وزیر آموزش و پرورش گفت: اینکه یک روزی کنکور نداشته‌ باشیم، بسیار کار خوبی است، اما برای برخی از دانشگاه‌های ویژه، پذیرش دانشجو بدون کنکور کار سختی است.

به گزارش خبرآنلاین؛ حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه همایش "شوراهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه‌ها" درباره حذف کنکور گفت: آموزش و پرورش هیچ مشکلی برای وظایف و تکالیفی که بر عهده‌اش گذاشته شده، ندارد، بحث حذف کنکور برای رشته‌هایی که محدودیت پذیرش دانشجو دارند، بحث دیگری است، اما در همان روزی که به وزارتخانه آمدم، این موضوع را در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز بررسی و عنوان کردم که آموزش و پرورش هیچ مشکلی برای اجرای این قانون ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آموزش و پرورش به دنبال حذف کنکور است یا خیر؟ گفت: آموزش و پرورش وظایف خطیری دارد؛ هر چه نقش معدل در پذیرش دانشجو بالاتر می‌رود، باید نظارت و مراقبت در آموزش و پرورش نیز بیشتر شود و بر همین اساس این وزارتخانه آمادگی کامل را برای اجرای قانون دارد. در حذف کنکور یک مورد از مشکلات نیز به آموزش و پرورش برنمی‌گردد و اگر در جایی مشکلی و گیری وجود دارد، آن را عنوان کنند تا درباره آن تصمیم‌گیری شود.

حاجی‌بابایی درباره درباره نظر خودش برای حذف کنکور گفت: اینکه یک روزی کنکور نداشته‌ باشیم، بسیار کار خوبی است، اما اینکه این اقدام چقدر با شرایط کشور همسو است، باید مورد دقت و توجه قرار گیرد؛ سالانه یک میلیون داوطلب برای کنکور شرکت می‌کند که آموزش و پرورش همه داوطلبان را تحویل می‌دهد، لذا هیچ مشکلی از نظر ما وجود ندارد.

به گفته او در برخی از بخش ها برای حذف کنکور آمادگی وجود دارد: از جمله در برخی از رشته‌های مقطع کاردانی و کارشناسی، اما برای برخی از دانشگاه‌های ویژه، پذیرش دانشجو بدون کنکور کار سختی است و باید فرصت بیشتری به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داده شود.

 

 

ساعت کار معلمان با سابقه 20، 4 ساعت کم می شود

وزیر آموزش و پرورش همچنین از کاهش چهار ساعته تدریس برای نیروهای بالای 20 سال خدمت خبر داد و گفت: کسانی که سابقه فعالیت آنها اعم از نهضتی و یا سایر بخش‌ها بالای 20 سال است، طبق بخشنامه‌ای که معاونت پشتیبانی آموزش پرورش به استان‌ها ابلاغ کرده‌، می‌توانند در هفته 20 ساعت تدریس داشته باشند و این کاهش چهار ساعته کار برای همه نیروهای بالای 20 سال اجرا می‌شود.

او همچنین درباره کمبود معلمان پایه و تخصصی در مناطق محروم همچنین گفت: وضعیت آموزش و پرورش از لحاظ تامین نیرو در رشته‌های پایه نسبت به سال گذشته از وضعیت بهتری برخوردار است، چرا که امسال مقطع اول راهنمایی را نداریم و در رشته‌هایی همچون ریاضی و علوم این نیروها ساماندهی شده‌اند. آموزش و پرورش به سمت تخصصی کردن نیروها حرکت کرده است، در حال حاضر 90 تا 92 درصد نیروها در رشته‌های تخصصی خود فعالیت می‌کنند و هشت درصد باقی مانده نیز به مرور زمان و با گرفتن نیروهای تخصصی از دانشگاه فرهنگیان جبران خواهد شد.

حاجی‌بابایی درباره نظام هماهنگی حقوق معلمان و تفاوت در حقوق بازنشستگان سال 86 که حدود 500 هزار تومان اختلاف پرداخت وجود دارد، گفت: بازنشستگان زیر نظر سازمان بازنشستگی هستند و مطالبات سال 86 را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می‌کند و آنچه که قانون بوده، آموزش و پرورش عینا اجرا کرده است.

او با تایید تفاوت حقوق بازنشستگان فرهنگی، گفت: اگر در برخی جاها قانون اجرا شده، اما مطالبات باقی مانده، دستگاه‌های مربوطه به صورت اقساطی آن را پرداخت می‌کنند که این کار از حیطه آموزش و پرورش خارج است، اما با توجه به اینکه این بازنشستگان فرهنگی هستند، آموزش و پرورش این موضوع را پیگیری می‌کند و دستگاه‌های مربوطه نیز طبق قانون آن را اجرا خواهند کرد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • توسی IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    2 0
    ازنظام هماهنگ حقوق تحصیلات تکمیلی فرهنگیان در دانشگاه فرهنگیان و سبدکالا معلمین چه خبر؟
  • نیروی حق التدریس تعیین تکلیف تیر 90 IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 1
    1- جمع چند هزار نفری از جوانان قبول شده در آزمون سوم تیر 90 هنوز به صورت حق التدریس کار می کنند در حالی که طبق قانون الحاق دو بند و تبصره به استخدام نیروهای حق التدریس مصوب 1389 می بایست با برگزاری آزمون به استخدام درآیند .اما هنوز با گذشت نزدیک به دو سال هنوز اجرا نشده لطفا به داد این گروه از افراد برسین. 2- وزارت آموزش و پرورش طی بخشنامه 710/25به تاریخ 14/5/91 اقدام به استخدام گزینشی این افراد کرده در حالی که می بایست بر اساس نمره آزمون و سنوات انجام می گرفت . لطفا این دو مورد را بررسی کرده تا جمع چندین ده هزار نفری خانواده های این افراد به آرامش برسن با تشکر
  • معلم=كارگر تحصيلكرده US ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    3 0
    اقاي محترم وزير در اين تحول بنيادينتون اگه حقوق ناچيز معلمان خصوصا معلمان كوره روستا(ابتدايي) افزايش مي يافت بهتر نبود!
  • بدون نام US ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    8 1
    آخه چرا باید کنکور حذف بشه؟!!! چرا باید همه مهندس قلابی بشن؟!!! کنکور به عنوان اولین مرحله مهم تو زندگی یک جوان باید باشه! و همه امکان شرکت مساوی در اون رو داشته باشن تا بهترین ها غربال بشن برای حل مشکلات نه اینکه همه اسمشون مهندس باشه! یا اینکه یه عده مجبور بشن برن سربازی و میدان برای جنس مخالف باز باشه!!! و تصور بشه اکثرا دانشگاه قبول میشن!!! نه سهمیه ای نه رانتی !!! همه یکسان نه بومی نه غیر بومی نه .... کنکور یکی از چیزایی هست یک جوان رو میتونه پخته کنه
    • حسین فلکدین IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
      5 2
      چراکنکورحذف شه الان بعضیا مثه خودم دانشگاه قبول شدم ولی گذاشتم سال بعدکه رتبه ی بهتری بیارم اگه حذف شه که حق امثال من ضایع میشه.شمافرض کن یکی تجدیدی اورده حالادوسال بعدتجدیدیاروپاس کنه حالابخوادبره دانشگاهم تکلیفش چیه بااین وجودکه کنکورحذف شده؟لطفاقبلش تکلیف مارومشخص کن؟
  • بدون نام IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    6 0
    چه خوب ایشون بالاخره متوجه شدند که چرا حذف کنکور سخته
  • بدون نام US ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 8
    با سلام این اقا داره چی میگه بابا بزار کنکور حذف بشه مردم از بحث کنکور سخت دادن دیدونه شدن .آموزش پرورش به فکر خودشه
  • بدون نام IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    2 0
    سرانه مدارس چه شد؟
  • ناشناس IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    1 1
    با سلام چرابرای نیروهای کار معین را سامان نمی دهید چرا این نیروها را بیمه طلایی نمی کنید حداقل اگر با سابقه شدند پستهای بهتری به آنها بدهید
  • بدون نام IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    6 1
    به نظرم نباید حذف بشه
  • حمیدی IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    6 0
    آقای وزیر سلام آیا شما از دریافتی های معلمین خود با خبرید؟ایا با حقوق ششصد هزار تومان و 4 سر عائله و اجاره خانه و دوبچه مدرسه ای می توان زندگی را مدیریت کرد؟ با این تورم که الحمدلله دمار از روزگار ما در آورده است. واقعا شما چه کاری برای پرسنل وزارتخانه ی خود کردید؟البته منظورم حوزه ی ستادی نیست . چون خیلی کار برای آنها کردید.هنوز سبد خانوار ماه رمضان گذشته را توزیع نکردید.بیمه طلایی را با هزار ویک اشکال برای فرهنگیان راه اندازی کردید تا بیمه ایران را از ورشکستگی نجات دهید. دست شما درد نکند .لطفا به حقوق دیگر کارمندان دولت وامکانات رفاهی ای که برایشان قائل هستند نیز نگاهی بیندازید. دبیر رسمی با 26 سال سابقه ی تدریس
    • بدون نام IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
      0 0
      بسیار عالی است. احسنت