درپی اعتراض یکی ازخوانندگان خبرآنلاین به مشکلات خوابگاه طرشت دانشگاه صنعتی شریف، مدیراموردانشجویی دانشگاه صنعتی شریف گفت:«برای امنیت دانشجویان دوکیوسک نیروی انتظامی درفاصله 150 متری مستقرشده است.»

یکی از خوانندگان خبرآنلاین نوشته بود:«سلام، خواستم ازشما بابت خبرخوابگاه شریف تشکر کنم. اگر ممکن است یک گزارش ازخوابگاهای، طرشت، شادمان و مخصوصا پونک با مضامین زیر تهیه کنید.
1- اسکان بیش از ظرفیت (تا 12 نفر در یک سوئیت
2- مشکلات بهداشتی
3- امنیت ( در مسیر خوابگاه طرشت، بدلیل ناامنی منطقه بارها شاهد زورگیری بوده‌ایم)
4- نبود امکانات رفاهی (اینترنت، سالن تلویزیون در پونک)
5- نامناسب بودن مکان خوابگاه ( نزدیکی به مکان‌های شلوغ و آلوده مثل خیابان آزادی)
6- نبود سرویس ایاب و ذهاب برای خوابگاه‌های دور از دانشگاه (به‌عنوان مثال خوابگاه پونک)
7- پاس دادن دانشجویان بین خوابگاه‌ها. مثلا بنده در تابستان امثال از خوابگاه بیمه به طرشت، سپس ایساتیس و در انتها به پونک تبعید شدم که به من که باید در این تابستان دفاع می‌کردم ضربه زیادی زد. تشکر
مهندس آرانی مدیرامور دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف درپاسخ به مشکل مطرح شده درباره خوابگاه طرشت گفت:«مشکل مطرح شده درباره ناامنی این خوابگاه دردست پیگیری است. درپاسخ به بخش دیگرمشکل مطرح شده نیزباید بگویم خوابگاه طرشت حدود هزارو پانصد مترتا دانشگاه فاصله دارد. ازاین رونیازی به سرویس ایاب و ذهاب ندارد. برای رفع مشکلات امنیتی این خوابگاه اکنون دو کیوسک نیروی انتظامی درفاصله 150 متری این خوابگاه مستقرشده است. یک کیوسک دیگرهم به همین منظوردرمیدان تیموری وجود دارد. البته این مشکل به شکل مرتب و دائم پیش نمی آید. اگر بخواهیم به شکل آماری به این مسئله نگاه کنیم و آن را بررسی کنیم. باید بگویم الحمدالله امسال امنیت بهتری درمقایسه با سال قبل برقرارشده است.»
او ادامه داد:«البته مشکل امنیتی مورد بحث درشب های خاصی مانند انتخابات و اجلاس سران پیش آمده بود. زیرا دراین ایام همه توجه ها به سوی اتفاق دیگری درشهرمعطوف شده بود. بهرحال زمانی که برای دانشجوی دانشگاه شریف حادثه ای پیش می آید رسیدگی به آن دراولویت کاری ما قرارمی گیرد. ازاین رو تا کنون چندین جلسه با پلیس پیشگیری تهران و فرماندهی نیروی انتظامی کل تهران بزرگ داشته ایم تا امنیت دانشجویان دانشگاه شریف را تامین کنیم. البته حل این مشکل نیازمند زمان است. این مشکلی است که به مرور زمان برطرف می شود.»
آرانی درباره مشکلات بهداشتی نیز گفت:« معمولاً برای هر 14 نفر یک حمام و سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است.» مدیرامور دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف درباره سرو صدای خیابان آزادی نیزگفت :«ازآنجایی که این خوابگاه درخیابان آزادی قرار دارد پنجره های دو جداره درنظر گرفته ایم. البته به همین دلیل هم ممکن است نتواند کاملاً جلوی عبور صدا را بگیرد.»
مهندس آرانی در باره سرویس ایاب و ذهاب اعلام داشت:«بجزخوابگاه هایی که درنزدیکی دانشگاه هستند برای دیگر خوابگاه های سرویس ایاب وذهاب درنظر گرفته شده است.»
او درباره وضعیت اسکان دانشجویان درخوابگاه پونک نیزگفت:« خوابگاه پونک ازابتدا متعلق به متاهل ها بوده است. هم اکنون نیزبخشی ازآن دراختیاردانشجویان متاهل است. البته برای اینکه این خوابگاه کاربری بهتری داشته باشد. خوابگاه متاهل ها را به وردآورد منتقل کنیم. به این ترتیب کل خوابگاه پونک به خوابگاه مجردی تبدیل خواهد شد. اما برای طولانی مدت باید فکری بحال خوابگاه پونک شود. باید ساخت و ساز آن را توسعه داد. زیرا شرایط زمین و مساحت آن اجازه این ساخت و ساز را می دهد.»

45235

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    5 0
    امنیت خوابگاه شهید احمدی روشن چی؟