ایلنا نوشت:

در پی انتشار برخی اخبار از سوی سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های تصویری درباره بیماری مهدی هاشمی، خانواده وی با صدور بیانیه‌ای نسبت به این اخبار واکنش نشان دادند.
خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ابتدای این بیانیه آورده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع عارضه قلبی آقای مهدی هاشمی پس از یک ماه حضور در انفرادی تشدید و به مرور افزایش یافت. ایشان در تماسی که با خانواده خود از زندان اوین داشته‌اند از درد شدید در ناحیه سینه و پشت قفسه سینه گلایه می‌کنند و خانواده بلافاصله مساله را به قاضی تحقیق و مسولان دادستانی تذکر می‌دهند و آن‌ها هم با همکاری پزشک بهداری زندان و سپس پزشک معتمد دستگاه قضایی اقدام به معاینه می‌کنند. پس از افزایش نگرانی‌های خانواده با توجه به سابقه قبلی بیماری ایشان، با درخواست دادستانی و مسوولان زندان، جناب آقای دکتر ایرج ناظری متخصص قلب و عروق و از پزشکان معتمد نظام به معاینه وی می‌پردازند.
در ادامه این بیانیه آمده است: پس از اعلام نظر کتبی جناب آقای دکتر ناظری که به این بیانیه پیوست شده، موضوع با درخواست دادستانی در کمیسیون هفت نفره پزشکی مطرح و این کمیسیون نظر پزشک معتمد در خصوص ضرورت انجام آنژیوگرافی را به تصویب می‌رساند.
پس از احراز نشانه‌های عارضه قلبی، آقای مهدی هاشمی توسط ماموران دادستانی و زندان اوین برای انجام عمل آنژیوگرافی به بیمارستان دی انتقال یافت و برخلاف آنچه در برخی رسانه‌ها آمده، مانند یک بیمار عادی در اتاق 4٠٣ واقع در طبقه چهارم آن مرکز درمانی با حضور شبانه روزی نیروهای قضایی بستری شد. پزشک معالج در نخستین معاینه متوجه فشار خون بالای ایشان و ناراحتی در ناحیه ریه‌ها به دلیل اثرات شیمیایی ناشی از دوران جنگ تحمیلی شد و در نتیجه انجام آزمایش‌های بیشتر برای آماده سازی عمل آنژیوگرافی در دستور کار قرار گرفت که در ‌‌نهایت صبح روز پنجشنبه 18 آبان آژیوگرافی انجام و دادستانی نیز گزارش آن را از بیمارستان دریافت کرد.
 خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اخبار برخی رسانه‌ها در این زمینه را نادرست اعلام کرده و در بیانیه خود آورده‌اند: در این وضعیت بغرنج، برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها اقدام به دروغ پراکنی به نقل از منابع «نامشخص» درباره اتهامات تفهیم شده در زندان به آقای مهدی هاشمی و همچنین وضعیت بیماری او کردند که براساس قوانین قضایی و این سخن دادستان کل کشور مبنی بر اینکه «ما معذوریم از اینکه فردی که هنوز محاکمه نشده اتهاماتش را مطرح کنیم. اگر اعلام کنم فرد می‌تواند از من شکایت کند»، بنابراین حق شکایت از این خبرگزاری‌ها محفوظ است. آنچه بی‌عدالتی رویه این رسانه‌ها را مشخص می‌کند مقایسه روش اطلاع رسانی درباره آقای مهدی هاشمی با پرونده‌های اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، بیمه ایران و... در استفاده از نام متهم و موارد اتهامی ثابت نشده است که در عین حال حتی به فرض تفهیم اتهامات منتشر شده این رویه براساس نص صریح آیین دادسری کیفری عمل مجرمانه و در حکم «افترا» است.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی برای تنویر افکار عمومی ملت شریف ایران، سند بیماری ایشان، مراجعات وی به مراکز درمانی دیگر پیش از بازداشت و همچنین نامه تشخیص صریح بیماری از سوی جناب آقای دکتر ناظری برای دادستانی درباره ضرورت عمل آنژیوگرافی و مراقب‌های ویژه در خارج از زندان را منتشر می‌کنند تا مورد قضاوت افکار عمومی قرار گیرد.
همه این‌ها درحالی است که دو روز پس از انجام عمل آنژیوگرافی درحالی که بیمار به دستور پزشک باید حداقل تا روز شنبه بستری بود و آزمایش‌ها نشان می‌داد وضعیت کلیه‌های وی طبیعی نیست، اعلام شد که آزمایس سی تی اسکن داخلی باید انجام شود. پیش از انجام آزمایش به خانواده گفته شد تا به طبقه پایین و بخش سی تی اسکن بروند تا بیمار را با آسانسور به آن بخش منتقل کنند. که پس از پرس و جو از کارمندان بیمارستان مشخص شد ایشان را در مسیر انتقال از اتاق تا بخش سی تی اسکن به زندان انتقال داده‌اند که عملی عجیب، است. انتقال ایشان به زندان آن هم بدون هماهنگی با پزشکان و بیمارستان در حالی اتفاق افتاد که در هر سه آزمایش انجام شده پس از آنژیوگرافی، وجود خون در ادرار بیشتر شده بود و ادامه درمان‌ها به دستور پزشک تا ظهر شنبه باید ادامه پیدا می‌کرد و آنگاه پزشک تصمیم می‌گرفت. علت و ضرورت این اقدام بی‌سابقه برای خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی غیرقابل درک است و بی‌صبرانه در انتظار توضیحات دادستانی درباره انجام آن هستیم.
خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درپایان این بیانیه تاکید کردند: شکایت از خبر پراکنی‌های برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها به دلیل انتشار اخبار کذب مبنی بر «فشار به رییس قوه قضاییه برای توقف و اخلال در روند دادرسی، تفهیم چهار اتهام به آقای مهدی هاشمی -که صرفا بازپرس و دادستان می‌توانند از آن مطلع باشند، در راس برنامه‌های وکیل ایشان قرار گرفته است.
خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی از ملت ایران کمال تشکر و سپاسگزاری را دارند و اعلام می‌کنند که براساس تاکید آیت الله هاشمی رفسنجانی، تفاوتی میان فرزندان زندانی ایشان با سایر فرزندان وطن وجود ندارد.
/192929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    درودبرهاشمي
  • بدون نام IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    عجب....!!!!؟؟
  • بچه پابرهنه IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    نه بابا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! باورکنیم...!!؟؟
  • طلبه IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    ...«در این وضعیت بغرنج، برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها اقدام به دروغ پراکنی به نقل از منابع «نامشخص» درباره اتهامات تفهیم شده در زندان به آقای مهدی هاشمی و همچنین وضعیت بیماری او کردند که براساس قوانین قضایی و این سخن دادستان کل کشور مبنی بر اینکه «ما معذوریم از اینکه فردی که هنوز محاکمه نشده اتهاماتش را مطرح کنیم. اگر اعلام کنم فرد می‌تواند از من شکایت کند»، بنابراین حق شکایت از این خبرگزاری‌ها محفوظ است»..... آره بزرگان! شما ازهمه می توانیدشکایت کنید! ازرییس قضاءهم شکایت کنیدکه چراهنوزاتهامی مشخص نشده وفرزندشما درزندان گذاشته تا مریض شود..!!؟شکایت کنید،عزیزا...!!،ما جای شما باشیم اززمین وزمان هم شکایت می کنیم....
  • بدون نام IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    خدایا، مجروحین ومرضات اسلام راشفاعنایت کن ،وبااهل تمارض هرچه صالح می دانی بکن.امین،باریب العالمین.
  • ایرانی IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    ...«برای تنویر افکار عمومی ملت شریف ایران، سند بیماری ایشان، مراجعات وی به مراکز درمانی دیگر پیش از بازداشت و همچنین نامه تشخیص صریح بیماری از سوی جناب آقای دکتر ناظری برای دادستانی درباره ضرورت عمل آنژیوگرافی و مراقب‌های ویژه در خارج از زندان را منتشر می‌کنند تا مورد قضاوت افکار عمومی قرار گیرد...» - این خانواده معزز، سندهایی که آقازاده شان باخودبه لندن برد وسه چهارسالی هم آنجا ماند،برای تنویرافکارعمومی ،منشرنمی کنند...!!؟؟
  • بدون نام IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    انلاین! ازاین خانواده محترم بپرسید:آیا سنددرآمد ارز ی وریالی وملکی ومالیشان هم از سالهای بعدازانقلاب نا کنون ،برای تنویرافکارعمومی منتشرمی کنندیانه...!!؟؟
    • بدون نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
      شما هر وقت سند نقش سر دسته های رانت خوری و اختلاس سه هزار میلیاردی!!رو دیدی بیا برای سند ریالی و ملکی آدمی که اصل سرمایش مال قبل انقلابه یقه پاره کن
  • اصولی IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    زنده باد هاشمی خدا انشاالله به مخالفان ایشان عقل عنایت فرماید
    • معلم بازنشسته IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
      16 77
      زتده باشندهمه بتدگان خوب خدا! آقای اصولی ! ازسالهایی که آقای رفسنجانی رییس مجلس وجمهوربودند،شما چیزی بیاددارید!؟آن زمان بنده داشجو بودم وبعدش هم فرهنگی شدم،هنوز تلخهای هاوزجرها وتبیعیض هاوآقازاده پرورهای آن دوران چون زخم کهنه ای بردل ماوهمسن وسالهای ما است.برادرمن!
    • بدون نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
      101 6
      معلم بازنشسته شما یعنی معتقدی که تبعیض ها و آقازاده پروری ها الان تموم شده ؟!!! ما حتی رایحه خوشی از خدمت مسئولین مدعی عدالت به مشامون نرسید
  • آآریایی IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    ادم از خوندنه نظرات عوامانه کور دلان واقعا متاسف و ناراحت میشه. کسانی که فراموش کردند که جناب اقای هاشمب مخلصانه و با تمام وجود به این اب و خاک خدمت کردند. همچنین باید بدونین که هاشمی عزیز و خاتمی را کسی از دل این مردم نمیتواند پاک کند. و همه می دانند اکنون بالای ۷۰ درصد مردم دوستدارشان هستند و ایشان را حمایت می کنند. و انهایی رفتنیند که با احساسات مردم بازی می کنند!!!! هاشمی عزیز امیدوارم با اراده خداوند هر چه زودتر شاهد اسایش شما باشیم و این تهمتها گذراست و روزی همین کوردلان از شما طلب حلالبت خواهند کرد. به امید ایرانی آباد.
  • بدون نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    15 2
    با توجه به اخبار خبر گزاریها وبیانیه خانواده هاشمی به دو دلیل هم اکنون توپ در زمین دستگاه قضائیه است که لازم است دستگاه قضائیه نسبت به تنویر افکار عمومی اقدام نماید 1/خبر گزاریها درست می گویند در این صورت دستگاه قضائیه وزندان زیر سوال خواهند بود که با خانواده متهم تبانی کرده اند 2/خانواده هاشمی درست می گویند در این صورت دستگاه قضائیه تحت تاثیر جوسازی رسانه ای قرار گرفته ودر روند رسیدگی به مداوای متهم اخلال ایجاد نموده لذا دستگاه قضائیه برای رفع اتهام در این دو حالت باید به افکار عمومی پاسخ دهد
  • پرسپوليسي IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    45 12
    مرتر از هاشمي ودرست تر ازخاتمي نديدم درزمان اين دو مرد ايران ساخته شد كارمنداني زيادي صاحب خانه شدن دلار را خاتمبي ثابت نگه داشت نه الان كه هر دقيه اي يك قيمت داره
  • بدون نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    35 6
    جناب معلم بازنشسته اگر اون دوران زخم خورده باشي الان بايد بااين وضعيت اقتصادي بد وضعيت اسفبار ادارات و تبعيض ها و نقض سريع قوانين و جايگزيني رابطه ها به جاي ضابطه و قانون خيلي به شما خوش ميگذرد و حال مي كنيد. درست است در زمان هاشمي ما كسي نشديم ولي در اين عصر ماديگر نابود شديم و از هستي ساقط گشتيم.انصاف داشته باشيد در هيج دوره اي اينقدر مردم در مضيقه و فشار نبوده اند.حتي در زمان جنگ و دوران بازسازي....
  • بدون نام IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    29 9
    درود بر خانواده هاشمی، خدا صبرتان دهد...
  • بدون نام IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    9 9
    امام بيا ببين كه هاشمي شده سيبل
  • بدون نام IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    2 1
    اگرادم معمولي هم بود وازدردميمرد چنين سريع عمل مي كردند