شینزو آبه، رهبر حزب لیبرال دموکرات ژاپن که حزبش در انتخابات روز یکشنبه توانست اکثریت پارلمان را در این کشور به دست بیاورد یک بار دیگر برای چینی ها خط و نشان کشید.

به گزارش خبرآنلاین این سومین بار از زمان پیروزی محافظه کاران در انتخابات پارلمانی ژاپن است که شینزو آبه درمورد چینی ها لفاظی می کند.

نخست وزیر جدید ژاپن روز دوشنبه قول داد در خصوص اختلافات مرزی این کشور با چین مواضع قاطعی اتخاذ کند و هرگز در برابر چینی ها کوتاه نیاید. این اظهارات درحالی بیان می شود که چین و ژاپن چند ماهی است بر سر مالکیت جزایر دیائویو که ژاپنی ها به آن سنکاکو می گویند دچار اختلاف شده اند.

حزب لیبرال دموکرات 244 کرسی مجلس ژاپن را در اختیار گرفت و حزب ائتلافی کومیتو نیز 25کرسی بدست آورد که در مجموع با 269 کرسی اکثریت مجلس ژاپن را بدست آوردند.

لفاظی های اخیر نخست وزیر جدید ژاپن در حالی است که روابط دو کشور چین و ژاپن در چند ماه گذشته چندین بار در خصوص جزیره دیائویو یا سنکاکو با یکدیگر تنش آلود شده است.  همچنین مردم دو کشور تا کنون چندین بار در برابر سفارت یکدیگر در دو کشور دست به تظاهرات زده و حتی کار به مداخله پلیس و نیروهای امنیتی نیز کشیده است.

چینی ها مشخصا نارضایتی و ناخرسندی خود را از پیروزی  شینزو آبه و حزب محافظه کار لیبرال دموکرات ژاپن در انتخابات این کشور  ابراز داشته اند. در عوض هرچقدر که چینی ها  روی کار آمدن محافظه کاران در ژاپن را ملال آور خوانده اند تایوانی ها از این موضوع ابراز خرسندی و شادمانی کرده اند.

شینزو آبه که به اتخاذ رویکردهای تخاصمی در سیاست خارجه معروف است در اولین نشست خبری خود پس از پیروزی در انتخابات بر مواضع تند قبلی خود درخصوص جزیره دیائویو تاکید کرد و گفت آنها متعلق به ژاپن هستند. او با استناد به قوانین بین المللی این جزیره را تحت نظارت ژاپن دانست و گفت جایی برای مذاکره در این خصوص وجود ندارد.
 

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام GB ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    12 0
    دستش درد نکنه ، واقعاً این چینی هام معضلی شدن