فارس نوشت:

همسر یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین از حقایق جدیدی در ارتباط با مرگ همسرش پرده برداشت.
«سهی عرفات» دیشب در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای دبی برای اولین بار از یک سری حقایق مربوط به قتل عرفات پرده برداشت که در زیر به مهم‌ترین موارد آنها اشاره می شود:

- عمر سلیمان طی تماسی با مقامات صهیونیستی خواستار اعطای پادزهر سم استفاده شده برای ترور یاسر عرفات شد، اما آنها ضمن مخالفت با این مسئله، مسموم کردن عرفات را تکذیب کردند.

- سازمان اطلاعات مصر به صورت مستقیم وضعیت جسمی و بهداشتی عرفات را زیر نظر داشت.

- پزشکان فرانسوی در تلاش برای استفاده از یک عامل ناراحت کننده یا خوشحال کننده برای ایجاد شوک به عرفات و خارج کردن وی از کما، به مدت 10 دقیقه تلاوت قرآن با صدای عبد الباسط عبد الصمد را در اتاق کما پخش کردند.

- عرفات حاضر به استفاده از همسر و دخترش به عنوان چتر حمایتی خود در المقاطعه نشد و آنها را از خود دور کرد تا وی را شخصی ترسو قلمداد نکنند.

- در طول مدت زمان محاصره عرفات در المقاطعه هیچ کدام از سران و مقامات عربی تماسی با وی برقرار نکرد.

- هیچ یک از روسا و مقامات عربی به کمک یاسر عرفات نیامد و او در میدان جنگ با مرگ تنها گذاشته شد.

- من هیچ کس را متهم به مسمومیت وی نمی کنم و ممکن است این کار توسط یک مزدور داخلی و یا خارجی صورت گرفته باشد، اما به احتمال زیاد، سم در غذا و داروهای وی تعبیه شده بود.

- عرفات از همسرش می پرسید: «چه اتفاقی برای من افتاده است.»

- بیمارستان نظامی فرانسوی که منکر نمونه برداری از عرفات بود، پس از حمله پلیس به این بیمارستان، مشخص شد که 100 نمونه مربوط به وی در آنجا نگهداری می شد.

- من چمدان عرفات را با یک ملافه بیمارستانی بستم؛ چون معتقد بودم شیئ مقدسی است، اما فکر نمی کردم که به عنوان دلیل و مدرک درباره مرگ وی از سوی یک طرف مورد استفاده قرار گیرد.

- به نظر ناصر القدوه درباره عدم نبش قبر عرفات احترام می گذارم.

- اگر تحقیقات دست داشتن اسرائیل در جنایت ترور عرفات را ثابت کند، این تشکیلات خودگردان است که باید درباره مراجعه به دادگاه جنایات بین المللی تصمیم گیری کند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، سهی عرفات همچنین گفت: من هیچ رابطه ای با صهیونیست ها ندارم و روابط سازشکارانه با آنها ندارم... و پیام تسلیت آنها را هم قبول ندارم؛ چرا که آنها چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم در ترور عرفات نقش داشتند؛ چرا که وی را در المقاطعه محاصره کرده بودند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =