ایسنا نوشت:

هومن جاوید که به عنوان معلم آواز در تولید آلبوم بهرام رادان با او همکاری کرده بود، درباره تجربه‌اش در این کار و انتشار آلبوم جدیدش، پس از 10 سال سکوت در زمینه انتشار آلبوم صحبت کرد.

 

این خواننده پاپ مطرح کرد: «آلبوم موسیقی «شاه ماهی» با آهنگسازی بابک زرین‌ تا 20 آبان ماه توسط نشر آسیا روانه بازار موسیقی خواهد شد.»

 

او ادامه داد: «انتشار این آلبوم کمی به تعویق افتاد که یکی از دلایلش بدقولی‌های شرکت ناشر بود که به هر دلیلی نتوانست به قولش وفا کند و مورد دوم اینکه تهیه‌کننده این آلبوم بهرام رادان است. از آنجا که من هم به عنوان معلم آواز در کنار او قرار گرفته بودم، خواستیم سرنوشت این دو اثر را به هم گره بزنیم و پس از انتشار آلبوم رادان، «شاه ماهی» با صدای بنده منتشر شود.»

 

جاوید در پاسخ به این سئوال که آیا بهرام رادان در عرصه آواز، شاگرد خوبی برای او بوده است یا خیر، اظهار کرد: «بهتر است به جای واژه معلم از مشاوره هنری یا چیزی مثل بازیگردان استفاده کنیم. اما در این رابطه باید بگویم بزرگترین شاخصه بهرام رادان تسلط او بر کلام و لحن‌سازی بود که به خاطر فعالیت‌های سینمایی‌اش آنها را به خوبی می‌دانست.»

 

این هنرمند در همین رابطه اضافه کرد: «با تلاش‌هایی که بهرام رادان داشت و تمرین‌های فشرده‌ای که برایش می‌گذاشتم نتیجه کار در نهایت ایده‌ال بود و از آن اثر راضی هستم.اما به طور قطع آلبوم‌های بعدی و اجراهای صحنه‌ای به تجربه‌های او در زمینه موسیقی خواهد افزود.»

 

جاوید معتقد است: «هنرمند برای مردم کار می‌کند ما هم باید موسیقی بهرام رادان را همانطور که هست نگاه کنیم. او به گفته خودش کاری که اعتقاد داشت را انجام داد و من هم کمک کردم تا خواسته‌هاش را در یک قالب استاندارد عرضه کنم. اما نمی‌خواستم از او پاواروتی بسازم.»

 

این خواننده در پاسخ به این سئوال که چرا بهرام رادان در آلبوم او به عنوان تهیه کننده ظاهر شده است‌، توضیح داد: «آلبوم «شاه ماهی» نتیجه یک کار تیمی است و منظور از تهیه‌کنندگی فقط بحث سرمایه‌گذاری نیست، بلکه جنبه‌ای از کارهای هنری را نیز تهیه کننده انجام می‌دهد. بهرام رادان هم چنین علاقه‌ای را داشت و در نهایت تصمیم گرفتیم که اینگونه کار را پیش ببریم و فعالیت‌های موسیقی بهرام رادان را در چنین ژانری هم ببینیم.»

 

جاوید که تجربه اجرا با گروه «رومی» و کنسرت «شب» زنده‌یاد محمد نوری را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است، درباره ویژگی‌های آلبوم جدیدش اظهار کرد: «به طور قطع روی آلبوم خودم بیشتر حساس هستم. سعی کردم در «شاه ماهی» قوی‌تر عمل کنم، علاوه بر این عیار مردمی بودن آلبوم را هم بیشتر کنم. خواستم در این اثر با نسل جدید ارتباط بگیرم و با ریتم و فواصل، مردمی‌تر در عین حال با رعایت حساسیت‌ها کار را به بهترین نحو ارائه دهم.»

 

او همچنین عنوان کرد: «در این اثر از ترانه‌ها و شعرهایی استفاده کرده‌ام که مفاهیمی عاشقانه‌تر دارد و به متن زندگی مردم راه پیدا می‌کند. به هر حال من هم به عنوان عضوی از جامعه از فضای رمانتیک جدا نیستم و امیدوارم این اثر مورد استقبال طیف‌های مختلف جامعه قرار گیرد.»

 

جاوید که بیشتر در ژانرهای کلاسیک و موسیقی فیوژن فعالیت می‌کند از افشین یدالهی‌، پگاه موسوی‌، مریم دلشاد‌ و حمیدرضا صمدی به عنوان ترانه‌سرایان آلبوم «شاه ماهی» یاد کرد و در عین حال یادآور شد: «من ترانه‌های عاشقانه‌ای را انتخاب کردم که با زندگی‌ام دمخور باشد. به قول محمد نوری هنرمند نمی‌تواند دروغ بگوید و فیلم بازی کند. به زعم بنده خواننده باید همان چیزی که زندگی می‌کند باشد.»

 

58246
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میغانی IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    12 0
    آقای بهرام رادان بهتر است از موسیقی دست بردارد و آن را به صاحبان آن و افرادی که صدای خوبی دارند واگذار کند. ایشان در کار بازیگری خوب است و مردم به خاطر بازیگریش آلبوم او را خریدند و دیدند که اثری ضعیف است.