مقام‌های اماراتی حساب‌های شخصی بیش از یک صد نفر را به دلیل فعالیت‌های اصلاح‌طلبانه و مطالباتی از این دست مسدود کردند.

در حالی که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تلاش دارند که نشان دهند جزیره ثبات دنیای عرب هستند، اخباری مخابره می‌شود که نشان می‌دهد که هر کدام از این کشورها روزهای سخت سیاسی‌ای را سپری می‌کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میدل ایست آنلاین، روز جمعه منابع خبری مستقل از جمله پایگاه خبری‌ای موسوم به خبرگزاری جزیرة العربیة للانباء گزارش دادند که مقام‌های اماراتی حساب‌های شخصی بیش از یک صد نفر را به دلیل فعالیت‌های اصلاح‌طلبانه و مطالباتی از این دست مسدود کرده‌اند. به گفته این منابع، این افراد عموما از خانواده‌های افراد نزدیک، مثل همسر و فرزند افراد دستگیر شده هستند که به اتهام عضویت در جنبش اخوان المسلمین امارات دستگیر شده‌اند. به گفته این منابع این اتفاق به دستور سازمان امنیت امارات صورت گرفته است.
در همین حال برای نخستین بار در تاریخ امارات اعضای خانواده‌های دستگیر شده با تجمع در میدانی موسوم به میدان "التکبیر" در نزدیکی دادگاه عالی امارات دست به تظاهرات زدند و خاستار آزدی زندانیان سیاسی و خانواده‌های دستگیرشده‌شان شدند. آنها در بیانیه‌ای اعلام کردند تا زمان آزادی بستگانشان به تجمع خود در میدان التکبیر ادامه خواهند داد.
پلیس امارات متحده عربی مدتی است که اقدام به بازداشت افرادی به اتهام عضویت در اخوان المسلمین یا همکاری با این جنبش کرده است و ادعا می‌کند که این افراد از خارج به ویژه مصر برای تغییر حکومت در امارات پول دریافت می‌کرده‌اند. این مساله همچنین باعث تیرگی روابط ابوظبی با قاهره شده است.
49262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    26 6
    دولت امارات با این حقی که برای کفیل در امارات قائل شده بود گه هر کسی که می خواست در آنجا تجارت کند باید کفیل داشته باشد و یک پولی سالانه به این کفیل بدهد در واقع از جیب ایرانی ها باج به عرب های مملکت ش می داد و حالا که تجارت ش با ایران کم رنگ شده که اصل تجارت ش هم با ایران بود از این پولها و باج ها هم به عرب های آنجا نمی رسد و یواش یواش این نارضایتی ها زیادتر هم می شود.