رضا ماهرنیا با رویکردی انتزاعی و مفهومی پوستر بیستمین دوره هفته کتاب توسط طراحی کرده و در آن اشاره تلویحی به شعار امسال یعنی «کتاب؛ یادگار ماندگار» دارد.

به گزارش خبرآنلاین، پوستر بیستمین دوره هفته کتاب دوشنبه 15آبان با حضور سرپرست معاونت فرهنگی ارشاد و دبیر هفته کتاب رونمایی شد. آنطور که ستاد اطلاع‌رسانی بیستمین دوره هفته کتاب درباره این پوستر گزارش داده، خطوط متحدالمرکز در پوستر این دوره نشان‌دهنده کاغذ، کتاب و نشر است. نقطه روشنی در مرکز پوستر وجود دارد که نگاه مخاطب را به آن جذب می‌کند و تداعی‌گر افق روشن و ادامه مسیر کتاب و کتابخوانی است.

همچنین در بالای پوستر بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، المان قلم دیده می‌شود که نوک قلم به سمت نقطه روشن موجود در پوستر است و 20 خطوط جدا نیز در پوستر بیستمین دوره این رویداد را نمایش می‌دهد.

پوستر طراحی‌شده برای بیستمین دوره هفته کتاب تلفیقی از هنر مدرن و انتزاعی و خط نستعلیق است که استفاده از خط نستعلیق معیار ایرانی بودن آن را نشان می‌دهد.

در طراحی پوستر ساده و مینی‌مال رنگ در نگاه نخست بافت کاغذ کهنه را نشان می‌دهد و در نگاه عمیق‌تر به دلیل تقارن هفته کتاب و ماه محرم از رنگ خاک و خون استفاده شده است.

 


 

بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «یادگار ماندگار» از 20 تا 27 آبان ماه سال جاری در سرتاسر کشور برگزار می‌شود.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =