هوای آلوده زمستانی که ناشی از جو پایدار در اکثر نقاط ایران است، موجب تعطیل شدن اراک و اجرا طرح زوج و فرد در اصفهان و تعطیلی مهدهای کودک در این استان شد.

سمیه آخشی: تعطیلی پنج شنبه ها در اصفهان که از آبان ماه به دلیل کاهش آلودگی هوا صورت گرفت هم به داد این شهر نرسید و امروز (دوشنبه) با افزایش غلظت آلاینده ها نسبت به روز گذشته هوای اصفهان بسیار ناسالم ترشد و میزان آلایندگی های این شهر از مرز هشدار گذشته است. این در حالی است که این شرابط تا روز چهارشنبه بدتر هم می شود.

 

مهد کودک ها تعطیل شد
امروز همچنین به دلیل غلظت آلودگی هوا مهدهای کودک برخی از شهرهای استان تعطیل است. با پدیده وارونگی هوا و ادامه شرایط آلودگی تا اواسط هفته کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا در جلسه ای برای حفظ سلامت کودکان مهد های کودک شهرهای اصفهان، سجزی، بهارستان، خوراسگان، گز، گرگاب، دولت آباد، خورزوق، دستگرد، سین، خمینی شهر، شاهین شهر، نجف آباد، جوزدان، گلدشت، کهریزسنگ و شهرستان فلاورجان را تعطیل اعلام کرد.

براساس آمارهای مرکز پایش آلودگی اصفهان، شاخص کیفی هوای شهر اصفهان دیروز 178 PSI بوده که از بامداد تا صبح امروز به 196 PSI رسیده است.
 

مردم در امان نماندند
اداره کل محیط زیست استان اصفهان هم اعلام کرده این آلایندگی تا میزان غلظت تا چهارشنبه ادامه دارد. در همین رابطه برای کاهش آلودگی هوا در اصفهان طرح ترافیکی زوج و فرد اجراشده است. از سوی دیگر همچنین به سبب افزایش میزان آلاینده ها روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد میزان مراجعه افراد به بیمارستانها و مراکز درمانی بیشتر شده است ومراجعان امروز بیشتر از بیماری تنفسی شکایت داشتند.


مدارس و دانشگاه های اراک تعطیل شد
همچنین به دلیل آلودگی هوای اراک امروز مدارس و دانشگاه های اراک تعطیل است. دوشنبه سومین روز آلودگی مستمر هوای اراک در این هفته است و علت آن آلودگی ناشی از صنایع و وارونگی دما به دلیل شرایط زیست محیطی شهر اراک است. در دو روز گذشته آلودگی هوای اراک در شرایط هشدار قرار گرفت و آلودگی به دو برابر حد استاندارد رسید.

آنگونه که سازمان هواشناسی اعلام کرده است از ابتدای سال تاکنون مردم اراک در بیش از 56 روز از سال در آلودگی هوا نفس کشیدند که زیان هایی برای سلامتی دارد. بیش از 52 درصد آلودگی هوای اراک صنعتی و 48 درصد ناشی از تردد خودروهاست.
4747 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    17 3
    بنده ساکن شهر هواز هستم اگه به این حرفاست پس اهواز باید در طول سال 9 ماه تعطیل باشه ولی حیف مردمی که حرف نمیزنن کسی هم پیدا نخواهد شد به فریادشون برسه
  • بدون نام IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    15 5
    اگر نمایندگان اصفهان در مجلس و مسئولان شهر به فکر مردم شهرشون بودند، اولین کاری که میکردند جابجایی صنایع آلوده شامل پالایشگاه، پتروشیمی، نیروگاه شهید منتظری و انبار شهید منتظری از شمال اصفهان به یک مکان دیگر بود. اما متاسفانه نمایندگان مذکور فقط به فکر مسائل دیگر هستند که همه میدانیم... همین مسئولان نامدار و با کفایت طی سالهای گذشته باعث خشک شدن آب رودخانه شدند رودخانه ای که قرنهای زنده رود بود و به همه جا زندگی می بخشید.
  • مهدی IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    6 5
    سلام میخواستم بدونم در اراک روز های سه شنبه و چهارشنبه هم تعطیل هست؟؟ممنون
  • حسین IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    5 8
    حالا هر چی دمشون گرم.امروز دومین روزه که ما تعطیل شدیم. اگر آلودگی می کشیم٬تعطیل هم می شیم.
  • بدون نام IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    5 5
    چرا مدارس و دانشگاه های اصفهان تعطیل نشده؟؟؟در شرایطی که نفس کشیدن سخت است!!!!
  • بهمن IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    5 4
    با سلام : جای بسی سوال هست که چرا مسئولین محترم استان اصفهان به فکر مردم شهر واستان خودشون نیستند .در شهر تهران هنوز آلودگی به مرز هشدار نرسیده 2 روز تعطیل شد.اراک هم 3 روز تعطیل شد و لی اصفهان که وضعیتش از مرز هشدار هم گذشته و خطر بیش از همه جا هست تعطیل اعلام نمی کنند واقعاٌ جای تعجبه ولی مردم محترم شما خودتون میتونید با نرفتن به سرکار و نفرستادن بچه ها به مدرسه تعطیلی درست کنید آخه سلامتی خودتون وخانواده هاتون ارزشمندتر از اینه که یک یا دو روز رو به مدرسه نرن.
  • sajad IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    8 4
    فقط بگو چهار شنبه تعطیل است یا نه به امید الودگی بیشتر جان مادرت سریع بگو وتعطیلی بیشتر
  • بابک IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    5 4
    مسوولین محترم استان اصفهان اعم از نماینده واستانداری وشهداری وآب منطقهای و ... زاینده روداز بین رفت تابیابان ها ی چندصد کیلومتر دورتر تبدیل به شهرک گلخانه ای و ... بشود و سودشبه جیب بعضی هابرسد ، هوا هم در اثر مکانیابی نامناسب و عدم الزام کارخانجات به نصب فیلتر های تصفیه خروجی بشدت ناسالم وبیماری زاست کمی غیرت و وجدان از خود نشان دهید خبر آنلاین محترم وجدانا منتشر کن !
  • بدون نام IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    0 0
    چرا کرج با این که الوده است تعطیل نشده