مجلۀ فرانسوی لوپوئن در گزارشی نوشت: فرانسه به طور مخفیانه آمادۀ حمله نظامی به سوریه می شود.

به گزارش خبرآنلاین، مجلۀ فرانسوی لوپوئن روز گذشته در گزارشی نوشت: فرانسه به طور مخفیانه آماده دخالت نظامی در سوریه می شود و قرار است تنها از نیروهای ویژه برای این کار استفاده کند. شمایی که برای این حمله در نظرگرفته شده، ورود محدود فرانسه به همراه ائتلافی چندوجهی با حضور برخی دیگر از کشورهاست که گفته می شود تقریبا همانند شیوه ای خواهد بود که برای سقوط قذافی مورد استفاده قرار گرفت.
در ادامۀ این گزارش آمده است: این حمله با حضور آمریکا، انگلستان، فرانسه و همچنین سایر کشورهای عضو ناتو از جمله ترکیه صورت خواهد گرفت که به این کشورها باید نام اردن و چند کشور عربی دیگر را افزود. ظاهراً قرار نیست دخالت نظامی به صورت زمینی، هوایی و یا طولانی مدت باشد، بلکه به یکسری عملیات های مشخصی با هلیکوپتر و هواپیما محدود خواهد شد که تنها انبارهای سلاح های شیمیایی را هدف قرار خواهد داد.
این مجلۀ فرانسوی در ادامه می افزاید: اظهارات چندی پیش لوران فابیوس، وزیر خارجۀ فرانسه تا اندازۀ زیادی گویا و مشخص بود. ونسان فلورانی، سخنگوی فابیوس می گوید: هرگونه استفاده دولت از سلاح های شیمیایی غیرقابل پذیرش است. رهبران سوریه باید بدانند که جامعه بین الملل اقدامات آنها را مشاهده می کند، اما نمی تواند در مقابل استفاده دولت از سلاح های شیمیایی بدون عکس العمل بنشیند، همانگونه که باراک اوباما، روز دوشنبه اعلام کرد که استفاده از سلاح های شیمیایی غیرقابل پذیرش است. از اظهارات مقامات آمریکایی مشخص بود که آنها ابزار اطلاعاتی لازم- و یا توانایی های متحدان شان را- سنجیده اند و از همین رو بود که طی روزهای اخیر هشدارهایی به بشار اسد پیرامون استفاده از سلاح های شیمیایی داده اند.
ظاهراً قرار نیست این عملیات به صورت مخفی صورت گیرد. از این رو گفته می شود که نیروهای ویژه فرانسوی برای این منظور در اردن مستقر شده اند.

49263
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    هیچ کاری نمی تونند بکنن. 8 سال صدام از سلاح های شیمیایی علیه ایران استفاده کرد، همه وایستادن نگاه کردن. صدای هیچکس درنیومد. این همه قربانی دادیم. ایران فراموش نمی کنه همین فرانسه چقدر از لحاظ نظامی به صدام تجهیزات نظامی داد. الان هم دلشون به حال مردم بیچاره سوریه نمی سوزه که بخاطر سلاح شیمیایی وارد حمله نظامی بشوند.
    • بدون نام IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
      16 51
      اونا برای سوریه نمی آیند بلکه برای دفاع ار بچه نامشروعشان رژیم صهیونیستی می آیند... خوب میدانند قراره در صورت حمله نظامی چه بلایی سرشان بیاد
    • بدون نام IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
      23 27
      اگز منافعشون ایجاب کنه هز کاری ازشون برمیاد مثل یازده سپتامپر...!
    • بدون نام IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
      41 7
      خب معلومه که دلشون به حال سوریه نمی سوزه. فکر کردید اونها مثل ما هستند هر جا یه مشکلی پیش بیاد کمک های بلاعوض فی الفور بدون حساب و کتاب و بدون اطلاع مجلس به حسابشون واریز کنن
  • بدون نام IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    15 28
    خدا به داد مردم بیچاره سوریه برسه
  • بدون نام IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    34 10
    فرانسه قدرت همیشه در سایه
    • بدون نام IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
      8 13
      درست میگی
  • بدون نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    36 11
    خوبه که همه پیش‌بینی هام درست درمیاد. من میدونستم. بشار تا آخر امسال رفته
  • سعید IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    7 36
    با هواپیما..مگه نمیدونند زا نظر مخابراتی ایران و سوریه با هم فرقی ندارند...مگه از پارسال تا حالا سه تا از پهباد های امریکا گیر نیفتادن.. وقتی RQ بیارن پایین دیگه هواپیماهی کلاس F , میراژ فرانسوی ..... که راحت میاد پایین آی چه خنده بازاری بشه روزی یکی سقوط میکنه...آی ایرانی غیور از سر صداهای اینا نترسید که تبل توخالین
    • بدون نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
      1 6
      خوب قبول کن کسیکه نمیداند «« ان تنصروالله ینصرکم...»» چه مفهوم عمیقی دارد باید بترسد...
  • parvin IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    18 4
    اخرش چی بشه
  • قاضی IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    4 10
    فرانسه شلوار خودش را نمی تونه بالا بکشه چطوری میخواهد بکشورهای دیگر حمله کند؟
  • بدون نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    0 4
    چند بار مطرح نموده بودم اینکه تا زمانی که دشمنان خطر حمله و مرگ و میر و تخریب زیرساختارها را به فرم ملموس داخل مرزهای خود و شهرهایش با عنوان اقدام هم تراز و تلافی با سطح یکسان حس نکند همواره به فکر حمله به سایر و خارج از مرزهایش است و سعی میکند خطر جنگ و مرگ و میر را از مرزهایش دور کند و امنیت کافی را همواره داشته باشد. حال باز بگویید دشمن خوب است.