کتاب «کمک‌های اولیه برای فرزندانتان» نوشته کولینگ براون با ترجمه ناصر زاهدی توسط موسسه انتشارات جهان کتاب منتشر شد که ششمین کتاب از مجموعه دانش و فن برای همه است.

 به گزارش خبرآنلاین، کتاب «کمک‌های اولیه برای فرزندانتان» بعد از کتاب های «انرژی اتمی»، «از بی‌نهایت بزرگ تا بی‌نهایت کوچک»، «جهان به کجا می‌رود؟»، «سفر در زمان»، «ورزش و تندرستی زنان» و «اقیانوسی به نام زمین» از سوی همین ناشر منتشر شده است. روش‌ها و موارد کمک‌های اولیه‌ای که در این کتاب آموزش داده می‌شود، جدیدترین شیوه‌های امداد پزشکی است که امروزه در موارد اورژانس کودکان به کار می‌رود و برای امدادگران تدریس می‌شود. خواننده از طریق این کتاب می‌تواند موارد اورژانس کودکان را بهتر بشناسد و روش‌های امداد را در هر صورت فرا بگیرد.

داشتن فکر روشن، حفظ آرامش، اعتماد به نفس و کاربرد درست روش مناسب امداد به کودک در هنگام روبه‌رو شدن با هر حادثه‌ای ضروری است. هر که با کودکان سر و کار دارد، خواهان این اطمینان خاطر در عمل و اعتماد به نفس است. کتاب حاضر این هدف را دنبال می‌کند که به خواننده نشان می‌دهد روش کار چیست و کاربرد درست آن چگونه است و سعی می‌کند اعتماد به نفس لازم را به او بدهد؛ همان چیزی که کودکان به هنگام درگیری با خطر به آن نیاز دارند.

هدف «کمک‌های اولیه برای فرزندانتان» این است که به پدر و مادرها، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، مسئولان مهد کودک‌ها و هرکسی که با کودکان سر و کار دارد، این اطمینان خاطر را بدهد که می‌تواند در موقعیت‌های اورژانس به درستی فکر و عمل کند.

 

در قسمتی از این کتاب درباره خون دماغ شدن بچه‌ها می‌خوانیم:

خون دماغ شدن معمولا به دنبال اصابت ضربه‌ای به بینی و یا انگشت کردن در بینی پیش می‌آید و معمولا خود به خود قطع می‌شود. اگر مایع رقیقی در پی شکستگی سر از بینی کودک خارج می‌شود، به سرعت او را به بیمارستان برسانید. اگر خون دماغ کودک بیش از بیست دقیقه به طول انجامد، او را به بیمارستان برسانید.

کودک باید در حالی که سرش به جلو خم شده، بنشیند. حدود ده دقیقه با انگشت شست و اشاره بخش نرم بینی را فشار دهید. این ناحیه بین نوک بینی و بخش سخت بینی (تیغه بینی) قرار دارد. در حالی که شما بینی کودک را محکم بسته‌اید، بگذارید که او از دهان نفس بکشد. کودک باید تمام آب دهانش را تف کند. اگر خون دماغ هنوز بند نیامده است، ده دقیقه دیگر هم بینی‌اش را فشار دهید. اگر خون دماغ همچنان ادامه دارد، همین کار را تکرار کنید. یک کیسه یخ و یا حوله‌ای خیس از آب سرد هم می‌تواند به بند آمدن خون کمک کند.

وقتی که خون بند آمد، با پنبه‌ای که با آب ولرم نمدار باشد، پیرامون بینی و دهان کودک را تمیز کنید. بگذارید کودک مدتی بنشیند. تمیز کردن بینی و یا فرو بردن انگشت در دماغ در ساعت‌های بعد مجددا به خونریزی می‌انجامد، از این کار کودک جلوگیری کنید.»

 

«کمک‌های اولیه برای فرزندانتان» با زبانی ساده در 16 فصل تنظیم شده است که  «شوک»، «ناراحتی‌های تنفسی» و «زخم و خونریزی‌ها»، «سوختگی‌ها»، «مسمومیت‌ها»، «جراحات سر»، «شکستگی‌ سر»، «جراحات استخوان، مفاصل و عضلات»، «جسم خارجی»، «نیش و گاز گرفتن حیوانات»، «عوارض ناشی از گرما و سرما»، «تب و استفراغ»، «درد»، «پانسمان» و «امنیت در امور روزمره» از مباحث اصلی این کتاب هستند.

 

 

در پیشگفتار کتاب نیز می خوانیم: «کودکان سرشار از انرژی اند و هر آن در جست‌و‌جوی چیزی تازه اینکه کودکان به دنبال ارضای این اشتیاق به جست‌و‌جو و کشف حادثه آفرین ‌می‌شوند مساله‌ای اجتناب ناپذیر است . اگرچه اکثر این حوادث عوارضی جزیی دارند با وجود این ضروری است که بزرگسالان راه و روش کمک به کودکان را بدانند ودقیقا همین موضوع مورد توجه این کتاب است هدف کمک‌های اولیه برای فرزندتان این است که به پدر ومادر‌ها پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها مسوولان مهد کودک‌ها وخلاصه هرکه با کودکان سروکار دارد این اطمینان خاطر را بدهد که ‌می‌تواند در موقعیت‌های اورژانس به درستی فکر و عمل کند. روش‌ها و موارد کمک‌های اولیه که در اینجا آموزش داده ‌می‌شودشامل جدید‌ترین شیوه‌های امداد پزشکی است که امروزه در موارد اورژانس کودکان به کار ‌می‌رود وبرای امدادگران تدریس ‌می‌شود خواننده از طریق این کتاب ‌می‌توانید موارداروژانس کودکان را بهتر بشناسد و روش‌های امداد در هر مورد را فرا بگیرد. داشتن فکر روشن حفظ آرامش‌، اعتماد به نفس و کاربرد درست روش مناسب امداد به کودک در هنگام رو به رو شدن با هر حادثه ضروری است هر که با کودکان سروکار دارد خواهان این اطمینان خاطر در عمل و اعتماد به نفس است کتاب حاضر این هدف را دنبال ‌می‌کندکه به خواننده نشان دهد روش کار چیست وکاربرد درست آن چگونه است و سعی ‌می‌کنداعتماد به نفس لازم را به او بدهد‌‌ همان چیزی که کودکان به هنگام درگیری با خطر به آن نیاز دارند. »

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب کاربردی و هر محصول فرهنگی دیگری کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =