سمینار کشوری پیشگیری از رفتارهای پرخطر در 23 و 24 آذر ماه در تالار همایش های مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود.

دکتر زهرا بهبودی مقدم، مدیر گروه آموزشی بهداشت باروری، بارداری و زایمان دانشگاه علوم پزشکی تهران دراین باره به خبرآنلاین گفت: "این سمینار با همکاری های بین رشته ای در نظام سلامت، توسط دانشکده پرستاری و مامایی تهران با همکاری مرکز توسعه سلامت ، مرکز روانپزشکی و جهاد دانشگاهی برگزار می شود."

دبیر اجرایی این سمینار، رفتارهای پرخطر، خشونت علیه زنان، محورهای خشونت ، بهداشت باروري و خشونت خانگي، کم تحرکی، نوجوانان و رفتارهاي پر خطر، دیدگاه سلامت اجتماعی، پیشگیری از HIV و سایر بیماریهای جنسی در جمعیت عمومی و زنان باردار، استعمال دخانیات، مواد اعتیادآور، راهکارهای کاهش حوادث ترافیکی، تغذیه سالم و اهمیت آن در سلامتی و نقش شیوه زندگی در ارتقای سلامتی را از محورهای اصلی سمینار برشمرد.

بهبودی در توضیح اهمیت برگزاری این همایش گفت: با توجه به اهميت ارتقاي سلامت در جامعه و آموزش سلامت ، به نظر مي رسد كه برگزاري سمينارها و همايش هاي بين المللي در زمينه پيشگيري از رفتارهاي پرخطر و ارتقاء سطح سلامت جامعه ضروري است. امروزه دغدغه سلامت کشوری، بیماریهای حاد نیست؛ بلکه داریم به سمت بیماریهای مزمن می رویم. این بیماریهای مزمن نیز ناشی از سبک زندگی هستند که اگر این سبک زندگی توسط آموزش ها و فرهنگ سازی ها تغییر پیدا کند، تغییر نگرش منجر به تغییر رفتار می شود. بنابراین لازم است که در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر و نوع زندگی آگاهی های لازم داده شود. آگاهی ها منجر به تغییر نگرش و در نهایت تغییر رفتار خواهند شد. در این صورت شاید گام موثری در جهت ارتقاء سلامت کشور برداشته شود.

او در ادامه با اشاره به گزارش سازمان بهداشت جهانی درخصوص نقش مهم و موثر رابطه جنسی پرخطر در شیوع HIV ، این موضوع را یکی از محورهای اصلی و قابل اهمیت سمینار دانست: دکتر مینو محرز فوق تخصص عفونتی و رئیس مرکز تحقیقات ایدز بیمارستان امام خمینی در این سمینار در مورد ایدز و راه های انتقال آن بحث خواهند کرد.

عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و ماماییدانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بهداشت باروری حیطه گسترده ای دارد و از بدو تولد تا هنگام مرگ را پوشش می دهد و رفتارهای پرخطر در این زمینه نقش مهمی دارد. به همین خاطر یکی از محورهای اصلی در این سمینار نقش بهداشت باروری در کنترل رفتارهای پرخطر و پیشگیری از انتقال بیماری هاست. جنبه های اقتصادی رفتارهای پرخطر و بار مالی ای را برای فرد، خانواده و جامعه دارند، یکی از مباحثی است که در این همایش مطرح می شود.
دبیر اجرایی سمینار از برگزاری پنل های تخصصی و همکاری بین رشته ای خبر داد و گفت: در این سمینار از روان پزشکان، پرستاران، متخصصین طب اورژانس، ارتقاء سلامت و بعداشت باروری حضور خواهند داشت.
4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    1 0
    تنها راه پیشگیری فرهنگسازی است و بس