امام جمعه اصفهان گفت: مردم در جلسات روضه می​خواهند از شور و شعف امام حسین و یارانش به شهادت بشنوند، نه مسائل سیاسی روز.

محمد تقی رهبر در گفت​وگو با خبرآنلاین، با بیان اینکه محرم یکی از فرصت​های بسیار بزرگ تاریخ اسلام است، اظهار داشت: مردم باید از فلسفه قیام امام حسین(ع)، جهاد، خوبی​ها و پاکی​ها عاشورا و امر به معروف ونهی از منکر نهفته در این قیام الگو سازی کنند.
رئیس فراکسیون روحانیون مجلس هشتم، در واکنش به هشدار آیت​الله مکارم شیرازی درباره پرهیز از استفاده سیاسی و تبلیغاتی از تریبون​ها عزاداری، اظهار داشت: نباید این فرصت​ها را صرف مسائل خصوصی و انتخاباتی کرد.
او که نوشتن کتاب «امام حسین آموزگار شهادت و کربلا نقشه راه عصرها و نسل​ها» را در دست دارد، با اشاره به اینکه 50 سال است برای امام حسین(ع) منبر می​رود، خاطرنشان کرد: با این وجود باز هم ابعاد معرفتی این مکتب آنقدر بالاست، که هرچه از آن بگوییم هم کم است. خطبا و مداحان باید این موارد را مطرح کنند.
رهبر که می​گفت جلسات ویژه انتخاباتی جای خاص خود را دارد، تاکید کرد که از فضای معنوی ماه محرم و عزاداری​ها و دسته​جات نباید برای تبلیغات خاص سیاسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری استفاده کرد. بلکه باید به مباحث کلان و مهم مکتب عاشورا و درس​های عمیق آن پرداخت. چرا که اگر امام حسین نبود اسلام هم نبود.
وی با بیان اینکه مکتب امام حسین از اغراض خاص سیاسی و معارضه های حکومتی و تبلیغات انتخاباتی به دور است، استفاده اینچنینی از تریبون​های ماه محرم را ظلم به امام حسین خواند و گفت: امیدوارم مداحان و خطبا با مطالعه دقیق و جامع فرهنگ و فلسفه عاشورا بتوانند مردم را راهنمایی کنند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 259452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    1 0
    ولی متاسفانه بیش از یک دهه است که این تریبون مقدس صرف مسایل شخصی جناحی وانتخاباتی میشود