داشتن رابط کاربری که مغز انسان و کامپیوتر را به هم مرتبط کند بیشتر شبیه رویایی دلنشین است که البته خیلی هم دور از واقعیت نیست.

میکروترید کربنی که به تازگی طراحی شده است به مغز شما این امکان را می دهد که به صورت ذهنی کامپیوترتان را کنترل کنید.
این الکترود های میکروترید که به تازگی در دانشگاه پیتزبرگ طراحی شده اند ، بسیار کوچک هستند و ضخامت آنها فقط 7 میکرومتر است. یعنی 100 بار کرچکتر از الکتروهایی که تا پیش از این برای مطالعه مغز حیوانات به کار می رفت. این اندازه بسیار کوچک باعث می شود به راحتی بتوان این الکترود ها را در پوششی از پروتئین جا داد تا مغز آنها را پس نزند و سپس آنها را وارد مغز کرد به این ترتیب هر الکترود می تواند نظاره گر شلیک یک نورون خاص باشد.
در حال حاضر هم الکتروهایی داریم که همین کارایی را داشته باشند ولی  بیش از حد بزرگ هستند و باگذشت زمان مغز بافتی زخم مانندی اطرافشان تشکیل داده و آنها را از کار می اندازد. به نظر می رسد این میکروترید های  با توجه به اندازه کوچکشان دچار این مشکل نخواهند شد و در آینده از آنها می توان برای طراحی اینترفیس هایی که با مغز کنترل می شوند به طور نامحدودی بهره برد.
شاید ما فعلا نتوانیم کامپیوتر ها را به مغز متصل کنیم ولی اگر روزی موفق به انجام این کار شویم، الکتروهای کوچکی مثل این بسیار مفید واقع خواهند شد. میکروترید ها قطعات کدشده کوچکی هستند که به صورت همزمان اجرا می شوند تا عملکرد ریزپردازنده ها را بالا ببرند.
 
منبع: Gizmodo
56401
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    WOW شگفت انگیزه