دبیرانجمن نساجی با حضور در کافه خبر با اشاره به روش خرید محصولات پتروشیمی در بورس آنهم در شرایطی که نقدینگی صنعتگرها به شدت کاهش یافته انتقاد کرد.

علیرضا حائری تاکید کرد: از زمانیکه در بورس خرید می کنید و 10 درصد رقم اولیه را پرداخت می کنید نهایتا 72 ساعت فرصت دارید مابقی پول را پرداخت کنید. با توجه به کمبود نقدینگی صنعتگران بخش نساجی کشوراین روش مشکلاتی را ایجاد کرده است. چرا که بسیاری از واحدهای تولیدی توان خرید از بورس را ندارند و گرایش پیدا کرده اند به سمت خرید از بازار آزاد که منجر به رونق بازار دلالی در این صنعت شده است.
وی متذکرشد: بیشتر خرید مواد اولیه در بورس توسط دلال ها صورت می گیرد. نقدینگی در دست آن دلال ها قرار دارد و با تکیه بر همین امر مواد اولیه را می خرند و خارج از بورس به صنایع نساجی می فروشند. در برخی مواقع هم به صورت مدت دار به صنایع می فروشند و سود آن از تولید کنندگان گرفته می شود.
به گفته علیرضا حائری،همانطور که می دانید محصولات پتروشیمی در بورس عرضه می شوند و با توجه به قانون افزایش 5 درصدی قیمت این محصولات در هر هفته، در شش ماهه اول امسال قیمت مواد اولیه مورد نیاز بخش نساجی 130 درصد افزایش قیمت داشته که البته این رقم مربوط به افزایش رسمی و در داخل بورس محسوب می شود در حالیکه در بازار آزاد این افزایش قیمت 200 درصد را هم پشت سر گذاشته است.
وی افزود: این روزها بازار دلال ها بسیار داغ است. درست است که قیمت محصولات پتروشیمی 130 درصد افزایش یافته اما در بازار غیررسمی 200 تا 250 درصد قیمت ها افزایش یافته و سود این وضعیت را دلال ها می برند.
مشروح این گفت وگو به زودی منتشر می شود. 

/22131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =