی برنده جایزه آلن کینگ بهترین مستند بلند را برد.
 

برندگان شانزدهمین دوره جوایز سالانه انجمن منتقدان تورنتو 8 ژانویه 2013 (19 دی) در مراسمی تقدیر می‌شوند.
 

ورایتی / 18 دسامبر / ترجمه: علی افتخاری
 

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =