بازار ارز و مشکلات ایجاد شده برای واردات لپ تاپ به کشور از جمله مواری است که باعث افزایش قیمت این کالاشده با اینحال بررسی ها نشان می دهد فروشندگان بیش از رشد قیمت ارز اقدام به گران کردن لپ تاپ کرده اند.

همین امر باعث شده تا بسیاری از خریداران این کالا در سردرگمی به سر ببرند. برهمین اساس یکی از خوانندگان خبرانلاین می نویسد: سوالی داشتم خواهش می کنم با مسوولان مربوطه در میان بگذارید پیشاپیش از شما ممنونم ؛ ایا درباره قیمت های وحشتناک بازار لپ تاب نمی شود کاری کرد باور کنید من چون امسال ارشد دانشگاه تهران قبول شدم وامی گرفتم تا لپ تاب تهیه کنم اما از شانس بد بازار ارز اینجوری شد میدانم خیلی از دوستان دانشجوی دیگر هم دچار این وضعیت شدند خواهش می کنم پیگیری کنید خبر انلاین نشان داده رسانه ای برای مردم است.
این درحالی است که کارشناسان می‌گویند، کندی روند واردت کالا و رشد شدید قیمت‌ها محسوس‌ترین رخداد بازار طی هشت ماهی است که از سال 91 می‌گذرد و همین امر نیز بربازار لپ تاپ تاثیرگذاربوده است.
نوسانات نرخ ارزو مشکلات پیش روی واردکنندگان برای واردات کالا از جمله تهیه ارز از جمله مواردی است که باعث شده تا بهای این کالای ارتباطی افزایش یابد.
برهمین اساس تاکید می شود در صورت کاهش قیمت دلار و توقف روند صعودی قیمت این ارز قیمت لپ تاپ نیز کاهش خواهد یافت در غیراینصورت قیمت ها در شرایط کنونی حفظ خواهد شد.
با اینحال بر اساس بررسی‌های انجام شده میزان تغییرات نرخ دلار طی پنج ماه ابتدایی امسال در حدود 30 درصد بوده است، اما در بازاری که کسبه ادعا می‌کنند قیمت کالاهایش بر اساس تغییرات نرخ ارز محاسبه می‌شود شاهد رشد 40 و حتی در برهه‌هایی از زمان 45 درصدی قیمت‌ها بوده‌ایم.
با توجه به این که درصد مخاطبان لپ‌تاپ نسبت به کالاهای دیگر در بازار کامپیوتر بیشتر است، در بازار این کالاها شاهد رشد محسوس‌تر قیمت‌ها طی هشت ماه گذشته بوده‌ایم؛ چرا که اعداد و ارقام حاصل از مقایسه نرخ دلار، گویای یک رشد 10 تا 15 درصدی قیمت در بازار لپ تاپ در مرداد ماه نسبت به ماه قبل است،اما در بازار شاهد رشد بسیار بیشتری بودیم.
بنابراین توصیه می شود در صورت ضروری نبودن خرید لپ تاپ، خرید این کالا را به زمانی دیگر موکول کنید. چراکه در شرایط فعلی به دلیل نوسانات نرخ ارز برخی از فروشندگان اقدام به افزایش بیش از حد قیمت ها کرده اند که در صورت ایجاد ثبات در بازار ارز این رقم ها حداقل 10 تا 15 درصد کاهش خواهد یافت.
45/221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    20 3
    خسته نباشی با این پیشنهادت. فکر کردیم حالا چه خبر خوبی میخوای بدی
  • بدون نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    28 3
    جالبه قیمت لپتاب 3 برابر شده تازه برای ارزونتر شدن 10% خوشحال باشیم
  • مهمان IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    24 2
    خبرآنلاینه عزیز نظر شما محترم.ولی اگر ارز پایین بیایدمثلن 1000تومن باز هم فروشندگان میگویند ما جنس مان را با عرض 3000 تومنی وارد کردیم و با همان قیمت قبلی می دهیم این را با چشم خودم دیدم
  • بدون نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    15 4
    10 تا 15 درصد ! این مقدار هم پایین نیاد بهتره
  • بدون نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    15 2
    شرکت مادیران بعضی لپ تاپ ها را تا دویست هزار تومان گرانتر از قیمت بازار به نمایندگی های خود میدهد که نماینده فروش بیچاره مجبور است برای حفظ نمایندگی مبلغ را تقبل کند یعنی خرید اجباری چه کسی به مادیران تذکر میدهد؟
  • آیس IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    17 2
    متاسفانه علیرغم کاهش قیمت ارز هیچ کاهشی در قیمت اجناس مختلف دیده نمیشه ...
  • بدون نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    13 1
    ایضا" در مورد خرید گوشت لبنیات ماشین خانه مبلمان موبایل مرغ لوازم خانگی(تلوزیون یخچال)
  • بدون نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    25 1
    برای لپتاپ دست نگه میداریم میوه و شیر وو گوشت و پوشاک رووچیکار کنیم؟
  • حامد US ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    11 4
    آقا بخرید چرا نخرید فوقش می خواد چقدر ارزون بشه؟؟ با دلاری که میخواند تک نرخی کنند هیچی ارزون نمیشه یعنی دلار1226 پر به جاش دلار مبادله ای میاد یک ذره واقع بین باشید
  • نیما US ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    19 2
    ما صبر می کنیم ولی ترم و نمره و استادهای دانشگاه صبر نمی کنند چطوره قید تحصیل رو بزنیم!!!
  • asg IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    6 21
    بابا این حرفا چیه من ما به عنوان وارد کننده همین الان حدود 10 تا 20% تو ضرر هستیم ما با دلار 3400 جنس وارد کردیم الان دلار 2850 و تمام کالاهای ما تو ضرر .
    • بدون نام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
      21 1
      وقتی با دلار 1226 تومنی وارد میکنید و یهو ارز گرون میشه، قیمتو میبرید بالا و میگید دلار گرون شده! اما وقتی با دلار 3000 تومنی وارد میکنید و یهو دلار ارزون میشه میگید ما با دلار 3000 تومنی وارد کردیم و با همین قیمت هم میدیم! هرچی میکشیم از دست شما سوداگرانه. ضمنا توروخدا نگید تو ضررید که کاملا خنده داره! تمام کار شما سوده! ضرر توش راه نداره!
  • mehrdad IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    11 2
    حقوقا که بیشتر نشده.فقط قیمتا 200 برابر شده.زندگی مردم داره نابود میشه
  • بدون نام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    10 1
    چیزی که گرون شد دیگه ارزون نمیشه من که قیدشو زدم.
  • شهریار A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    4 1
    نظارت که نباشه همینه ... دوستان منتظر کاهش قیمت قابل توجه ناشید.
  • احمد IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    0 0
    سلام خسته نباشید،باور کنید فروشندگان ما و اون کسایی که وارد کننده هستن و اون کسایی که روی کار اینا نظارت دارن اگه یه نظارت دیگه به نفع مردم بالاسرشون باشه واون ناظرا رو از هر نظر تامین کنن وجوری باشه که نیازی به رشوه نداشته باشن و صد البته خداترس باشن،در درجه اول کسایی که فکر می کنن ضرر میکنن وارد این کار نمیشن و اونایی هم که وارد میشن چارچوب کار رو میدونن و اگه بدونن که نمیشه سر مردم رو کلاه بذارن مردم اینقدر اذیت نمیشن من از زمستون پارسال هی می خواستم بخرم اما نشد که نشد البته من نمیگم همه فروشندها اینجورین اما اگه قیمتا رو نگاه کنین می بینید که همه میخوان همرنگ جماعت بشن حتی اگه کار درستی نباشه.نه فقط لب تاپ باور کنین باید روی همه کالاها نظارت درست باشه افسوس نمیدونم چرا اینجوری نمیشه؟؟؟
  • فهیمه IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    متاسفانه یا خوشبختانه ....خوشبختانه نمیشه گفت ولی من خریدم چون واقعا بهش احتیاج داشتم
  • سایه A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    5 0
    من دانشجوی ارشدم میرم آشپزخونه کارمیکنم که لپ تاپ بگیرم اونوقت این خدانشناسا اینجوری میکنن تمام درسای من نرم افزارین.فقط من تو کلاس ندارم من ازته دلم ازباعث وبانیش نمیگذرم .اگه بچه های خودشونم این رفتارشون بود.خدانبخشتتون