بر اثر آتش گرفتن یک بخاری نفتی در پیرانشهر، 33 دانش آموز دچار سوختگی شدند

ایسنا دراین باره نوشت: رییس اورژانس آذربایجان‌غربی درباره آخرین وضعیت دانش‌آموزان مصدوم در حادثه آتش‌سوزی در کلاس درس چهارم دبستان را تشریح کرد.

دکتر حمیدرضا عمرانی در این باره گفت: در اولین دقایق وقوع حادثه آتش‌سوزی در مدرسه دخترانه روستای «شین‌آباد» شهرستان پیرانشهر عوامل اورژانس در محل حاضر و متوجه شدند که 33 تن در جریان این حادثه مصدوم شده‌اند.

وی با بیان اینکه از میان 33 تن، 32 تن برای ادامه درمان نیاز به اعزام به مراکز درمانی داشتند، اظهارکرد: تمامی این افراد از مدرسه به بیمارستان پیرانشهر منتقل شدند.

رییس اورژانس آذربایجان‌غربی گفت: پس از انجام اقدامات اولیه در بیمارستان پیرانشهر، اورژانس به کمک 10 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس که از شهرستان‌های «اشنویه»، «مهاباد»، «پیرانشهر»، «ارومیه» و ... آمده بودند، 32 دانش‌آموز دختر در حال انتقال به بیمارستان امام‌خمینی ارومیه هستند.

عمرانی با بیان اینکه در حال حاضر 24 تن از این دانش‌آموزان وارد ارومیه شدند که 15 تن از آنان در بخش بیمارستان امام‌خمینی پذیرش شده‌اند، گفت: متاسفانه هشت تن از این دانش‌آموزان، وضعیتی نامساعد دارند و سوختگی‌شان بالای 40 تا 50 درصد گزارش شد.

به گفته رییس اورژانس آذربایجان‌غربی، مصدومیت تمامی این دانش‌آموزان که در مقطع چهارم دبستان «انقلاب‌اسلامی» تحصیل می‌کردند، سوختگی گزارش شده است.

پیش از این محمود مظفر رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از نجات 37 دانش‌آموز دختر مقطع ابتدایی که در پی حریق بخاری نفتی دچار سانحه شده بودند، خبر داده بود و گفته بود که در ساعت 8:25 صبح امروز (چهارشنبه) وقوع یک فقره آتش‌سوزی در مدرسه ابتدایی «انقلاب اسلامی» در روستای «شین‌آباد» در شهرستان پیرانشهر در استان آذربایجان‌غربی به این مرکز اطلاع داده شد.

وی گفت: امدادگران با حضور در صحنه دریافتند که این حریق در مدرسه ابتدایی دخترانه رخ داده و 37 تن در این حریق دچار حادثه شدند که خوشبختانه 37 تن نجات پیدا کرده‌اند و این حادثه کشته‌ای بر جا نگذاشت.

 

فارس در این باره نوشت: مرتضی رئیسی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص آتش گرفتن بخاری نفتی یک مدرسه روستایی اظهار داشت: بر اساس اطلاعاتی که تا این لحظه دریافت کردم، بخاری نفتی کاربراتوری استاندارد مدرسه روستایی در آذربایجان غربی بنا به دلایلی که هنوز مشخص نیست، در ساعات اولیه مدرسه آتش گرفته است.

وی ادامه داد: گفته شده است که معلم مدرسه، نیروی خدماتی را فراخوانده و او اقدام به بلند کردن بخاری و بیرون بردن آن کرده است که بخاری از دستش افتاده و کلاس آتش گرفته است.

رئیسی با بیان اینکه در این حادثه صدماتی به دانش‌آموزان وارد شده است، گفت: گروهی برای پیگیری این موضوع مأمور کرده‌ا‌یم و هم‌اکنون در حال بررسی ماجرا و وضعیت دانش‌آموزان هستیم. این مدرسه خیّرساز بوده و از زمان ساخت آن 4، 5 سال می‌گذرد.

47323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید10 IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    110 2
    نه خدایااااااااااااااااااااا !!!بازم یه سری بچه دیگه؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
      9 0
      ديشب وقتي اين خبر رو ديدم دلم ميخاست داد بزنم خدايا بازم .اخه كي ميخاد جواب اينارو بده .تورو خدا به فكر مردم باشين به جاي كوبيدن سر همديگه
    • بدون نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
      10 0
      فرزند بیشتر برای تلفات بیشتر.حساب کنید در این چند ماه چند خانواده دلبند خود را براثر بی مسئولیتی ها از دست داده اند.
  • مهدی IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    95 2
    مسئولان و نمایندگان مردم که به فکر مردم نیستن! تا کی باید بشنویم از این خبرا؟ چرا کسی پاسخگو نیست؟ بچه های این مملکت تا کی باید پر پر بشن؟ آیا اگه فرزندای یکی از این مسئولین تو مدرسه معمولی ثبت نام کنن چه برسه که مشکل گرمایی داشته باشه! خدا جای حق نشسته مسئولان عزیز.
  • سعید IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    54 2
    مسولین محترم آموزش و پرورش! فکر نمی کنم تدوین یک طرح مشخص برای واکنش در شرایط خاص و ابلاغ آن به کلیه مدارس کشور کار پیچیده ای باشد! مگر در هر سال یک بار مانور زلزله برگزار نمی کنید؟ خوب یک بار هم بنشینید؛ فکر کنید و طرح واکنش در شرایط خاص را در مدارس کشور بویژه در نقاط محروم بنویسید. سالی یک بار هم هزینه کنید تا این واکنش ها توسط سازمان های مرتبط مانند آتش نشانی و ... به معلمین و کارکنان این مدارس آموزش داده شود. چرا یک اشتباه باید چند بار در کشور ما تکرار شود؟ چرا بخاری آتش گرفته را باید بغل کنیم و از کلاس بیرون ببریم؟ به مسولیت هایتان و به انجام وظایفتان فکر کنید.
  • بدون نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    66 0
    بمیرم فقط من که اهل آن مناطق هستم می دانم این بچه ها چه جور بچه هایی بودند و از چه نوع خانواده های محرومی. خود پیرانشهر چه قدر امکاتات دارد که روستای شین اش داشنه باشد خدایا خودت به همه شان رحم کن.!
  • فرهنگی IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    29 2
    باید محل قرار گرفتن جا لوله بخاری با درب خروجی کلاس فاصله ای حدود 3 متر داشته باشد تا دانش آموزان در چنین مواقعی بتوانند بدون هیچ آسیبی از کلاس خارج شوند و بعد بخاری آتش گرفته را مهار کنند
  • بدون نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    75 0
    وزیر استعفا بده برو..به جای خرج های بی خود لا اقل وضعیت بخاری ها رو درست کنید..
    • بدون نام IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
      22 0
      عزیز من اینجا ژاپن نیست که با چنین اتفاقاتی آقایان استعفا بدهند از الان بفکر توجیه هستند .
  • داش مجيد IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    65 0
    سال 84 قول برچيده شدن بخاريهاي نفتي را دادند و حالا 7 سال گذشته يعني در اين كشور بودجه براي اينكار نيست ولي براي برگزاري جلسات و همايشهاي بي خاصيت هست؟؟؟آيا فرزندان مسئولين (مدعي خادم مردم و طرفداتر مظلوم بودن دارند) بايد در خارج از كشور با امكانات عالي تحصيل كنند ولي فرزندان مردم عادي كه ادعاي ولي نعمت بودنشان را (البته در مواقع نياز)دا دارند بايد اينگونه فدا شوند؟؟؟
  • محمد IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    45 2
    متاسفانه بسیاری از معلمان بخصوص در مناطق دور افتاده، خودشان نیاز به آموزش دارند. چرا یک معلم مدرسه نباید بداند که در در چنین مواقعی اولین کار تخلیه کلاس از دانش آموزان است نه خبر کردن مسئول خدمات مدرسه! مشکل اینجاست که در آموزش و پرورش فقط به فکر ارتقای مسائل مالی و مذهبی معلمان هستیم به جای آنکه اصول اولیه رفتار در شرایط بحرانی را به معلمان آموزش دهیم. اصلا فکر نکنم آموزش و پرورش هیچ دستور العملی برای نحوه رفتار پرسنل آموزشی در مواقع بحرانی وجود داشته باشد.
  • دلال مرکزی US ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    56 3
    یکی بگه این 2% عوارض آموزش و پرورشی که ما برای واردات کالا پرداخت میکنیم چی میشود؟ 100 هزار دلار کالا که وارد میشود 2هزار دلار به حساب آموزش و پرورش در همان گمرک بندر عباس نقدا" به حسابشان واریز میشود و بعد کالا ترخیص میشود، حالا سالیانه حداقل 40 میلیارد دلار کالا وارد کشور میشد یعنی معادل 800 میلیون دلار نقدا" به حساب آموزش پرورش ریخته میشود ، این همه پول چه میشود؟ خرج کجا میشود؟ اگر خرج خود آموزش و پرورش ایران میشد که این اتفاقات نمی افتاد.
  • بدون نام SE ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    42 0
    به جای استفاده از این بخاریهای با استاندارد بالا به قول خودشون اولا لازمه سیستم گرمایشی مدارس تغییر کنه مثلا از بخاریهای برقی یا راذیاتور استفاده بشه. دوم اینکه چرا معلمها و کادر مدرسه از حداقل اطلاعات ایمنی برخوردارن و همیشه به جای تخیله سریع بچه ها به سراغ بخاری می روند.بهتره آموزش و پرورش در زمینه ایمنی برای معلمها کلاس بزاره.
  • پدر IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    78 0
    خدا وکیلی از اول سال تحصیلی چند تا دخترهای دسته گلمون رو از دست دادیم ؟
  • فکر IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    0 0
    نوسازی به ساخت مدرسه و استاندارد سازی مدارس در مناطق محروم اصلا" اهمیت نمی دهد خیر مدرسه را می سازد بدون اینکه استانداردهای لازم را داشته باشد نوساز دکور ادارات کل شده است خدا به داد مدرسه ما برسد اگر اتفاقی بیفتد خواهند گفت مدیر مقصر است سرایدار مقصر است کسی نیست بگوید . ای خدا بیاموز بازرسی اداره مقصر اصلی است کارپردازی مقصر بعدی در آخر اگر وقت شد رئیس اداره و نهایتا نوسازی که بعید می دانم کسی سر وقت آنها برود و لی مطمئن هستم که خبر گزاریها و صدا و سیما سراغ نوسازی خواهند رفت و مدیر بیچاره مقصر اصلی معرفی خواهد شد و چون مدیر تریبن ندارد وای به حال مدیر
  • بدون نام IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    11 2
    خواهشن عکس این بخاری استاندارد رو که توی سایتهاست ببینین!! در ضمن وقتی اونجا سالهاست گازکشی اومده چرا بخاریهای مدرسه نفتیه؟؟؟؟؟؟
  • بوکان EU ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    16 0
    خدا رحم کند روستای شین اباد تقریبا چسپیده به شهر پیرانشهر است گازرسانی کو وزیر استعفا بده استعفا بده 33گل نوشکفته ما راهی بیمارستان شدند سوختند تو چکار میکنی شب را چه جوری روز میکنی و استعفا بده بی مسولیت چندمین بار است از این ماجراها این همه خرج جلسات بی موردتان می توانست مشکل مدرسه ها را حل کند نمی دانم چه بگم خدایا به دادمان برس خدایا به این 33طفل ما رحم کن
  • بدون نام IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    8 10
    معلم ومستخدم! گند زدین!
    • بدون نام IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
      5 0
      عزیزم معلم و مستخدم هم تو این اتش دچار سوختگی شدند
  • mehdi IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    12 1
    چی بگم برات .دوست داری چه چیزی از جیب من دراد.از نرگس و گلهای میهن.................
  • بدون نام IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    14 2
    مسئولان اهل تقوا و با خدا (!) به همون خدایی که شما می پرستید مردم مناطق مرزی و محروم هم آدمند و حق زندگی دارند... اگر در تهران مدرسه تمام انفورماتیک می سازید ، بدانید در شهرهای از کشورتان که تنها در هفته وحدت برادرتان هستند مردم هنوز سیستم گرماسشی ندارند و از بخاری نفتی استفاده می کنند. مسئولین از فرزندان خو بپرسید آیا تاکنون بخاری نفتی دیده اند؟؟؟؟؟؟آری این دختران تا آخر عمر صورتی ناقص را یدک می کشند ولی به شما چه؟مگر شما آنها را آتش زده اید؟؟؟شما وجدانتان آرام باشد...راحت بخوابید تا دختران ما اینجا باشند دختران شما آسیبی نمی بینند چون ما مرزبانیم!ما سپر انسانی شماییم تا مبادا آسیبی به شما برسد!!
  • پیرانشهری IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    21 0
    اره خیلی سخته که اول صبح بچه ات رو بفرستی مدرسه ساعت 9 بگن بیا بچه ات رو از بیمارستان شهرسیتان انتقال دادن مرکز استان من صبح اونجا بودم چقدر سخت بود خدا شفاشون بده
  • حسین IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    7 5
    اولین مطلب خبرآنلاینه که می بینم حتی یه نمره منفی تو تمام کامنتاش نیست. این خیلی حکایت داره...
  • خدایا خودت کمک کن AM ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    34 0
    به خداوندی خدا الان اخبار شبکه یک از همه چی حتی از کودکان سوریه گفت ولی کلامی از این حادثه نبرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • حسين اهوازي EU ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    19 0
    ما ملت ايران از جناب وزير آموزش پرورش معذرت ميخواهيم. ايشان كه عذرخواهي بلد نيستند. استعفا هم كه عمرن
  • بدون نام IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    12 2
    آقای وزیر بیا استعفا بده به خدا هیچی نمیشه جرات داشته باش بیا معذرت خواهی کن و برو
  • مقیمی IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    14 3
    من متوجه نشدم یک بخاری نفتی فکسنی چطوری می تونه جلوی خروج بچه ها را از کلاس بگیره و 32 نفررا هم مصدوم کنه و 8 نفر هم سوختگی شدید داشته باشند!!! باور کنید اگر عمداً هم بخواهند با یک بخاری بچه ها را بسوزانند نمیشه اینقدر تلفات ببار آورد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! پیشنهاد می دم از این نوع بخاری بعنوان سلاح در جنگهای احتمالی استفاده بشه به اندازه بمب تاثیر داره .
  • كادر IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    14 3
    خدايا به داد مان برس وزير استعفا بده. واقعا وجداني در كار هست?
  • هانیه مهرانگیز IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    12 0
    مدیر کل آموزش پرورش استان موقع افتتاح سرویس بهداشتی مدارس همیشه جلوی دوربین حضور دارند اما الان غیبشون زده چرا؟
  • مهناز IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    7 0
    بمیرم برا بدنهای مثل گلشون که باید چوب سهل انگاری بعضی هارو بخورن
  • بدون نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    9 0
    چشام خشك شد يهكم بهم اشك بده ايزد اين بچه ها با كدوم دست مشق بنويسند؟ اونايي كه منفي دايد اگه عزيز خودتونم سوخته بود بازم منفي ميداديد؟ يه لحظه خودمونو جاي اونا بذاريم. اه اه خدايا...