باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:

دادستان تهران گفت: در تحقیقاتی که از 28 نفر دستگیر شده در رابطه با پرونده استودیوهای زیرزمینی وابسته به بهائیت انجام شده است، امکان بازداشت افراد جدید در این پرونده وجود دارد.
جعفر دولت‌آبادی درباره دستگیری یک گروه زیرزمینی 28 نفره ضد‌انقلاب در هفته گذشته گفت: در عملیاتی که با همکاری سربازان گمنام امام زمان همین طور اشراف اطلاعاتی مطلوب از وجود استودیوهای زیرزمینی انجام شد، در هفته گذشته همزمان 28 نفر از متهمان در این رابطه دستگیر شدند.
وی افزود: آن‌ها به طور غیرقانونی در این استودیوها فیلم‌های غیرمجاز تهیه و برای شبکه‌های ضد‌انقلاب این سریال‌ها را آماده و ارسال می‌کردند.
وی افزود: در تحقیقاتی که از 28 نفر دستگیر شده در رابطه با پرونده استودیوهای زیرزمینی وابسته به بهائیت انجام شده است، امکان بازداشت افراد جدید در این پرونده وجود دارد.
دادستان تهران ادامه داد: برخی از این شبکه‌ها در خدمت شبکه‌های بهائیت هستند که در انجام این عملیات‌ اموال و سیستم‌هایی که با آن‌ها کار می‌کردند، کشف ‌شد.
وی خاطرنشان کرد: انجام عملیات دستگیری این افراد به صورت غافلگیرانه و در حالی انجام شد که آن‌ها حتی فکر این را هم نمی‌کردند که دستگاه‌های اطلاعاتی ما بر آن‌ها اشراف و نظارت دارند.
دادستان تهران یادآور شد: با توجه به اینکه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ما به طور کامل از فعالیت آن‌ها آگاه بودند، تحقیقات ما از همان ابتدا آغاز شد و در یک عملیات ضربتی تمام این افراد دستگیر شده و برای ادامه تحقیقات به زندان منتقل شدند.
دولت‌آبادی در پاسخ به این سوال که آیا امکان جاسوسی این افراد وجود دارد یا خیر گفت: تاکنون تحقیقاتی در این مسیر انجام نشده و تنها جرم این افراد ساخت فیلم‌های مبتذل و غیراخلاقی و پخش آن‌ها در شبکه‌های ضدانقلاب بوده است.
وی افزود: این افراد نیز برای این کار خود هیچ مجوزی نداشتند و اساسا مشارکت آن‌ها در ساخت فیلم مبتذل جرم بسیار سنگینی به شمار می‌رود بطوری که این فیلم‌ها را برای شبکه‌های ضدانقلاب وابسته به بهائیت تهیه و فرستاده می‌شد.
دادستان تهران در خصوص صدور کیفر خواست این افراد گفت: با توجه به اینکه تعداد افراد دستگیر شده در این پرونده زیاد بوده و همچنین بازپرس در حال بررسی و تحقیقات بیشتر است، تاکنون کیفرخواستی برای این افراد صادر نشده است.
دولت‌آبادی در پاسخ به این سوال که آیا امکان بازداشت افراد جدید نیز در رابطه با این پرونده وجود دارد، گفت: با توجه به تحقیقات انجام شده از تعداد افراد دستگیر شده به افراد جدیدی رسیدیم که آن‌ها نیز باید احضار شوند تا شبکه‌های این تیم‌ها به طور کامل شناسایی شوند.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =