درپی اعتراض یکی ازخوانندگان ازمشکلات تردد اهالی شهرک سینا وخلیج به علت تخریب پل جاده قدیم کرج برروی رودخانه کن، روابط عمومی شهرداری منطقه 18 از افتتاح بزرگراه شهید مهتدی درچند روزآینده خبرداد واعلام کرد تا کنون 80 درصد این طرح به انجام رسیده است.

علی اصغرعلیزاده یکی از خوانندهگان خبر آنلاین نوشت: «همانطورکه اطلاع دارید به تازگی پل جاده قدیم کرج بر روی رودخانه کن بر اثرعبوراب خراب شده است این امرباعث شده که راه عبورومروربه سمت غرب وشرق بسته شده و مشکلات بسیاری را برای اهالی شهرک سینا و خلیج ایجاد کند.چرا تا کنون یک مقام مسئول جوابگوی حل این مشکل نبوده است.»
درپاسخ روابط عمومی شهرداری منظقه 18 به خواننده خبرآنلاین به مختصات دقیق این بزرگراه نیزاشاره شده است:
بسمه تعالی
بزرگراه شهید مهتدی ( ابراهیم آباد ) از حد فاصل بلوار الغدیر از شرق و بزرگراه آزادگان از جنوب و در ادامه پس از عبور از رودخانه کن به خیابان خلیج فارس و از آنجا نیز به بزرگراه های آزادگان و فتح به عنوان بعنوان یکی از شریانهای مهم ترافیکی شهر تهران منتهی می شود که دارای 4000 متر طول می باشد که شرق منطقه 18 را به غرب متصل و این منطقه را از بن بست خارج می سازد.
نقش این شریان علاوه بر دسترسی به بزرگراه های اصلی تهران مکمل و جایگزین مناسبی برای بزرگراه فتح و همچنین بزرگراه آزادگان محسوب می شود و بدلیل تردد زیاد وسائط نقلیه سبک و سنگین از این دو محور ، این مسسیر ، مسیر جایگزین مناسبی بشمار می رود و از میزان بار ترافیک این دو بزرگراه می کاهد .
با توجه به بارندگی های اخیر در تهران و نیز بدلیل ریزش پل کن در محور بزرگراه فتح و مسدود شدن این محورکه مشکلات عمده ترافیکی را در بخش غرب تهران ایجاد نموده ، این مسیر می تواند جایگزین خوب و مناسبی محسوب شود تا وسائط نقلیه از طریق این محور به مقاصد مورد نظر خود دسترسی یابند.
بدین ترتیب شهروندانی که قصد دارند از مسیر غرب به شرق بزرگراه فتح استفاده کنند ، می توانند از طریق بلوار خلیج فارس از بزرگراه فتح خارج شده و سپس از طریق بزرگراه شهید مهتدی وارد سعید آباد و سپس از خیابانهای صنایع فلزی و الغدیر ، این حلقه ارتباط راکامل و دوباره به بزرگراه فتح ادامه مسیر دهند و همچنین در مسیر شرق به غرب نیز شهروندانی که قصد سفر به سمت شرق بزرگراه فتح را دارند ، می توانند با استفاده از بلوار الغدیر و بزرگراه شهید بروجردی ( سعید آباد ) و شهید مهتدی وارد بلوار خلیج فارس شده و از آنجا دوباره به بزر گراه فتح ارتباط پیدا کنند و به این ترتیب پل آسیب دیده تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن دور زده و شهروندان بدون برخورد با مسیر مسدود شده در بزرگره فتح از سایر بخشهای این بزرگراه بهره مند شوند.
بلوار مهتدی ادامه بلوار معلم غربی دارای یک کریدور غرب به شرق است که به موازات بزرگراه آزادگان و بزرگراه 76 متری شهید بروجردی ( سعید آباد ) احداث می شود و این بلوار بعنوان یک شبکه شریانی درجه دو با عرض 35 متر میان خلیج فارس و رودخانه کن درغرب اتصال و به بلوار معلم و بزرگراه آیت ا... سعیدی ارتباط برقرار می نماید و با توجه به دسترسی مناطق واقع در غرب رودخانه کن به مناطق شرقی این رودخانه و بالعکس از طریق بزرگراه های آزادگان و فتح و با ساخت بزرگراه شهید بروجردی این بلوار 35 متری نیز امکانی را برای تردد این نوع سفرهارا میسر می سازد.
در حالی که قرار بود طبق برنامه زمان بندی اولیه ، بزرگراه شهید مهتدی تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد ، آسیب دیدن پل تقاطع فتح با رودخانه کن سبب تعریف یک زمان بندی فشرده تر برای این پروژه شدو تلاش می شود تا این پروژه بنا به اهمیتی که اشاره شد تا پایان آذر ماه بهره برداری شود.
ضمنا" در حالی که بخش عمده این مسیر 4 کیلومتری زیر روکش آسفالت رفته است ، بیشتر تلاش شهرداری منطقه 18 برای تکمیل پروژه پل روی رودخانه کن معطوف گردیده که در حال حاضر عملیات احداث پایه های پل شهید مهتدی بر روی روخانه کن به پایان رسیده و متعاقب نصب پریدال های بتنی ، آمارتور بندی عرشه در حال انجام بوده که این پل 35 متر عرض و 78 متر طول دارد و عمق شمع های حفاری شده به 30 متر می رسد.
طی این مدت به منظور ایجاد شرایط در اجرای سریع این طرح ، متراژ 33/40880 متر مربع از املاک واقع در طرح با پرداخت هزینه 67 میلیارد ریال شامل 30 پلاک ثبتی واقع در طرح توافق و آزادسازی شده و هم اکنون نیز مراحل تملک و آزادسازی تعداد 6 پلاک ثبتی باقیمانده نیز به متراژ 22782 متر مربع در حال انجام بوده که انشاء ا... با توافق نهائی با مالکین و پرداخت بهای این املاک شاهد تکمیل و اجرای کامل این پروژه فرامنطقه ای خواهیم بود.
با احداث بلوار 35 متری شهید مهتدی و ایجاد امکان دسترسی برای تردد درون منطقه ای ، میزان بار ترافیکی این بزگراه ه فتح و آزادگان کاهش یافته و باعث کوتاهتر شدن طول سفرها و به طبع آن کوتاه شدن زمان تردد وسائط نقلیه ، شاهد کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از تولید بیش از حد آلاینده های هوا و کاهش آلودگی های صوتی خواهیم بود.
45235
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    2 0
    از اینکه هنوز مسئولینی پیدا میشن وبا این دقت اطلاع رسانی میکنند جای تقدیر دارد.