مهر نوشت:

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح فاز اول بزرگراه شهید همت به سمت کرج، گفت: با تعریض آزادراه تهران – کرج دو خط رفت و دو خط برگشت به آن اضافه می شود.

علی نیکزاد در مراسم افتتاح فاز اول آزاد راه شهید همت به کرج اظهار داشت: در کشور پروژه های بزرگی در دست اجراست که شمال را به جنوب و شرق را به غرب متصل می کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر 3200 کیلومتر آزادراه در دست ساخت است، گفت: متوسط افتتاح در دولت های قبل بیش از 300 کیلومتر نبوده است و الان به اندازه یک دهه افتتاح در کشور انجام شده است.
 وی با اشاره به احداث آزادراهها در کشور گفت: آزاد راه پل زال- اندیمشک، ساوه- همدان، حرم تا حرم، تبریز – ارومیه، زنجان- تبریز، کنارگذر شمالی پردیس ، کنار گذر غربی و شرقی اصفهان، اصفهان – شیراز از پروژه هایی هستند که چهار گوشه ایران را به یکدیگر متصل می کنند.
 نیکزاد افزود: پروژه آزادراه کنارگذر 72.2 کیلومتری مشهد و ساوه به همدان که در کریدور غرب به شرق واقع است، هم از دیگر پروژه های وزارت راه و شهرسازی است.
 وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهره برداری از 6 کیلومتر از آزادراه همت گفت: آزاد راه تهران – کرج پرترافیک ترین محور موجود در کشور است؛ به همین دلیل به خط رفت و برگشت این آزادراه به هر کدام دو خط اضافه می شود و در کنار آن یک کنارگذر جنوبی از شهر کرج عبور کرده و بین کرج و هشتگرد بیرون می آید.
 وی افزود: اتوبان شهید همت پس از طی 150 متر به گرمدره متصل می شود و از گرمدره تا کرج  به لاین شمالی آزادراه می رسد که 5 خط سرویس رفت و آمد به مردم می دهد.
 نیکزاد با اشاره به اینکه برای این 6 کیلومتر 540 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، گفت: فاز اول امروز به بهره برداری رسید و برای فاز دوم به صورت مشارکتی با بخش خصوصی عقد قرارداد شده که به طول 8.5 کیلومتر تا میدان امام حسین کرج احداث می شود.
 وزیر راه با اشاره به اینکه 50 درصد اعتبار وزارت راه را در این پروژه به زودی تامین می کنیم، اظهار داشت: ضلع شمالی و جنوبی آزاد راه تهران – کرج در اولویت دولت است تا به زودی مردم به جای سه خط رفت و برگشت از 5 خط استفاده کنند.
 وی با اشاره به اینکه امیدواریم آزادسازی زمینها در این بخش به زودی تمام شود، گفت: با اتمام کنار گذر جنوبی شهر کرج تا یک دهه آینده مشکلی برای ترافیک این مسیر نداریم.
/3131
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    7 2
    آخه يكي نيست به اين عزيزان بگه اول كل اين چند كيلومتر رو تمومش ميكردين بعد افتتاح الان بدليل اينكه همين چند كيلومتر درست افتتاح نشده بعضي جاها پنج لاين به سه لاين تبديل ميشه كه باعث ترافيك شديد شده مخصوصا هنگام غروب كه نور كافي هم وجود نداره در ضمن به اقاي وزير بگين اين دو سه لايني كه افتتاح كردين مشكل ترافيك رو حل نميكنه بهتره همين چند لاين جديد رو به اتوبوسهاي بي آر تي اختصاص بدين تا مردم با هزينه كمتر و بدون ترافيك از تهران به كرج و برعكس تردد كنن
  • فريد IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    6 0
    آقا اگه به اين پروژه بودجه ملي بديد و 3 شيفت هم کار کنين بازم کمه... رفت آمد براي کساني که به دليل شرايط کاري روزانه از اين مسير استفاده ميکنن، مثل ماموريت غير ممکن شده!!!
  • حمید IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    5 0
    افزایش خطوط آزاد راه تهران-کرج بدون افزایش خطوط خروجیهای آن نه تنها اوضاع را بهبود نمی بخشد بلکه موجب بیشتر شدن معضل ترافیک و سر در گمی آن در ساعات پر تردد خواهد شد.
  • بدون نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    5 2
    از تهران شمال چه خبر؟
  • ايرج IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    7 1
    آقاي وزير فكر نمي كنيد بدليل خروجي هاي محدود د رتهران و كرج عريض كردن اتوبان چاره كار نيست و در ابتداي اين خروجي ها ترافيك بيشتري خواهيم داشت.آيا بهتر نبود بجاي تعريض اتوبان تهران- كرج بزرگراه همت به كرج سريعتر به پايان مي رسيد حتي در مورد ساخت دو طبقه آن بررسي مي شد.