رومینگ بین المللی ارزان، تطابق و همسازی بیشتر برای کاربران تجاری ، شارژر وایرلس و ویژگی های بیشمار دیگر نسل جدیدی از اسمارت فون ها را معرفی می کنند که از اسلاف خود باهوش تر هستند.

 
تا پیش از این همواره اپل سردمدار معرفی نسل جدید اسمارت فون ها بود اما با رقابت تنگاتنگی که ماه های اخیر بین سامسونگ و اپل درگرفته چندان هم نمی توان مطمئن بود که کمپانی کوپرتینویی هنوز مانند گذشته نقشش را به خوبی ایفا می کند. در واقع از بسیاری از جهات ما به دوره ی پیش از رهبری آیفون بازگشته ایم. اکنون Palm، RIM و مایکروسافت در رقابت برای بیشتر کردن سهمشان در بازاری هستند که پیش از آن ،اپل و گوگل در میان خود تقسیمش کرده بودند. به نظر می رسد که ما باید به دنبال رهبر جدیدی باشیم. اما کمپانی می تواند این نقش را به عهده بگیرد که بینش و اشتیاق متفاوتی نسبت به دیگران داشته باشد.
به نظر می رسد سه ویژگی معرف نسل جدید اسمارت فون هاست
یک گوشی، دو شخصیت، دیواری آهنین  اما نرم در میانشان
بسیاری از افراد امروزه دو گوشی با خود حمل می کنند و شدیدا مشتاق بازگشتن به دوره ای هستند که فقط یک گوشی همراهشان بود.آنها به یک گوشی نیاز دارند که بتواند دو شماره را پوشش دهد با دو شخصیت کاملا متفاوت که یکی از آنها کاری باشد و فقط با یک اینترفیس بتوانند بین آنها جابه جا شوند به علاوه امنیت جدا بودن دو بخش کاملا تضمین شده باشد. به عبارت دیگر رئیستان نتواند سردربیاورد که در اوقات بیکاری خود چه کار می کنند.و اپلیکیشن هایی که روی قسمت خودتان نصب می کنید امنیت شرکت را به خطر نیندازد.
اگرچه داشتن تلفنی که دو سیم کارت داشته باشد و در کنار آن دو شخصیت متفاوت هم داشته باشد کمی پیچیده است و لی به هر حال روشن است که نیاز بازار در حال حاضر داشتن یک تلفن دو سیم کارته است که بتواند دو نقش بازی کند و چنین تلفنی هنوز از راه نرسیده.
رومینگ بین المللی ارزان
بسیاری از کاربران تلفن همراه به خارج از مرزهای کشور خود سفر می کنند.اما از هزینه بالای شارژ رومینگ شکایت دارند. انها معمولا گوشی خالی خود را به همراه می برند تا با استفاده از سیم کارت محلی هزینه تماس های خود را کاهش دهند .نسل آینده موبایل ها می توانند به صورت پویا بارگذاری هایشان را به قیمت سیم کارت های محلی انجام بدهند و به نرخ مکالمات داخلی صحبت کنند.بنابراین می توانند با یک تلفن به مسافرت رفته و هزینه های کلی شان هم پایین تر خواهد آمد.
PBX مجازی
PBX یا Private Branch Exchange  یا همان شبکه تلفن خصوصی، همان چیزی است که کمپانی ها مدتهاست از ان برای متصل کردن کابرانشان به همدیگر از آن استفاده می کردند اما اکنون چنین چیزی تقریبا منسوخ شده است. کمپانی ها اکنون از شماره ها و خطوط متعدد استفاده می کنند و حتی در برخی مواقع مجبورند از ویژگی follow me” استفاده کنند تا اول به خط اداره کارمند زنگ زده شود و سپس تماس روی موبایل وی انتقال یابد. با این حال تماس گرفتن با موبایل یک کارمند همیشه راه مطمئن تری است چرا که او همیشه گوشی اش را با خودش حمل می کند. قابلیت برقراری تماس با یک اسمارت فون با انتقال کامل و قابلیت پاسخ گویی به VoIP PBX مجازی یا واقعی ویژگی است که هم اکنون در VoIP PBX ها وجود دارد اما هنوز با اسمارت فون ها یکپارچه نشده است.
اما به جز این سه ویژگی اسمارت فون ها به لحاظ سخت افزاری نیز ارتقا پیدا خواهند کرد.
 پیشرفت سخت افزاری
شاید بسیاری از این پیشرفت ها هم اکنون هم در گوشی ها وجود داشته باشد اما هیچ وقت جریان اصلی نبوده اند. مثلا شارژر بی سیم یکی از این پیشرفت هاست ، تامین امنیت بیشتر می تواند دومین ویژکی باشد. دوربین های متعادل شده پیشرفته تر با فن آوری ضد لرزش و نیز لنز های بهتر هم به احتمال زیاد جزو پیشرفت های سخت افزاری اسمارت فون های آینده خواهد بود.
منبع: Digitaltrends
56401
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 259752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =