آیت الله نوری همدانی که برای بازدید از اماکن متبرکه عراق و همچنین دیدار با مراجع و علما در این کشور به سر می برد، با آیت الله سیستانی از مراجع عظام تقلید عراق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرانلاین به نقل از ستاد خبری سفر آیت الله نوری همدانی، ایشان در این دیدار، مقاومت آیت الله سیستانی، در برابر استکبار را ستودنی عنوان کرد.
ایشان بیان داشت: جنابعالی از علمای بزرگی هستید که جامعه اسلامی به داشتن شما افتخار می کند.
این مرجع تقلید با بیان اندیشه های امام خمینی و مواضع ایشان در مقابل استکبار گفت: این افتخار حوزه های علمیه است که همواره علمای بزرگ در مقابل ظالمان و استعمارگران ایستادگی می کنند.
آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: یک روز حوزه در تحریم تنباکو، انگلیس را به زانو در آورد و یک روز هم امام خمینی از دل این حوزه ها قیام کردند و انقلاب اسلامی را به وجود آورده که موجب بیداری اسلامی در تمام کشورها شده است.
این مرجع تقلید ضمن قدردانی از مواضع آیت الله سیستانی در حفظ وحدت مردم عراق و نقش سازنده ایشان درخصوص حفظ حوزه نجف، برای همه علما و مراجع عظام تقلید دعا کردند.
دیدار آیات نوری همدانی و سیستانی، دو ساعت به طول انجامید.
همچنین پیش از این، آیت الله نوری همدانی از خدمات و تلاش های آیت الله سیستانی در عرصه های مختلف تجلیل کرد و با بیان این که ایشان عامل وحدت شیعه و سنی بوده و هستند، از این مرجع تقلید به عنوان افتخار جهان اسلام یاد کرد.
در سومین روز از سفر حضرت آیت الله حسین نوری همدانی به عراق، ظهر جمعه اعضای دفتر مقام معظم رهبری در نجف اشرف با این مرجع تقلید دیدار و گفت و گو کردند.
در ادامه دیدارهای شخصیت های مختلف کشور عراق با آیت الله حسین نوری همدانی، فرزند آیت الله سیستانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.  در این دیدار، آیت الله نوری همدانی از خدمات و تلاش های آیت الله سیستانی در عرصه های مختلف تجلیل کرد.
وی آیت الله سیستانی را از مراجع بزرگ تقلید و مایه فخر جهان اسلام دانست و تاکید کرد: ایشان عامل وحدت شیعه و سنی بوده و هستند.  این مرجع تقلید همچنین عصر جمعه به شهر کربلای معلی سفر و حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) را زیارت کرد. گفتنی است سفر آیت الله نوری همدانی به کشور عراق که از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده است تا پنج شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.
این مرجع تقلید در روزهای آینده با مراجع تقلید و علمای نجف اشرف دیدار و گفت وگو خواهد کرد.
/30462

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر از کاشمر IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    62 0
    ننوشتید آیت الله سیستانی خطاب به ایشان چه فرمودند؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
      14 3
      آيت اله سيستاني برعكس خيلي ها بسيار كم صحبت هستند
    • بدون نام IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
      17 1
      سکوت فرمودند