وام ازدواج به 5 میلیون تومان افزایش یافته اما این افزایش رقم شامل تمام زوج های جوان نمی شود.

یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد: در حال حاضر هیچ کدام از بانکها وام 5 میلیونی ازدواج را نمی دهند پس چرا گفته می شود که وام ازدواج افزایش یافته است؟
این درحالی است که بانک مرکزی طی اطلاعیه ای اعلام کرد: در سالجاری از سوی شورای محترم پول و اعتبار، امکان اعطای تسهیلات تا سقف 50 میلیون ریال قرض الحسنه به متقاضیان با شرایط:
الف: افزایش مبلغ بیست میلیون ریال به سقف تسهیلات ازدواج مصوب، برای دخترانی که مهریه آنان تا 110 سکه بهارآزادی می باشد.
ب: افزایش مبلغ بیست میلیون ریال به سقف تسهیلات ازدواج مصوب، برای پسرانی که قبل از 25 سالگی ازدواج می کنند.
ج: افزایش مبلغ بیست میلیون ریال به سقف تسهیلات ازدواج مصوب،هر یک از دختران یا پسرانی که یکی یا هر دوی آنها فاقد پدر می باشند.
د: افزایش مبلغ بیست میلیون ریال به سقف تسهیلات ازدواج مصوب، هر یک از دختران یا پسرانی که دانشجوی دانشگاه ها یا طلبه حوزه های علمیه و در جال تحصیل می باشند.
در صورت وجود منابع قرض الحسنه در یانک عامل به تصویب رسید که در حال حاضر به علت کثرت متقاضیان در صف دریافت تسهیلات( برای بانکهایی که هنوز در سامانه ازدواج امکان ثبت نام دارند) سقف فردی افزایش یافته، قابل اجرا نمی باشد.
بدیهی است در صورت جذب منابع جدید قرض الحسنه (یا از محل وصولی اقساط تسهیلات قبلی) بانکهایی که منابع کافی جهت اعطای تسهیلات موصوف را خواهند داشت، متعاقبا در سامانه ازدواج اعلام خواهند شد.


45221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    10 0
    من و خانمم نه که یکی از این شرایط بلکه همه اونها را داریم اما نه تنها 2 میلیون اضافه وام را نمیدن بلکه 3 میلیون وام عادی را هم نمیدن...
  • صادق IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    4 0
    ما تا حالا چند بار از طریق اینترنت ثبت نام کردیم پس از تایید به بانک معرفی شدیم ولی بانک میگه ما فعلا هیچ بودجه ای نداریم لطفا رسیدگی کنید