رییس سازمان بازرسی کل کشور حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در شورای قضایی استان کردستان گفت: ما باید به دنبال کاستن از پرونده‌ها در دادگاه‌ها باشیم و این مهم منوط به اجرای دقیق مقوله پر اهمیت پیشگیری است.

وی با تأکیدی دوباره بر اهمیت دستگاه قضا در موفقیت نظام اسلامی گفت: اگر قوه قضاییه جمهوری اسلامی نشان دهد که به خوبی از حقوق شهروندی مردم دفاع می‌کند و از حقوق بیت‌المال محافظت و مراقبت به عمل می‌آورد، پیام‌های عمل‌گرایانه و امیدبخشی برای جامعه بشری ارسال می‌کند که به دنبال دریافت پیام درونی و نتایج بیرونی دیانت است.
رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به شرایط فعلی کشور و اقدامات جبهه استکبار جهانی گفت: ما امروز در یک مصاف سخت با دشمنان خدا هستیم. چه این‌که استکبار جهانی با شاکله تمدنی و بنیادی ما که دین‌داری، خداطلبی و ارزش‌مداری را برپا کرده، درافتاده است. غرب با موجودیت و هستی ما درافتاده است و ما باید متوجه باشیم که با استقامت خود، در حال رقم زدن سرنوشت بزرگی در عرصه جهانی هستیم و نباید از یاد بریم که پیش‌قراولان دفاع از حق هستیم.
وی در پایان با ذکر «سه وظیفه بنیادین دستگاه قضا که ناظر بر احقاق حق، پیشگیری و نظارت است» افزود: ما باید به دنبال کاستن از پرونده‌ها در دادگاه‌ها باشیم و این مهم منوط به اجرای دقیق مقوله پر اهمیت پیشگیری است. اگر نظارت به عنوان نیاز جدی ما برای رسیدن به اهداف مان مطرح است، باید بدانیم که برخی نظارت‌ها از جنس پیشگیری است که خود موجب کاهش تخلفات می‌شود.
رییس سازمان بازرسی کل کشور هم‌چنین در جمع اعضای شورای حل اختلاف استان کردستان گفت: ما این شوراها را بستری برای محقق شدن مشارکت عمومی شهروندان در امور حکومتی و همچنین مجرایی برای تنفس راحت تر قوه قضائیه ارزیابی کرده‌ایم.
پورمحمدی با بیان این‌که «عملیات شورایی جامعه ما را بلوغ می‌رساند» افزود: پیام شورای حل اختلاف این است که هماره باید گفت‌وگوی عقلانی و مشورت را مدنظر داشت.
وی با اشاره اصلاح قانون شوراها گفت: هدف اصلی از این اصلاح، تبلیغ و تبیین تساهل، تفاهم و تصالح است. ما نمی‌خواهیم شوراهای حل اختلاف تبدیل به یک دادگستری کوچک با وظایف موازی شوند. بلکه ما این شوراها را بستری برای محقق شدن مشارکت عمومی شهروندان در امور حکومتی و همچنین مجرایی برای تنفس راحت‌تر قوه قضائیه ارزیابی کرده‌ایم.
وی با اشاره به بررسی مقررات، آئین‌نامه‌ها و قوانین شوراهای حل اختلاف چندین استان از سوی سازمان تحت امر خود افزود: اگر چه ضعف‌های را در کار شوراهای حل اختلاف یافته‌ایم، اما در مجموع عملکرد این شورا را مثبت یافته‌ایم و معتقدیم که این شوراها یک تجربه موفق اجتماعی است.
4545
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =