درپی اعتراض یکی ازخوانندگان به وضعیت و زمان اتمام پروژه اتوبان همت - کرج،روابط عمومی شهرداری منطقه 22، استاندارتهران وعلی نیکزاد (وزیر راه و شهرسازی)اعلام کردند:« فازدوم پروژه شهید همت - کرج تا خرداد 92 پایان می یابد»

احمد یکی ازخوانندگان خبرآنلاین نوشته بود:«خواهشمند است درخصوص پیشرفت بزرگراه همت به سمت کرج توضیح دهید. زمان افتتاح این پروژه کی است. ترافیک اتوبان تهران کرج معضل بزرگی برای ما که ساکن کرج هستیم و مجبوریم هر روز به محل کارمان تا تهران بیائیم ایجاد کرده است. با تشکر»
مهندس هاشمیان روابط عمومی شهرداری منطقه 22 تهران درپاسخ به این خواننده گفت:«بخشی ازساخت این اتوبان برعهده شهرداری منطقه 22 بود. این قسمت که درمحدوده تهران قراردارد ماه گذشته افتتاح شده است. البته بخش دیگری ازاین اتوبان را وزارت راه و شهرسازی افتتاح کرد و بقیه آن نیزدردستورکارشهرسازی قراردارد. با آماده سازی این بخش پروژه فوق به اتمام می رسد.»
وی اضافه کرد:«احداث 5 و دو دهم کیلومتراین اتوبان ازشهید  برعهده شهرداری منطقه 22 بود که به انجام رسیده و 6 کیلومتردیگرنیزتوسط وزارت راه و شهرسازی انجام گرفته است و الباقی آن نیزقراراست توسط راه و شهرسازی به انجام رسد. از این رو باید گفت شهرداری تهران بخشی ازاتوبان را که درتعهد مالی اش بوده انجام داده است. به نظرمی رسد 7 یا 8 کیلومتر دیگرباقی مانده است. البته ما هم دراخبار شنیده ایم که قراراست این کارتا پایان دولت دهم به انجام می رسد.»


استاندارتهران گفت:اتمام فازدوم پروژه شهید همت - کرج تا خرداد 92


استاندار تهران گفت: پروژه شهید همت درفازنخست که مرتبط ووظیفه استان تهران بود افتتاح شد و درحال بهره‌برداری است. این پروژه دردو قطعه بود که قطعه اول به طول 5/5 کیلومتر به بهره‌برداری رسید و قطعه دوم آن در دست عملیات اجرایی است.

مرتضی تمدن درگفت‌وگوبا ایران اظهار داشت:«این پروژه مهم عمرانی استان تهران از سال 89 آغاز شده و تاکنون حدود 40 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافته و با مشارکت بخش خصوصی به اجرا رسیده است.» استاندارتهران پروژه بزرگراه همت - کرج را یکی از مهمترین پروژه‌های مواصلاتی کشور برشمرد و افزود: «روزانه قریب به 220 هزار خودرو در این محورتردد می‌کند که درگذشته همه این ترددها می‌بایست ازطریق اتوبان تهران - کرج انجام می‌گرفت. اما با بهره ‌برداری این پروژه مشکلات تردد شهروندان رفع خواهد شد.»
تمدن درپاسخ به این سؤال که براساس وعده شما مقررشده پروژه‌های عمرانی استانی تهران تا پایان دولت دهم به اتمام برسد آیا فاز دوم پروژه بزرگراه همت - کرج نیز تا این مدت به پایان خواهد رسید، اظهارداشت:« فازنخست آن که تکلیف استانداری تهران بود به اتمام رسیده است و فاز دوم که مربوط به استان البرزاست نیزحتماً تا سال آینده به اتمام خواهد رسید.» وی خاکبرداری‌های سنگین، محدودیت توپوگرافی، همجواری با مترو، کوهپایه و پادگان‌های نظامی را ازمشکلات اجرای این پروژه برشمرد. استاندار تهران تصریح کرد:«با توجه به تعریض بزرگراه تهران - کرج و اختصاص اعتبار 14 میلیارد تومانی به این پروژه تاکنون بیش از 54 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.»

 

علی نیکزاد (وزیر راه و شهرسازی): احداث فاز دوم به صورت مشارکتی با بخش خصوصی انجام می گیرد


درروز سه شنبه 28 آبان ماه سال جاری وزیرراه و شهرسازی درگفت و گویی که درسایت این وزارتخانه عنوان داشته بود:« فاز دوم آزادراه همت به کرج با مشارکت بخش خصوصی ساخته می‌شود.» علی نیکزاد وزیرراه وشهرسازی با اعلام اینکه فازاول آزادراه همت به کرج سه شنبه 28 آبان ماه سال جاری به بهره برداری رسید ازاحداث فاز دوم به صورت مشارکتی با بخش خصوصی به طول 8.5 کیلومتر تا میدان امام حسین کرج خبر داد.»
به گزارش خبرآنلاین به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی،مهندس علی نیکزاد با اشاره به افتتاح فاز اول بزرگراه شهید همت به سمت کرج، گفت:«با تعریض آزادراه تهران – کرج دو خط رفت ودوخط برگشت به آن اضافه می شود.»
علی نیکزاد درمراسم افتتاح فاز اول آزاد راه شهید همت به کرج اظهار داشت: در کشور پروژه های بزرگی در دست اجراست که شمال را به جنوب و شرق را به غرب متصل می‌کند. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهره برداری از 6 کیلومتر از آزادراه همت گفت:«آزاد راه تهران – کرج پرترافیک ترین محورموجود در کشور است؛ به همین دلیل به خط رفت و برگشت این آزادراه به هر کدام دو خط اضافه می شود و در کنار آن یک کنارگذر جنوبی از شهر کرج عبور کرده و بین کرج و هشتگرد بیرون می آید.» وی افزود: «اتوبان شهید همت پس از طی 150 متر به گرمدره متصل می شود و از گرمدره تا کرج به لاین شمالی آزادراه می رسد که 5 خط سرویس رفت و آمد به مردم می دهد.»
نیکزاد با اشاره به اینکه برای این 6 کیلومتر 540 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، گفت:« فازدوم به صورت مشارکتی با بخش خصوصی عقد قرارداد شده که به طول 8.5 کیلومتر تا میدان امام حسین کرج احداث می شود.» وزیر راه با اشاره به اینکه 50 درصد اعتبار وزارت راه را در این پروژه به زودی تامین می کنیم، اظهار داشت:« ضلع شمالی و جنوبی آزاد راه تهران – کرج در اولویت دولت است تا به زودی مردم به جای سه خط رفت و برگشت از 5 خط استفاده کنند.وی با اشاره به اینکه امیدواریم آزادسازی زمینها در این بخش به زودی تمام شود، گفت: با اتمام کنار گذر جنوبی شهر کرج تا یک دهه آینده مشکلی برای ترافیک این مسیر نداریم.»
45235

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    2 0
    سلام از مسولان سوال کنید جاده کرج طالقان کی پایان می رسد این جاده جدید پس از 22 سال 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و رکورد تاخیر پروزه ها را شکسته این در حالی است که رییس جمهور خرداد امسال گفت تا پایان سال این جاده به بهره برداری می رسد
    • خبرنگار IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
      1 2
      لطفا دقیق تر بگید این جاده کرج به طالقان کجاست؟ چون از کرج به طالقان از چند را میشه رسید؟ اگر میشه میل بزنید
  • حسن آرین اقدم IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    0 0
    با سلام به وزیر مسکن بهد از جهار سال و اندی هنوز مسکن مهر استان البرز در ماهدشت را تحویل نداده اند . با وجود اینکه واریزی ها را سر وقت انجام داده ام اما هر وقت تماس میگیریم ففط وعده و وعید میدهند. یک ماه قبل سری به آنجا زدم اما هنوز خیلی از کارهایش نیمه کاره مانده است. اکثر خانه های مسکن مهر را سر سه سال داده اند چرا ایجا اینقدر دیر کرد دارد؟ لطفا جواب دهید.
  • شهروند کرجی IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    2 0
    کاش مسئولان کرج به تکاپوی خود بیافزایند زیرا ما مسافران تهران - کرج ، پس از این در ترافیک شهر کرج گیر خواهیم افتاد.
  • ادریس جوادی A1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    6 0
    بنده شهروند کرجی هسنم میخواهم بدانم ادامه بزرگراه همت از کجای کرج میگذرد وبه کجا وصل میگردد
  • محمد IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    3 0
    با سلام چرا دیگر هیچ خبری در خصوص تکمیل انتهای اتوبان همت به کرج به گوش نمیرسد چرا گاردهای کنار اتوبان کرج به تهران باز نمیشود آقا ما مردیم اینقدر وی این اتوبان توی این چند ساله اذیت شدیم لطفا بگوش مسئولین برسونین ممنون