واحدمرکزی خبر:

امیر کویت امروز دوشنبه پارلمان جدید این کشور را به تشکیل نخستین جلسه خود در شانزدهم دسامبر فراخواند و کابینه کویت نیز طبق قانون اساسی، استعفای خود را تقدیم امیر این کشور کرد.
به گزارش خبرگزاری آلمان از کویت، قرار بود کابینه کویت به ریاست شیخ جابر المبارک استعفای خود را روز گذشته در پایان نشست هفتگی خود تسلیم امیر کویت کند ولی این استعفا را تا امروز به تعویق انداخت تا کمیسیون انتخابات فرصت اعلام نتایج نهایی را داشته باشد.
شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت استعفای کابینه را پذیرفت و اعضای کابینه را مامور اداره امور کشور تا تشکیل دولت جدید کرد. منابع کویتی پیش بینی می کنند امیر کویت بار دیگر شیخ جابر المبارک را مسئول تشکیل کابینه جدید کند.
شیعیان کویت توانستند نتایج درخشانی در انتخابات روز شنبه به دست آورند به گونه ای که طبق نتایج رسمی، هفده کرسی از پنجاه کرسی پارلمان (معادل 34 درصد کرسی ها) را به دست آوردند. احزاب سیاسی برای نخستین بار انتخابات پارلمانی را تحریم کردند. شماری از قبایل کویت نیز در انتخابات شرکت نکردند به گونه ای که قبایل مطیر و العوازم که هجده درصد جمعیت کویت را تشکیل می دهند هیچ نماینده ای در پارلمان جدید ندارند. همچنین فقط دو نماینده اسلام گرا به پارلمان جدید راه یافتند در حالی که تعداد آنها در پارلمان قبلی بیش از بیست نفر بود.
 

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =