یک نویسنده عرب معتقد است: مصر انقلابی امروزه در حال برهم زدن معادلات منطقه و شکستن قید و بندهای کمپ دیوید است تا کرامت و جایگاه خود را بازستاند.

عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامۀ القدس عربی، در یادداشتی اختصاصی برای بخش عربی خبرآنلاین که ترجمۀ آن در سرویس بین الملل قابل دسترسی است، می نویسد: مصر انقلابی امروزه در حال برهم زدن معادلات منطقه و شکستن قید و بندهای کمپ دیوید است تا کرامت و جایگاه خود را بازستاند . مصر نخست وزیر خود را برای دو مأموریت اعزام کرد یکی در رأس هیئتی بزرگ به غزه در محاصره تا همبستگی خود را با مردم گرسنه آن مورد تأکید قرار دهد و دومی به رژیم صهیونیستی تا به سردمداران تل آویو بگوید که مصر در برابر هر تجاوز اسرائیلی دست بسته نخواهد ایستاد .
عطوان می افزاید: پرواز هواپیماهای اسرائیلی در آسمان غزه در محاصره ، جنبشهای مقاومت را نترسانده و از پرتاب دهها موشک مقاومت بسوی مناطق گوناگون در فلسطین اشغالی جلوگیری نکرده است که این پاسخی است به حملات رژیم صهیونیستی و بشهادت رساندن فرزندان غزه و بویژه احمد جعبری فرمانده گردانهای عز الدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس است که در نتیجه حملات موشکی مقاومت چهار صهیونیست کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.


متن کامل یادداشت عبدالباری عطوان را اینجا بخوانید

 

263 49
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 259395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام CA ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    22 1
    حیف که اگه کشورهای عربی و اسلامی فارغ از هر چیزی با هم متحد بودند مثل اتحادیه اروپا هیچ بشری نمیتوانست این ههمه ظلم و ادم کشی تو این منطقه راه بندازه
  • بدون نام IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    5 1
    ان شا الله که انطوریه ولی مصریا تو خواب ببینن سردمدارانشون کمپ دیویدو زیر پا بذارن... عرصه سیمرغ جولانگه ترسوها نیست. فقط درد خود رو به سینه زدن کار انسان های خودخواهه.انقلاب درون سخت تر و البته با ارزش تر از انقلاب بیرون است...قابل توجه انقلابی های داخلی و خارجی
  • بدون نام IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    9 0
    جدی نگیرید در حال حاضر آقای مرسی دنبال مسایل کشور خودش و محکم کردن حکومتش هست و از شرایط جهانی هم برای این کار استفاده می کنه اتفاقی که انجامش ممکن هست چندین سال طول بکشه
  • lila IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    0 3
    مرسی یکی به نعل می کوبه یکی به تخته ساده ایم اگه فکر کنیم برای مسلمون ها دلش سوخته. اون دست نشونده ی نوین و فریبکار استعمارگران غربی در منطقه است.
    • سعید IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      2 0
      کی انتخابش کرد؟مگه مردم انقلابی و جوگیر مصر نبودن؟؟؟مگه از حزب اخوان المسلمین نبود؟حالا که تو زرد از کار درامده راحت هست که بگیم که کار غربی ها بوده!!!کلا ما اینجوری هستیم.