مهر نوشت:

دبیرکل سابق اتحادیه عرب از پیشنهاد امیر قطر به آمریکا برای تقبل تمام هزینه های حضور نظامی آمریکا در کشورش پرده برداشت.

 عمرو موسی در گفتگو با روزنامه الحیات گفته است شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر به صراحت موافقت خود را با پرداخت تمام هزینه های تاسیس پایگاه نظامی در قطر از سوی آمریکا اعلام کرده است.

به گفته موسی، امیر قطر به آمریکایی ها گفته است در صورتی که آنها با تاسیس پایگاه‎های نظامی بیشتر در قطر موافقت کنند، وی حاضر است تمام هزینه‎های نظامی آن را تقبل کند.
موسی در این زمینه اظهار داشت : وقتی امیر قطر به فکر حفاظت و تامین امنیت می‎افتد و می‎بیند که آمریکایی‎ها تنها کسانی هستند که می‎توانند امنیت را تامین کنند، وی متوجه می‎شود که تاسیس پایگاه در قطر در اولویت ارتش آمریکا قرار ندارد و به همین خاطر به آنها می‎گوید که وی مخارج این کار را تمام و کمال تقبل می‎کند. بنابراین شیخ حمد اکنون احساس امنیت می‎کند و به راحتی پیش می‎رود.

به گزارش پرس تی وی، قطر که در مقایسه با دیگر کشورهای عربی، میزبان بزرگترین پایگاه آمریکایی به شمار می رود، اصلی‎ترین تولید کننده نفت و گاز در منطقه خلیج فارس است.
 
پایگاه هوایی العدید که در غرب دوحه پایتخت قطر قرار دارد، محل استقرار مراکز ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا و ستاد مرکزی و چند یگان دیگر نیروی هوایی این کشور است.
 
گفته می‎شود که امیر قطر در سال 1999 میلادی به مقامات آمریکایی اعلام کرده بود که تمایل دارد 10 هزار نظامی آمریکایی به طور دائم در پایگاه العدید مستقر باشند.

49261

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    9 20
    این دشنه اول از همه قلب خودایشان را هدف قرار خواهد داد.
  • بدون نام IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    15 13
    این امیر قطر دیر یا زود سرش رو به باد میده