باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:

نیروهای زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در ششمین روز درگیری های غزه، نزدیک مرزهای این باریکه مستقر شده اند.
اعزام سربازان ارتش اسرائیل به نزدیکی مرزهای غزه با فلسطین اشغالی روز دوشنبه نیز ادامه داشت، این در شرایطی است که درگیری ارتش اسرائیل با مبارزان فلسطینی در این باریکه وارد ششمین روز خود شده است. پیاده نظام ارتش اسرائیل به همراه  تانک ها و تجهیزات توپخانه ای در صحنه ای که یادآور تهاجم ارتش اسرائیل به غزه در سال 2008 و 2009 بود، در نزدیکی مرزهای غزه اردو زده است. نیروهای نظامی نیز سرگرم گشت زدن در منطقه هستند.
 اسرائیل جواز لازم برای احضار هفتاد و پنج هزار نیروی ذخیره به خدمت را صادر کرده است، اما هنوز روشن نیست که آیا نیازی به استفاده از این نظامیان برای تهاجم زمینی به غزه خواهد بود یا خیر. در همین حال، تلاش های دیپلماتیک برای جلوگیری از ادامه حملات موشکی از نوار غزه به داخل فلسطین اشغالی و حملات هوایی اسرائیل به این باریکه شدت یافته است. بعد از شهادتِ یازده شهروند فلسطینی تنها در یک حادثه مرگبار در روز یکشنبه، فشارهای بین المللی برای آتش بس در این منطقه  نیز رو به افزایش است. در حملات هوایی پیش از طلوع آفتاب در روز دوشنبه به خانه ای در محله زیتون شهر غزه نیز سه نفر از جمله دو کودک فلسطینی به شهادت رسیدند. ارتش اسرائیل هنوز درباره این حادثه اظهار نظر نکرده است. 
بان کی مون دبیر کل سازمان ملل قرار است برای رایزنی درباره پیمان آتش بس بزودی وارد شهر قاهره مصر شود. مصر هم اکنون برای برقراری آتش بس در غزه پیش قدم شده است.
بنا به اعلام منابع پزشکی در غزه، از زمان آغاز حملات اخیر اسرائیل، هفتاد و هشت فلسطینی به شهادت رسیده اند که بیست و سه نفر از آنها را زنان و کودکان تشکیل داده اند. این حملات هوایی همچنین صدها زخمی بر جا گذاشته است. با این وجود، بنیامین نتانیاهو گفت به سران دیگر کشورهای دنیا اطمینان داده است که اسرائیل حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از کشته شدن غیر نظامیان به کار خواهد گرفت. 

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =