مهم ترین اخبار روز پنجشنبه دوم آذرماه معطوف به بازتاب های آتش بس غزه بود.

 یکی از مهم ترین اظهارنظرها نقل قول روزنامه کیهان از واشنگتن پست است. این روزنامه در تحلیلی نوشت: آیا کسی تردید دارد که روند جنگ غزه همه به نفع ایران پیش می رود؟ همچنین خالد مشعل، رمضان عبدالله و اسماعیل هنیه رهبران مقاومت فلسطین، از حمایت تسلیحاتی ایران از جنگ اخیر در غزه، تشکر کردند.
در همین زمینه اظهارنظر حسین علایی هم جالب توجه بود که نوشت: صهیونیستها علیرغم محاصره غزه نتوانستند از ورود موشکهای ایرانی به سرزمین مقاومت جلوگیری کنند.
جالب آنکه نوآم چامسکی زبانشناس معاصر و استاد بازنشسته دانشگاه ام.آی.تی آمریکا در گفتگو با خبرآنلاین گفت که آتش بس راه برون رفت از بحران غزه نیست. او با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل مدت زمان مدیدی است که با مردم غزه در جنگ هستند و درگیری‌های اخیر با هدف جدیدی صورت نگرفته است گفت: تنها راه برون رفت از بحران غزه پایان محاصره است.

اظهار نظر محمد البرادعی،‌ مدیر کل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی هم جالب بود. او گفت: محمد مرسی،‌ رئیس جمهور مصر، با کسب اختیارات گسترده در روز پنجشنبه به یک «فرعون جدید» تبدیل شده است. البرادعی اکنون از شخصیت های مخالف دولت مصر محسوب می شود.

در اخبار اقتصادی روز پنجشنبه هم خواندیم که قیمت دلار مبادله ای ثابت ماند و یورو، یوان، روبل و روپیه بالا رفتند. در این روز دلار 24584ریال و یورو 31572 ریال معامله شد.

اما مهم ترین خبر فرهنگی پنجشنبه، درگذشت فهمیه راستکار دوبلور، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما بود که پس از یک دوره طولانی بیماری در 80 سالگی در منزل شخصی‌اش اتفاق افتاد. او همسر نجف دریابندری، مترجم برجسته ایرانی بود.

همچنین جدول فیلم های تلویزیون در ایام سوگواری اعلام شد و «روز واقعه» همچنان در این فهرست هست. 39 فیلم سینمایی و تلویزیونی از دوم تا پنجم آذر از شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، تهران و شما سیما پخش می‌شود. برای دیدن جدول کامل،  اینجا را کلیک کنید.

پس از دومین حادثه برای اتوبوس راهیان نور در یکماه گذشته، اظهار نظر سردار یعقوب سلیمانی رئیس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج خواندنی است. او با تاکید بر اینکه این اردوها باید به هر شکل ممکن برگزار شود، گفته: اعزام زائران راهیان نور مسیر تهران از این پس با خطوط ریلی و از طریق قطار به مناطق عملیاتی انجام می شود. او در کافه خبر در این باره گفته: راهیان نور دانش آموزی نه اجباری است و نه 10 نمره عملی دارد. اگر راهیان نور اجباری باشد، تاثیرگذار نیست. فیلم حرف های سردار سلیمانی را می توانید اینجا ببینید.

دادستانی تهران هم با صدور اطلاعیه ای درباره فوت ستار بهشتی، آخرین نظریه کمیسیون پزشکی هفت نفره را اعلام کرد. بر اساس این اطلاعیه "محتمل‌ترین علت منجر به فوت می‌تواند پدیده‌ی شوک باشد که در صورت احراز ایراد ضربه یا ضربات به نقاط حساس بدن یا فشارهای شدید روانی، این عوامل می‌تواند عامل شوک مذکور باشد." در این اطلاعیه، دادستانی بر حرمت نفوس و دماء شهروندان تاکید کرده و به تلاش آن در جهت احقاق حق و در راستای انجام وظایف ذاتی دادستانی اشاره داشته و گفته با تشکیل پرونده‌ای در این خصوص، تحقیقات لازم را در جهت تعیین علت فوت و شناسایی مقصران احتمالی به عمل آورده است.

در لیگ برتر فوتبال ایران هم استقلال پیکان را در دیداری عقب افتاده با دو گل شکست داد و با 3 امتیاز این مسابقه، فاصله خود را با سایر تیم‌ها زیاد کرد تا صدرنشینی مقتدرانه‌ای داشته باشد. قلعه نویی بعد برد تیمش گفت با خواهش و تمنا سرمربی تیم ملی شدم، الان وقت انتقاد از کروش و تیم ملی نیست و عزیز محمدی به من خیلی ضربه زد.
محمد مایلی کهن سرمربی تیم گهر که به سپاهان باخت بعد از بازی از قلعه نویی انتقاد کرد. او در مورد سخنان امیر قلعه‌نویی مبنی بر اینکه نظامیان و سیاسیون نباید وارد فوتبال شوند، گفت: همه عزیزانی که این مباحث را مطرح می‌کنند خودشان از رانت‌ها نهایت استفاده را کرده‌اند و حالا این مسائل را بد می‌دانند. امکان ندارد کسی بگوید مایلی کهن از فلان رانت استفاده کرده است. اما این آقایان خودشان از رانت استفاده کردند پس حالا نباید چنین حرف هایی بزنند و منصفانه نیست.
 1919

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 259455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =