رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: مرکز آموزش مجازی دانشگاه ادیان و مذاهب راه‌اندازی شده و از آذرماه اقدام به ثبت نام علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های این مرکز خواهد کرد.<BR>

حجت الاسلام و المسلمین نواب در رابطه با تأسیس مرکز آموزش مجازی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: نظر به استقبال فراوانی که از فضای علمی شهر قم به خصوص فضای حوزوی و دانشگاهی این شهر و رشته‌های خاص دانشگاه ادیان و مذاهب وجود دارد و افراد زیادی در داخل و خارج از کشور نسبت به ادامه تحصیل در این دانشگاه ابراز علاقه کرده‌اند و با توجه به کمبود امکانات قم از قبیل تأمین خوابگاه و ... دانشگاه ادیان و مذاهب اقدام به تأسیس مرکز آموزش مجازی نمود تا علاقه‌مندانی که شرایط رفت و آمد یا مهاجرت به قم را ندارند نیز بتوانند در این دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازند.
وی راه‌اندازی مرکز آموزش مجازی را گامی بلند در تحقق اهداف دانشگاه دانست و اظهار کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب اهداف بلند و والایی دارد و یکی از راه‌های رسیدن به این اهداف جذب حداکثری دانشجو است درحالیکه همه افراد شرایط تحصیل حضوری در دانشگاه را ندارند؛ به همین دلیل با تحصیل در دوره‌های مجازی می‌توانند به هدف خود رسیده و دانشگاه نیز به اهداف خود نزدیک‌تر می‌شود.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به رشته‌های مرکز آموزش مجازی تصریح کرد: در مرحله اول، این مرکز در چهار رشته شیعه‌شناسی، مطالعات تاریخ تشیع، مذاهب فقهی و مذاهب کلامی و به زبان فارسی دانشجو می‌پذیرد و در سال‌های آینده بر تعداد رشته‌های آن افزوده شده و قصد بر این است که دروس به زبان‌های عربی و انگلیسی نیز ارائه شود.
وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای تحصیل در دوره‌های مجازی فراهم شده است، تأکید کرد: از ابتدای امسال زیرساخت‌های لازم برای تأسیس مرکز آموزش مجازی و برگزاری دوره‌های این مرکز فراهم و بیش از 30 درصد دروس رشته‌ها تأمین شده‌اند ضمن اینکه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این مرکز هم آماده شده است.
حجت الاسلام و المسلمین نواب شروع ثبت نام دوره‌های آموزش مجازی را اوایل آذرماه اعلام و خاطر نشان کرد: اطلاع‌رسانی برگزاری دوره‌های مرکز آموزش مجازی از اواخر آبان‌ ماه آغاز شده و ثبت نام این دوره از اوایل آذر ماه خواهد بود و شروع دوره نیز از اوایل زمستان سال جاری می‌باشد.
وی با بیان اینکه تحصیل در دوره‌های مجازی به صورت فراگیر است، یادآور شد: کلیه کسانی که دارای مدرک کارشناسی یا سطح دو حوزه هستند، می‌‌توانند در دوره‌های مرکز آموزش مجازی ثبت نام نموده و پس از احراز شرایط در نیمسال اول تعدادی واحد اخذ نمایند که اگر در پایان نیمسال این واحدها را با موفقیت پشت سر بگذارند، به ادامه تحصیل می‌پردازند.
وی در پایان با اشاره به اینکه اساتید مرکز آموزش مجازی همان اساتید دوره‌های حضوری هستند تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بالایی که دانشگاه ادیان و مذاهب از نظر اعضای هیئت علمی و اساتید دارد، اکثر اساتید دوره‌های مجازی نیز همان اساتید دوره‌های حضوری هستند و التبه تعدادی استاد از خارج دانشگاه نیز در این دوره‌ها حضور خواهند داشت، ولی از لحاظ اساتید و دروس هیچ تفاوتی میان دانشجویان حضوری و مجازی وجود ندارد.
/30462

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
    0 4
    فهرست دروس شیعه شناسی را به روز کنید